Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو هر چند یکی از دوقلوهای بزرگ سنگ آهن در ایران شناخته می شود؛ در سال های اخیر به واسطه طرح های توسعه ای بخش قابل توجهی از سبد فروش خود را به سایر محصولات اختصاص داده است...

چادرملو دیگر یک شرکت سنگ آهنی نیست ، یک هلدینگ است!!

بورس24 : شرکت معدنی و صنعتی چادرملو هر چند یکی از دوقلوهای بزرگ سنگ آهن در ایران شناخته می شود؛ در سال های اخیر به واسطه طرح های توسعه ای بخش قابل توجهی از سبد فروش خود را به سایر محصولات اختصاص داده است.

بر اساس گزارش عملکرد ماهانه شرکت برای شهریور ماه، کچاد در شش ماهه نخست سال جاری 3.95 میلیون تن انواع محصولات معدنی و فولادی به فروش رسانده که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل با افت حدود 15 درصدی همراه شده است. علیرغم این موضوع در مدت یاد شده، درآمد شرکت از محل فروش این محصولات معادل 6.5 هزار میلیارد تومان بوده که این رقم نسبت به درآمد فروش مواد معدنی و فولاد در نیمه نخست سال 98 با رشد حدود 41 درصدی همراه بوده است. با تکیه بر ارقام مورد اشاره، میانگین نرخ فروش محصولات شرکت در شش ماهه ابتدایی سال جاری حدود 1.65 میلیون تومان به ازای هر تن بوده این در حالی است که کچاد محصولات خود را در شش ماهه نخست سال 98 با میانگین نرخ 1 میلیون تومان به ازای هر تن فروخته است. با توجه به آن که عمده محصولات شرکت بر اساس قیمت شمش فولاد خوزستان ارزشگذاری می شوند و قیمت این محصول نیز در ماه های اخیر رشد قابل توجهی داشته ، به احتمال فراوان جمع درآمدهای چادرملو در حوزه مواد معدنی و فولاد در شش ماهه دوم سال 99 بیش از شش ماهه ابتدایی سال خواهد بود.

علاوه بر آمار مورد اشاره در بندهای پیشین باید درآمد 77 میلیارد تومانی فروش برق شرکت را نیز اضافه کرد که این فروش ها برای نخستین بار صورت گرفته و در سال های پیش مسبوق به سابقه نبوده است. با این احتساب جمع فروش شرکت در نیمه نخست سال 99 به 6.6 میلیارد تومان رسیده که افزایش 43 درصدی را نسبت به شش ماهه پارسال نشان می دهد. با توجه به اینکه درآمد مربوط به نرخ فروش برق از خرداد ماه سال جاری شناسایی شده می توان انتظار داشت درآمد مربوط به این بخش در شش ماهه نخست با افزایش قابل توجهی همراه باشد.

همان گونه که در بند نخست نیز اشاره شد چادرملو را دیگر نمی توان صرفا به عنوان یک شرکت معدنی تلقی کرد. فروش محصولاتی همچون برق، شمش فولاد و انواع نورد و مقاطع فولادی در کنار مواد معدنی، چادرملو را در عمل به یک هلدینگ تبدیل کرده است. هر چند در ماه های اخیر به واسطه هیجانات کاذب بازار، قیمت سهام این شرکت رشد چندانی نداشته اما مسلما این شرکت یکی از بنیادی ترین سهام بازار است که همچون سال های گذشته هم از جنبه نوسانات قیمتی و هم از جبنه سود تقسیمی می تواند بازدهی سرشاری به سهامداران خود هدیه دهد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24