Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شرکت ذوب آهن اصفهان از شرکت های تابعه سازمان تامین اجتماعی است که معاملات آن در فرابورس همواره مورد توجه سهامداران و سرمایه گذاران بوده است.

منتظر چهره متفاوت ذوب آهن بمانید!

بورس24 : شرکت ذوب آهن اصفهان از شرکت های تابعه سازمان تامین اجتماعی است که معاملات آن در فرابورس همواره مورد توجه سهامداران و سرمایه گذاران بوده است.

بر طبق اطلاعات منتشر شده از ذوب، این شرکت در شش ماهه نخست سال جاری 1.2 میلیون تن انواع محصول را به فروش رسانده که این عدد نسبت به مدت مشاب سال قبل با افزایش حدود 3 درصدی همراه شده است. با این همه، درآمد شرکت از محل فروش معادل 7.6 هزار میلیارد تومان بوده که این رقم نسبت به درآمد فروش گزارش شده در نیمه نخست سال 98 با رشد حدود 46 درصدی همراه بوده است. به عبارت دیگر شرکت ذوب آهن توانسته علیرغم عدم تغییر در میزان فروش، درآمدهای خود را به در حد قابل توجهی افزایش دهد که این موضوع به افزایش میانگین نرخ فروش محصولات مربوط می شود. بر اساس بررسی ها میانگین نرخ فروش محصولات شرکت در شش ماهه نخست سال 98 رقمی حدود 4.4 میلیون تومان به ازای هر تن بوده که این رقم در شش ماهه نخست سال جاری به عدد 6.3 میلیون تومان به ازای هر تن رسیده است. هر چند رشد نرخ فروش هر یک از محصولات تولیدی شرکت در این موضوع نقش زیادی داشته اما افزایش وزن محصولات با ارزش افزوده بالاتر (همچون ریل) در سبد فروش شرکت را نمی توان در این موضوع نادیده گرفت.

نکته مهم دیگر آن که نرخ رشد فروش محصولات شرکت از ابتدای سال تاکنون نیز از روندی صعودی تبعیت کرده که احتمال فروان این روند در ماه های آینده نیز ادامه داشته باشد. لذا رشد درآمد شرکت در شش ماهه دوم بسیار محتمل است.

تحول مهم دیگری که در صورت های مالی سال جاری (و به احتمال زیاد در صورت های شش ماهه) ذوب رخ دهد جبران زیان انباشته چندین ساله و ورود ذوب به ناحیه سود انباشته است که می تواند سهامداران را علاوه بر سود حاصل از نوسانات قیمتی به سود تقسیمی نیز مهمان کند. با این حال، قیمت سهام به دلیل هیجانات بازار در حدود دو ماهه اخیر بیش از 50 درصد افت کرده که این عدد در میان شرکت های بزرگ بازار یکی از بیشترین ریزش ها به شمار می رود. با این تفاسیر ذوب برای رسیدن به سطوح قیمتی پیشین خود پتانسیل افزایش قیمت بیش از 100 درصدی دارد که انتشار صورت های مالی شش ماهه و اعلام احتمالی پوشش زیان انباشته می تواند محرک بسیاری مناسبی برای تحقق این رشد باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24