Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

چه موقع بازار سهام دوباره روی تعادل را به خود می بیند؟ امیر تقی خان تجریشی خبره بازارهای مالی - سوالی که این روزها ذهن فعالین بازار را درگیر خود کرده است. حمایت های همه جانبه در کنار وضعیت بنیادی شرکت ها و افت بیش از ۵٠ درصدی در برخی از نماد ها است، که باعث شده...

بورس و شرایط این روزهای بازار

امیر تقی خان تجریشی خبره بازارهای مالی - سوالی که این روزها ذهن فعالین بازار را درگیر خود کرده است. حمایت های همه جانبه در کنار وضعیت بنیادی شرکت ها و افت بیش از 50 درصدی در برخی از نماد ها باعث شده است که این کلاف سردرگم بازار ایجاد شود که نقطه تعادل بازار کجا هست؟

این روزها بازار سرمایه تحت تاثیر دو آیتم مهم می باشد بطوریکه این دو ابهام سبب شده است بازار سرمایه به هیچ نوع خبر اقتصادی واکنشی نشان ندهد.

آیتم مهم تاثیر گذار فعلی بحث عدم اعتماد فعالین بازار سرمایه و ابهام در مورد تاثیر انتخابات آمریکا بر موضوع تحریم ها علیه کشورمان می باشد بطوریکه سایر محرک ها نظیر اوراق اختیار فروش تبعی، رشد قیمت دلار، اخبار مربوط به افزایش سرمایه از محل تجدید شرکت ها و بهبود قیمت های جهانی نتوانسته است حریف دو ابهام فوق گردد.

با این حال همیشه منطق بر هیجانات پیروز بوده و بازار سرمایه نشان داده است که با صبر میتوان بازدهی بالاتری نسبت به بازارهای موازی کسب کرد. در مورد دو ابهام فوق میتوان گفت که بحث اعتماد از دست رفته به مرور از طریق اقداماتی از جمله فعالیت موثر بازارگردانی در نماد ها و تصمیمات منسجم تر در حوزه بازار سرمایه احیا شده و این مورد را میتوان در ورود جریان نقدینگی افراد حقیقی طی این روزها مشاهده کرد.

این روزها شاهد قوانین جدید در حوزه بازارسازی و حفظ ثبات بازار می باشیم که می تواند محرک تقاضا در بازار سرمایه گردد.

همچنین در مورد تحریم ها نیز باید گفت که کشورمان طی سال های گذشته تحت بدترین تحریم ها در همه حوزه ها از جمله پتروشیمی ، فولادی و حمل و نقل بوده است و شرکت ها طی سال های گذشته نیز با این موضوع درگیر بوده اند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • یوسف مسلمزاده
    یوسف مسلمزاده

    با سلام لطفا نظر کارشناسی در مورد انتخابات امریکارا بیان بفرمایید

    3 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24