Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بیمه بدنه وسایل نقلیه، نوعی از بیمه غیراجباری بوده که معمولاً برای صاحبان وسایل نقلیه بعد از بیمه شخص ثالث که پوشش بیمه‌ای الزامی است، شهرت خاصی دارد.

درباره بیمه بدنه چه می‌دانید؟

بورس24 : در این بخش از مطالب مربوط به عنوان بیمه نامه ها قصد داریم از بیمه بدنه وسایل نقلیه بگوییم.

چنانچه بخواهیم تعریفی از این نوع بیمه نامه داشته باشیم باید بگوییم که بیمه بدنه، نوعی از بیمه غیراجباری بوده که معمولاً برای صاحبان وسایل نقلیه بعد از بیمه شخص ثالث که پوشش بیمه‌ای الزامی است، شهرت خاصی دارد.

مطابق آیین نامه بیمه بدنه اتومبیل (آیین نامه شماره ۵۳؛ مصوب ۹ اسفند ۸۴)، بیمه بدنه، در حالت پایه برخی خسارات را پوشش می دهد. همچنین می توان با خرید پوشش های اضافی برای بیمه بدنه، ریسک حوادث ناخواسته دیگری را که ممکن است پیش آید، پوشش داد. البته شایان ذکر است که طبق قانون جبران برخی خسارات توسط بیمه بدنه غیرممکن است.

نکته جالب و قابل توجه این است که بیمه بدنه تنها برای خودروها قابل خریداری نیستند، طبق قانون و بنا بر اساس آنچه در واقعیت رخ می دهد بیمه بدنه نه تنها برای خودرو بلکه برای هواپیما، کشتی، کِشنده و ... نیز خریداری می شود.

حال سوال این است که بیمه بدنه خودرو چه خساراتی را پوشش می دهد؟

بر اساس قانون، بیمه بدنه خودرو در حالت عادی، خسارت ناشی از موارد زیر را پوشش می دهد که به عنوان خطرات اصلی ارائه می شوند:

۱)برخورد خودرو با یک جسم (چه ثابت؛ چه متحرک)

۲)واژگونی و سقوط خودرو

۳)آتش سوزی، آذرخش یا انفجار خودرو یا لوازم یدکی اصلی همراه آن

۴)سرقت کلی خودرو (خسارت ناشی از سرقت خودرو یا خسارت ناشی از آسیب دیدن وسایل اصلی یا وسایل اضافی درج شده در بیمه‌نامه)

همچنین بیمه بدنه خودرو، خساراتی را که در جریان نجات خودرو یا در حین انتقال آن پیش می آید، متقبل می شود. خسارت باتری خودرو و لاستیک های خودرو نیز تا میزان 50 درصد قیمت نو پوشش داده می شوند.

علاوه بر این خسارات اصلی، خساراتی دیگر را بیمه بدنه خودرو با پرداخت حق بیمه بیشتر پوشش می دهد. برای مثال، هزینه‌های متعارفی که برای نجات خودرو، جلوگیری از بیشتر شدن خسارت و انتقال خودرو به تعمیرگاه پرداخت می شود، حداکثر تا ۲۰ درصد قابل جبران هستند.

قانون، برخی از خسارات را در دسته بندی خسارات فرعی قرار می دهد و پوشش آنها را تنها مشروط به پرداخت هزینه جداگانه و خرید این خطرات می داند. پوشش های اضافی بیمه بدنه خودرو می تواند هزینه برخی خسارات را جبران کند و ریسک حوادث ناگهانی را کاهش دهد.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24