Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

میزان پوشش در بیمه نامه های شخص ثالث از جمله موارد مهمی است که در تعیین حق بیمه ماشین تاثیر قابل توجهی دارد. حداقل میزان پوشش بیمه شخص ثالث برای سال ٩٩ از سوی بیمه مرکزی ١١میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

نکاتی درباره بیمه نامه شخص ثالث که بهتر است بدانید

بورس24 : میزان پوشش در بیمه نامه های شخص ثالث از جمله موارد مهمی است که در تعیین حق بیمه ماشین تاثیر قابل توجهی دارد. حداقل میزان پوشش بیمه شخص ثالث برای سال 99 از سوی بیمه مرکزی 11میلیون تومان در نظر گرفته شده است. اما بیمه گذار می تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر از این میزان، درصد پوشش بیمه نامه شخص ثالث را افزایش دهد. با توجه به افزایش بی رویه قیمت خودرو چنانچه تصادفی صورت گیرد خسارت بیشتری به شخص وارد خواهد شد. پیشنهاد می شود که همواره مبلغ بالاتری از حق بیمه تعریف شده را در نظر بگیرید تا در صورت تصادف خسارت کمتری را متحمل شوید.

در رابطه با مدت اعتبار بیمه نامه شخص ثالث باید بگوییم که مدت اعتبار از چند روز تا یکسال می تواند باشد. برخی از شرکت های بیمه ای، بیمه نامه شخص ثالث را به عنوان روزشمار تعیین می کنند. اما با همه این ها دریافت بیمه نامه شخص ثالث به صورت یکساله مقرون به صرفه تر است.

نرخ بیمه نامه شخص ثالث در سال 99 با توجه به افزایش نرخ دیه به میزان 25 درصد افزایش یافته است. البته لازم به ذکر است که تعیین نرخ بیمه نامه شخص ثالث به عوامل متعددی از جمله نوع خودرو، تعداد سیلندر، کاربری خودرو و... بستگی دارد. چنانچه از خودرو بارکش برای حمل و نقل مواد خطرناک مانند مواد قابل اشتعال مایع و گاز استفاده شود 25 درصد و در صورت به کارگیری خودرو بارکش برای حمل مواد منفجره 50 درصد به مبلغ حق بیمه پایه اضافه خواهد شد.

در صورتی که سال های متمادی از بیمه نامه شخص ثالث استفاده ای نکرده باشید یا بهتر است بگوییم تصادفی صورت نگرفته باشد بیمه شخص ثالث شما ارزان تر خواهد شد. از سویی جریمه دیرکرد زمانی اعمال می‌شود که بیمه‌گزار نسبت به تمدید بیمه شخص ثالث خود دیر و بعد از تاریخ سررسید آن اقدام کند. در این حالت بیمه‌گزار باید جریمه دیرکرد بپردازد. در نتیجه اگر می‌خواهید بیمه خود را ارزان‌تر تهیه کنید باید یک هفته قبل از تاریخ سررسید برای تمدید بیمه اقدام کنید.

سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث در سال 99 حداقل 11 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. بیمه‌گزار می‌تواند سقف تعهدات را تا 220 میلیون تومان افزایش دهد که به ازای آن باید حق بیمه بیشتری نیز بپردازد. البته بسیار مهم است در نظر داشته باشید که سقف تعهدات بیمه‌نامه خودرو را افزایش دهید اهمیت این کار در این است که اگرچه حق بیمه اندکی بیشتر می‌شود اما این افزایش سقف تعهدات به نفع بیمه‌گزار است زیرا بیمه در زمان حادثه با پرداخت خسارت بیشتر از بیمه‌گزار حمایت کند. با این حال هرچه سقف تعهدات بیمه‌گزار پایین‌تر باشد نرخ بیمه نیز کمتر می‌شود.

همچنین طبق مصوبه بیمه مرکزی شرکت‌های بیمه می‌توانند تا 2 و نیم درصد بر نرخ بیمه شخص ثالث تخفیف بدهند. این موضوع اختیاری است و بعضی از شرکت‌های بیمه این تخفیف را ارائه می‌دهند و بعضی ارائه نمی‌دهند. بنابراین ارزانترین بیمه شخص ثالث را باید از شرکت بیمه‌ای بخرید که تخفیف 2 و نیم درصد را اعمال کرده باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24