Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در روزهای آینده سرمایه گذاران در بازارهای مالی و مواد خام شاهد انتشار گزارش های متنوع از شاخص های اقتصادی خواهند بود و این گزارش ها در کنار برخی عوامل مهم دیگر بر عملکرد بازارها تاثیر می گذارد. به تدریج ابهام ها ..

هفته فوران گزارش و رویداد پیش روی شماست!

بورس24 : هفته ای که گذشت یک هفته جالب توجه بود زیرا تعدادی اتفاق بی سابقه در آن رخ داد. هفته گذشته عملکرد بازارهای مالی و بازار نفت منفی اما عملکرد بازار طلا و شاخص دلار مثبت بود. در هفته پیش‌رو تعداد زیادی گزارش مهم از اقتصادهای بزرگ منتشر می‌شود و محتوای گزارش ها در کنار عواملی نظیر اخبار شیوع ویروس کرونا و پیش بینی ها درباره وضعیت اقتصاد جهان بر رفتار سرمایه‌گذاران اثر خواهد گذاشت. در ادامه به تقویم اقتصاد جهان در هفته پیش‌رو و چند پیش بینی که از سوی تحلیلگران مطرح شده اشاره می کنیم.

روز دوشنبه یک روزه نسبتا آرام است و خبر مهمی از اقتصادهای بزرگ منتشر نمی‌شود اما انتظار می رود بازارهای مالی تحت تاثیر نگرانی‌ها درباره تداوم شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی در اروپا و آمریکا باشند. با آنکه در برخی کشورهای اروپایی بخشی از فعالیت‌های اقتصادی از سر گرفته شده اما این میزان فعالیت نمی تواند تحولی بزرگ در وضعیت بد اقتصادهای یاد شده به وجود آورد. همچنین در آمریکا بعید است خیلی زود محدودیت فعالیت های اقتصادی رفع شود در نتیجه ضعف در اقتصادهای یاد شده تداوم می یابد البته این هفته مانند هفته قبل، انتشار گزارش عملکرد شرکت‌های بورسی ادامه پیدا خواهد کرد و محتوای گزارش ها اهمیت دارد اما سرمایه گذاران بیش از آنکه به گذشته توجه کنند مایلند بدانند در آینده چه رخ خواهد داد. بعید نیست این هفته شاهد عملکرد مثبت بازارهای مالی باشیم.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز سه شنبه در آمریکا شاخص اعتماد مصرف کنندگان، تغییرات ذخیره عمده فروشی و تغییرات ذخیره نفت این کشور در هفته قبل اعلام می شود. ذخایر نفت در آمریکا و دیگر اقتصادهای بزرگ به سرعت در حال افزایش است و با توجه به شرایط اقتصاد جهان و سقوط تقاضا شاهد نوسان قیمت ها در محدوده های بسیار پایین هستیم. انتظار می رود نوسان ها همچنان بزرگ باقی بماند و فشار بر قیمت‌ها ادامه یابد. افق بازار نفت به وضعیت عرضه و تقاضا وابسته است و تا وقتی اقتصاد جهان متوقف است شرایط بازار نفت تغییر مثبت نخواهد داشت.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر بشکه نفت برنت در یک ماه گذشته نشان داده شده است:

روز چهارشنبه یک روز مهم است زیرا تعداد زیادی گزارش از اقتصاد اروپا و آمریکا منتشر می‌شود. در منطقه یورو، شاخص اعتماد مصرف کنندگان، شاخص اعتماد در بخش خدمات و تولید صنعتی، شاخص جو تجاری و شاخص اعتماد اقتصادی اعلام می شود و در آمریکا نرخ رشد اقتصاد در سه ماهه نخست امسال، وضعیت بازار مسکن و مصرف شخصی اعلام خواهد شد و مهمتر از این گزارش‌ها، مشخص شدن نتیجه نشست کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکاست. محتوای این گزارش ها و نتیجه نشست یاد شده عواملی هستند که بر ارزش دلار و قیمت طلا تاثیر خواهند گذاشت. پس از نشست یاد شده رئیس بانک مرکزی آمریکا در کنفرانس خبری شرکت می‌کند و سخنان او بسیار پر اثر است. بانک مرکزی آمریکا نرخ های بهره را به نزدیک صفر کاهش داده و در حال حاضر مشغول اجرای برنامه های عظیم حمایتی است تا تضمین شود نقدینگی کافی در بازار وجود دارد. از دید کارشناسان، این شرایط زمینه کاهش ارزش دلار را فراهم می کند اما اگر به هر دلیل ارزش یورو و پوند تحت فشار قرار گیرد نسبت دلار به این ارزها بالا خواهد رفت.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز پنجشنبه نرخ رشد اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه نخست امسال، نرخ تورم در این منطقه، تغییرات درآمد شخصی و مصرف شخصی در آمریکا و نیز وضعیت بازار کار این کشور در هفته قبل مشخص خواهد شد. به احتمال بسیار زیاد گزارش‌های یاد شده منفی خواهند بود در نتیجه می‌توان انتظار داشت فشارهایی بر ارزش دلار وارد شود اما پیش بینی شده این هفته ارزش دلار رشد خواهد کرد. در این روز همچنین نشست شورای سیاستگذاری بانک مرکزی اروپا برگزار می‌شود تا درباره نرخ های بهره تصمیم‌گیری شود. با توجه به حجم بالای داده هایی که در این روز منتشر می‌شود نوسان شاخص های مالی و قیمت مواد خام بزرگ خواهد بود و این گفته درباره بازار فلزات پایه هم صادق است.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن مس در 12 ماه اخیر در بورس فلزات لندن نشان داده شده است:

روز جمعه وضعیت بخش تولید کارخانه ای در آمریکا در ماه جاری میلادی مشخص خواهد شد. سرمایه‌گذاران در بازارهای مختلف می‌دانند که شرایط اقتصاد جهان برای مدتی بسیار بد خواهد بود و به همین دلیل به نظر می‌رسد تاثیر اخبار منفی بر رفتار سرمایه گذاران از پیش گذاشته شده است. همه خود را برای بدترین سناریوها آماده کرده اند اما امیدوارند در سه ماهه سوم سال جاری میلادی شرایط به تدریج بهتر شود.

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24