Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

باید توجه داشته باشید که بیمه حوادث انفرادی بعضی خسارات را در حالت عادی پوشش نمی‌دهد و در صورت پرداخت حق بیمه بیشتر و اخذ تعهد کتبی از شرکت بیمه پوشش داده می‌شوند. البته این امکان هم وجود دارد که همه شرکت‌های بیمه قبول نکنند. شرایط قبول این خسارات نیز کاملاً به شرکت بیمه مورد نظر بستگی دارد.

جزئیاتی بیشتر از بیمه حوادث

بورس24 : در مطلب قبل در رابطه با بیمه حوادث صحبت کردیم اینکه چه حوادثی تحت پوشش بیمه حوادث هستند، اینکه غرامت های فوت و نقص عضو به چه صورت هستند و اینکه غرامت های فرعی بیمه حوادث چه مواردی را شامل می شوند.

باید توجه داشته باشید که بیمه حوادث انفرادی بعضی خسارات را در حالت عادی پوشش نمی‌دهد و در صورت پرداخت حق بیمه بیشتر و اخذ تعهد کتبی از شرکت بیمه پوشش داده می‌شوند. البته این امکان هم وجود دارد که همه شرکت‌های بیمه قبول نکنند. شرایط قبول این خسارات نیز کاملاً به شرکت بیمه مورد نظر بستگی دارد. بعضی از این خسارات عبارتند از: خسارات ناشی از جنگ، شورش، آشوب و...، خسارات ناشی از زمین‌لرزه، آتش‌فشان و اقدامات هسته‌ای و خسارات ناشی از ورزش‌های حرفه‌ای، شکار، سوارکاری، قایقرانی، شنا، غواصی، پرش با چتر نجات (به‌جز سقوط آزاد)، هدایت موتورسیکلت دنده‌ای، هواپیمای آموزشی، اتومبیل مسابقه‌ای، هلی کوپتر، و سایر وسایل پرواز فاقد موتور.

نکته قابل توجه در رابطه با بیمه حوادث این است که برخی از حادثه ها به هیچ عنوان تحت پوشش بیمه حوادث قرار نمی گیرند. از جمله آن ها می توان به خسارات ناشی از خودکشی یا اقدام به آن، صدمات بدنی که بیمه‌ گزار به عمد باعث بروز آن‌ها شده باشد، خسارات ناشی از مصرف روان‌گردان، مشروبات الکلی، مواد مخدر، قرص‌های کاهنده هوشیاری و خواب‌آور بدون تجویز پزشک، مشارکت بیمه‌گزار در اعمال مجرمانه و غیرقانونی و فوت بیمه گزار که حاصل از عمل عمدی بوده باشد اشاره کرد.

شغل شما تعیین کننده ضریب غرامت های مختلف است

در واقع بسته به اینکه شما چه شغلی داشته باشید و فعالیتی که دارید چه میزان حادثه پذیر باشد، میزان درصد ضریبی که برای پرداخت غرامت مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت خواهد بود.

برخی از شغل ها ریسک بسیار کمی دارند و امکان بروز حادثه در آن ها بسیار پایین است. از جمله این ها می توان به کارمندان دفتری، مهندسین طراحی و ... اشاره کرد.

گروه بعدی شامل شغل هایی می شود که علاوه بر کار فکری به فعالیت عملی نیز مشغول هستند مانند جراحان، خیاط ها، مهندسین ناظر، افراد خانه دار و...

علاوه بر این ها گروهی از مشاغل نیز هستند که به نسبت پر خطر محصوب می شوند در واقع با دستگاه های صنعتی و خطرناک سر و کار دارند برق کاران ساختمانی، کارگران ساختمانی و یا رانندگان ماشین های سنگین.

گروه بعدی افرادی هستند که در مشاغل سخت و خطرناک رتبه بندی می شوند مانند معدن کاران، مهندسین برق فشار قوی و...

هر یک از این طبقات دارای ضریبی برای غرامت‌های مختلف هستند. ضریب سرمایه فوت و نقص عضو در سرمایه آن ضرب می‌شود و حق بیمه را تعیین می‌کند. اگر هم بیمه‌گزار مایل به داشتن غرامت‌های فرعی باشد، هر یک از این غرامت‌ها دارای میزان سقف مشخصی خواهد بود. در نهایت تمام این اعداد با هم جمع شده و حق بیمه حوادث انفرادی را تعیین می‌کند.

پس از شغل و غرامت‌های فرعی، پوشش‌های اضافی که بیمه‌گزار انتخاب می‌کند در تعیین حق بیمه حوادث انفرادی موثر است. برای مثال ممکن است بیمه‌گزار اسکی بازی کند یا به سوارکاری برود. این موارد نیز باید در بیمه‌نامه وارد شود و در حق بیمه منظور شود تا در صورت بروز حادثه، بیمه حوادث انفرادی جبران خسارت نماید.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24