Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در صورتیکه بر بدنه خودرو میخ یا اجسام نوک نیزی کشیده شود شرکت بیمه هزینه خسارت را پرداخت نمی کند مگر اینکه بیمه‌گذار این پوشش را خریداری کرده باشد.

نکاتی درخصوص خسارات فرعی بیمه بدنه خودرو

بورس24 : در دومین مطلب از سلسله مطالبی که به تشریح بیمه بدنه پرداخته ایم می خواهیم از خسارات فرعی این نوع بیمه نامه بگوییم.

خسارات ناشی از بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله و ...

زیان هایی که به علت استفاده خودرو در مسابقات اتومبیلرانی یا تستهای سرعت به آن وارد می شود.

خسارات ناشی از حمل مواد اسیدی، منفجره و اشتعالزا البته درصورتیکه خودرو به عنوان یک خودرو برای حمل مواد اشتعالزا یا ... بیمه بدنه شده باشد، این خسارات توسط بیمه‌گر پوشش داده می شوند.

خسارات ناشی از پاشیده شدن رنگ، اسید و مواد شیمیایی روی بدنه خودرو

سرقت جزئی خودرو (سرقت لوازم و قطعات خودرو)

زیان ناشی از کاهش ارزش خودرو؛ حتی اگر این کاهش قیمت به دلیل وقوع خطراتی باشد که بیمه‌گر به پوشش آنها متعهد شده است. برای مثال اگر در اثر پاشیدن یک ماده شیمیایی به خودرویی که دارای بیمه بدنه ای با پوشش خطرات ناشی از پاشش مواد شیمیایی باشد قیمت خودرو افت پیدا کند، بیمه‌گر تنها به جبران خسارت ناشی از پاشیدن ماده شیمیایی به بدنه خودرو می پردازد و خسارت ناشی از افت قیمت خودرو را پوشش نمی دهد. برای پوشش دادن این مورد می‎توان از پوشش حذف استهلاک استفاده کرد.

خسارتی که در اثر عدم امکان استفاده از خودرو به دلیل بروز اتفاقات تحت پوشش بیمه بدنه به وقوع می پیوندد؛ بنابراین درصورتیکه برای مدتی نتوان از خودرویی که زیر آوار مانده است استفاده کرد، شرکت بیمه تعهدی در قبال خسارتی که به بیمه‌گر در اثر عدم امکان استفاده از وسیله نقلیه وارد می شود، ندارد؛ مگر اینکه پوشش هزینه توقف خریداری شده باشد.

پوشش ترانزیت نوع دیگری از پوشش فرعی است. این پوشش برای خودروهایی استفاده می شود که از کشور خارج می شوند؛ چراکه بیمه‌نامه بدنه تنها خساراتی را پوشش می دهد که در داخل ایران دچار حادثه شوند. با خرید این پوشش در صورت وقوع خسارت خارج از ایران نیز بیمه‌گر در قبال پرداخت خسارت متعهد می شود.

نوسانات بازار نیز در خسارات فرعی بیمه بدنه قابل پوشش دهی است. سرمایه تحت پوشش بیمه بدنه بر اساس نرخ روز وسیله نقلیه تعیین می شود. با خرید این پوشش درصورتیکه ارزش خودرو بالا برود، سرمایه مورد بیمه نیز افزایش می یابد. در غیر این صورت اگر برای مثال خودرویی که ارزش مالی آن در بازار افزایش یافته است دچار سرقت کلی شود شرکت بیمه متعهد به پرداخت ۸۰ درصد نرخ اولیه خودرو است.

شکسته شدن شیشه در اثر سرما نیز در حالت عادی تحت پوشش خسارات اصلی بیمه بدنه نیست؛ اما با خرید این پوشش اضافی شرکت بیمه در قبال پرداخت خسارت ناشی از این حادثه متعهد می شود.

در صورتیکه خودور در اثر خطرات تحت پوشش بیمه بدنه به نحوی آسیب ببیند که بیمه‌گذار امکان استفاده از خودروی خود را نداشته باشد، با خرید پوشش هزینه رفت و آمد می تواند بخشی از این هزینه را از شرکت بیمه دریافت کند.

فرانشیز یکی از مباحث مهم در بیمه بدنه است. به صورت خلاصه فرانشیز درصدی از خسارت است که پرداخت آن بر عهده شخص بیمه‌گذار است. برای مثال فرانشیز پوشش سرقت کلی ۲۰ درصد است بدین معنا که در صورت سرقت شدن خودرو شرکت بیمه تنها ۸۰ درصد ارزش خودرو را می پردازد.

در صورتیکه بر بدنه خودرو میخ یا اجسام نوک نیزی کشیده شود شرکت بیمه هزینه خسارت را پرداخت نمی کند مگر اینکه بیمه‌گذار این پوشش را خریداری کرده باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24