Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

هیات مدیره جدید ثبت شد امیر رحیمی ؛ رسما مدیرعامل پیش به سوی احیای برند قدیمی و مشهور صنعت الیاف ایران

پایان التهاب در پلی اکریل

بورس24 : مدت هاست که از توقف نماد یکی از سهم های قدیمی صنعت شیمیایی در فرابورس ایران می گذرد ؛ «شپلی».

اما چندی پیش این شرکت با تغییرات مدیریتی مواجه شد و امیر رحیمی مدیر عامل جدید شرکت پلی اکریل اصفهان در خصوص دلایل توقف نماد "شپلی" ، اقدامات انجام شده تاکنون و آخرین وضعیت شرکت به خبرنگار بورس24 توضیحاتی را داده است.

با توجه به توقف نماد شرکت پلی اکریل اصفهان، به نظر شما تا رفع مشکلات هیات مدیره چه میزان زمان لازم است؟

وظیفه خود می دانم بابت صبوری، بردباری  سهامداران و کارکنان  در طی این مدت سپاسگزاری کنم و از اینکه بازار سهام روند رو به رشدی داشت و نماد شرکت پلی اکریل متوقف بود و ما به نوبه خود عذرخواهی می کنیم. هرچند همه سهامداران منصف می دانند که این موضوع در حیطه اختیار و اراده هیات مدیره جدید نبود و مشکلات و ابهامات اداری موجود باعث این روند گردید . این سهم به دلایلی سال ها دچار مشکلات عدیده و خاص بوده و ضرورت شناخت این مشکلات و روند ها جهت اصلاح امور  پس از دریافت توکن کدال ایجاب می کند تا سهامداران عزیز کمی صبوری نشان داده و به برنامه های تیم مدیریت جدید اطمینان کنند.به سهامداران و کارکنان عزیز اطمینان می دهیم که در فاصله زمانی کوتاهی سهم به جایگاه شایسته ای خواهد رسید.همچنین به نوبه خود و از طرف اعضای هیات مدیره از مسئولین استان خصوصا استاندار ، معاون اقتصادی استاندار، دادستان استان و معاون امور اقتصادی ایشان مبادی امنیتی و اطلاعاتی استان و سایر اعضاء شورای تامین بابت زحمات طاقت فرسایی که در راستای ثبت تغییرات شرکت متحمل شدند صمیمانه سپاسگزاری می نمایم. این موضوع قطعا گام بسیار مهمی جهت نافذ بودن و عملیاتی شدن اقدامات هیات مدیره منتخب جدید خواهد بود.

آیا هم اکنون وضعیت اجرای مسئولیت ها و ارائه گزارشات بر عهده مدیر عامل و هیات مدیره جدید  است؟

آنچه با همت مراجع ذی ربط در استان اتفاق افتاد اتفاق بزرگی بود که مسئولیت ما را دوچندان کرد و به طور طبیعی ما را پاسخگوی وضعیت و اتفاقات شرکت می کند اما توجه به این نکته ضروری است که در شرکت پلی اکریل علاوه بر  هیات مدیره ، هیات اجرایی مطابق قانون حمایت از صنایع حضور دارند و به دیل ابهام در قانون حدود و وظایف این دو بخش کاملا تفکیک نشده و قابل تفسیر به گوناگون است . هیات مدیره طبق قانون تجارت و دستورالعمل های مربوط به شرکت های بورسی بایستی پاسخگوی تمام مسائل شرکت باشد حال آن که در وضعیت فعلی اداره کارخانه و تمامی امور مالی و حسابداری آن توسط تیم هیات اجرایی صورت می گیرد و از این منظر یک دوگانگی در حدود اختیارات و مسئولیت ها وجود دارد لذا جهت اطلاع سهامداران صراحتا اعلام می کنم به طور طبیعی هر نوع گزارشی از طرف هیات اجرایی قبل از اعلام و افشا باید برای هیات مدیره جدید قابل قبول، شفاف و بدون ابهام باشد. به طور طبیعی در صورت عدم شفافیت لازم گزارش ها و اقدامات هیات اجرایی، امکان افشای این نوع اطلاعات را تا رفع ابهام نخواهیم داشت. البته اگر هیات اجرایی که در حال حاضر اداره کارخانه را بر عهده دارد با پذیرش رسمی مسئولیت و تبعات گزارش ها و اطلاعات و صحه گذاری رسمی و مکتوب گزارش ها درخواست مکتوب برای ارسال گزارش ها داشته باشند از طرف مدیرعامل اقدام لازم به عمل خواهد آمد . با این وجود ضرورت دارد مسئولین محترم  در گام بعدی این موضوع را واکاوی و چاره ای برای آن بیاندیشند. از نظر بنده اهیمت این موضوع از اهمیت موضوع ثبت تغییرات مدیریتی شرکت کمتر نیست. به طور طبیعی وقتی هیات مدیره جدید مطابق قانون باید پاسخ گوی عملکرد ها باشد باید مکانیزمی هم برای پاسخ گویی عملکرد حداقل 5 ساله هیات مدیره قبلی و سایر ارکان حاکم بر شرکت وجود داشته باشد که لازم است مبادی قانونی و بخش های نظارتی این موضوع را برای سهامداران شفاف نمایند.

برنامه های شرکت در تامین خوراک و به طور کلی عملیات شرکت چگونه خواهد بود؟

هیات مدیره جدید برابر برنامه های از قبل اعلام شده خود در فاز اول اقدمات، تامین پایدار AN به عنوان خوراک  اصلی واحد اکریلیک را پیگیری نموده و حتی در دوره صرف شده برای ثبت تغییرات شرکت موضوع را پیگیری نموده است و با یک شرکت به عنوان سرمایه گذار توافقات کاملی صورت داده است که با توجه به حضور هیات اجرایی در کارخانه باید قرار تامین مواد اولیه به امضای هیات اجرایی و هیات مدیره به صورت مشترک برسد تا امکان فراهم نمودن ماده اولیه برای یکسال عملیاتی و اجرایی شود. البته به طور موازی و بنا بر ضرورت ها، موضوع حسابرسی ویژه از شرکت و شرکت های تابعه در دستور کار است که این هم نیازمند همراهی جدی هیات اجرایی است. به هر روی در انجام این امر مصمم هستیم و باید روشن شود که تیم جدید شرکت را در کدام وضعیت تحویل می گیرد. همچنین موضوع حسابرسی ویژه پیش زمینه برگزاری مجمع عمومی شرکت است که باید در کوتاه ترین زمان ممکن برگزار شود تا سهامداران واقعی شرکت نسبت به انتخاب تیم مدیریتی امین خود اقدام نمایند. در این راستا هیات مدیره جدید به عنوان یک امانتدار موقت وظیفه خود می داند زمینه مناسب و درستی برای برگزاری این مجمع فراهم نماید .

و سخن آخر؟

کارکنان و سهامداران ایمان داشته باشند مشکلات و گلایه هایی که بنده مطرح کردم صرفا از این جهت است که به اندازه کافی فرصت سوزی در خصوص شرکت با عظمت پلی اکریل شده و نمی توان آینده کارکنان وسهامداران را به باید و نبایدها و گاها مصلحت اندیشی ها و عافیت طلبی ها گره زد. از طرفی بنده و هیات مدیره جدید برای اعتبار و آبروی خود ارزش قائل است و قرار نیست بابت مشکلاتی که کمترین ارتباطی با عملکرد ما ندارند شرمنده کارکنان و سهامداران شویم. آنچه از طرف ما قابل عرضه و بیان است قول به کارگیری تمامی توان و همت برای اعتلای مجدد این شرکت است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24