Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در ٨ ماهه منتهی به آبان ٩٩ از فروش محصولات خود ۴۶٠٢ میلیارد تومان درآمد کسب کرد که از این مبلغ ٩٠۴ میلیارد تومان آن مربوط به همین ماه است. همچنین مبلغ فروش این شرکت در مدت ٨ ماهه سال ٩٩ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ٧۴درصد رشد داشته است. با مهندس احمد خوروش مدیرعامل شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در رابطه با عملکرد این شرکت و برنامه های آتی و طرح های توسعه ای آن گفت وگویی داشته ایم که در ادامه می خوانید...

افق تولید ، فروش و سودآوری در فولاد کویر

بورس24 : شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در 8 ماهه منتهی به آبان 99 از فروش محصولات خود 4602 میلیارد تومان درآمد کسب کرد که از این مبلغ 904 میلیارد تومان آن مربوط به همین ماه است. همچنین مبلغ فروش این شرکت در مدت 8 ماهه سال 99 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 74درصد رشد داشته است. با مهندس احمد خوروش مدیرعامل شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در رابطه با عملکرد این شرکت و برنامه های آتی و طرح های توسعه ای آن گفت وگویی داشته ایم که در ادامه می خوانید:

گزارش 6 ماهه جاری نسبت به مدت زمان مشابه گذشته 265 درصد رشد داشته، آیا این عملکرد قابل تکرار خواهد بود؟

شرکت از بدو تاسیس تاکنون همواره رو به رشد و رو به ترقی بوده ، در حقیقت تیم اقتصادی همواره در تلاش بوده اند که کارها را به گونه ای پیش ببرند که سود مورد انتظار محقق شود. بر همین اساس پیش از سال 99 برنامه ریزی های مدونی داشته ایم که مواد اولیه مورد نیاز را به موقع خریداری کرده تا بتوانیم از این محل سود خوبی را محقق سازیم. در سال گذشته و اوایل امسال خرید بسیار به جا و به موقعی انجام شد و توانستیم سود 260درصدی را محقق کنیم. البته معتقدم این سودآوری با شرایط بسیار بهتری مجددا تکرار خواهد شد.

شرکت صادرات محور شده و اکثر تولیدات خود را به کشورهای مختلف صادر می کند. تنها به کشورهای اطراف ایران بسنده نکرده ایم بلکه در کشورهای خاور دور، آفریقا و در سایر کشورهایی که امکان صادرات وجود داشته بازاریابی کرده و به مقاصد صادراتی شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر افزوده خواهند شد.

طرح توسعه ذوب شرکت در چه مرحله ای قرار دارد؟

این طرح از اواسط سال 98 کلید خورده و اوایل سال جاری نهایی شد. 35 تا 40 درصد نیز پیشرفت این طرح توسعه بوده است. زیرساخت های مورد نیاز خریداری و آماده شده اند برای این طرح از ماشین آلات به روز اروپایی استفاده کرده ایم. طرح ذوب آلیاژی اولین طرحی است که در ایران با این ظرفیت انجام خواهد شد.

تامین مالی این طرح به چه صورت است؟

با توجه به صادرات محور بودن شرکت و با توافقی که با بانک مرکزی اتفاق افتاد ، رقمی برای تامین ارز مورد نیاز پیش بینی کرده ایم که ظرف 2 سال آینده بتوانیم این طرح را به بهره برداری برسانیم. منابع این طرح از آورده سهامداران عمده و سود انباشته شرکت تامین خواهد شد. البته ذخیره مطلوبی نیز گرفته ایم که بتوانیم کارها را پیش ببریم.

شرکت سالانه 200 میلیارد تومان هزینه مالی دارد، با توجه به برنامه های شرکت و با توجه به اصول مدیریت مالی آیا قصد افزایش و استفاده بیشتر از اهرم بدهی را برای توسعه فعالیت شرکت دارید؟

هیچگونه مشکلی در این راستا پیش نمی آید. چرا که تاکنون آنچه که به عنوان تسهیلات های مالی انجام داده ایم به واسطه خریدهایی است که در یک سیکل به خصوصی انجام گرفته می شود. زیرا مجبور بوده ایم که از سیستم بانکی و تسهیلاتی استفاده نماییم. تا سریع تر پول شرکت هایی که از آن ها قصد خرید مواد اولیه را داشتیم ، تامین کنیم. خوشبختانه این مسئله علاوه بر این که مشکلی ایجاد نکرده بلکه کمک بسیار شایانی نیز به وضعیت مالی شرکت کرده است.

شرکت در 6 ماهه جاری نزدیک به 165 میلیارد تومان سود سرمایه گذاری ها را شناسایی کرده است. به نظر شما این سود ناشی از چه عواملی است؟

شرکت به دلیل این که تامین مالی و بنیه مالی خوبی داشته از فرصت هایی که می توانسته به بازار کمک کند در یک بازه زمانی خریداری سهام انجام بدهد، استفاده کرده است. با توجه به درآمدی که از خرید و فروش سهام ایجاد شده تقریبا سود تسهیلاتی که برای شرکت ایجاد شده را پوشش دادیم.

با همین نرخ های میلگرد و همچنین طرح توسعه در دست اقدام سال آینده نیز شرکت با جهش سود همراه خواهد شد، سود سال آینده را در چه محدوده ای تخمین می زنید؟

حتما چنین اتفاقی رخ خواهد داد چرا که ما بیشتر تولیدات شرکت را به سمت تولیدات صنعتی و میان خطی برده ایم. به نظر با توجه به تولیدی که داریم و جهش تولیدی که امسال در ارتباط با طرح توسعه ایجاد خواهد شد سود بسیار خوبی در این ارتباط ایجاد خواهد شد و این به سال آینده نیز تسری خواهد یافت. با توجه به نرخ های ارزهای جهانی پیش بینی ما این است که تا پایان سال و 2021 این افزایش یک افزایش معقولی داشته باشد و در نهایت نیز به دلیل صادرات محور بودن شرکت، افزایش سود شرکت هم بهتر و هم چشمگیر تر خواهد شد.

شرکت در یک ماهه آبان ماه فروش بالای 900 میلیاردی را شاهد بوده است و متوسط نرخ میلگرد هم به بالای 12 هزار تومان رسیده است. بر همین اساس احتمالا شرکت سود 2هزار میلیارد تومانی خواهد داشت.آیا این مورد تایید شما است؟

تلاش داریم که این سود محقق شود.تا الان نیز 1400 میلیارد تومان محقق شده است. امیدواریم طی ماه های آینده حتی از این عدد هم عبور کنیم. این نوید را به سهامداران هم بدهم که شرکت تمام تلاش خود را دارد تا بهترین عملکرد را در حوزه بازاریابی و حضور در بازارهای هدف ایجاد کند.

برنامه شرکت برای تکمیل زنجیره تولید چیست؟

در حال حاضر طرح توسعه ای ذوب شرکت انجام شده و بلافاصله در ارتباط با معدن و صنایع معدنی شرکتی را تشکیل داده ایم .قدامات بنیادی نیز در حال انجام است و سعی می کنیم تا افق 1404 که برای فولاد است بتوانیم ما هم در کل زنجیره فولاد به صورت کامل حضور داشته باشیم.

با توجه به معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها آیا برنامه افزایش سرمایه از این محل را دارید؟

حتما؛ یکی از برنامه های در دست اقدام ما افزایش سرمایه از این محل است که از سوی کانون کارشناسان این اتفاق رخ داده و به زودی مجمع مورد نظر را تشکیل خواهیم داد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24