Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

علیرضا باغانی - روند تقاضا در سهام خودرویی ها به نحوی است، که پیش بینی می شود در اردیبهشت ماه به دلیل عدم وجود سهام زیر ١٠٠ تومانی در بازار سرمایه و بازگشایی دو نماد سایپا و ایران خودرو، موج تقاضایی به لحاظ روانی برای سهام این شرکت ها ایجاد شود. به اعتقاد نگارنده...

حال خوب نمادهای خودرویی در ماه اردیبهشت

علیرضا باغانی- شاخص سهام خودرویی ها پس از غیبت 40 روزه لیدرهای اصلی و بازگشت دو نماد خودرویی به تابلوی معاملات، یکی از پر بازده ترین شاخص های صنایع بورسی در اردیبهشت ماه خواهند بود.

نماد اصلی خودرویی ها پس از ثبت افزایش سرمایه به زودی بازگشایی می شود، در این جریان نماد سایپا با قیمت 62 تومان و ایران خودرو نیز با قیمت تئوریک 58 تومان بازگشایی خواهند شد.

روند تقاضا در سهام خودرویی ها به نحوی است، که پیش بینی می شود در اردیبهشت ماه به دلیل عدم وجود سهام زیر 100 تومان در بازار سرمایه و بازگشایی دو نماد سایپا و ایران خودرو، موج تقاضایی به لحاظ روانی برای سهام این شرکت ها ایجاد شود.

تحلیل سهام گروه خودرو در گرو بازگشایی 2 نماد اصلی خودرویی

بازگشایی نمادهای « خودرو » و « خساپا» مشروط به دریافت مجوز سازمان خصوصی‌ سازی و ثبت سرمایه جدید در اداره ثبت شرکت‌ ها ست، که بر اساس آخرین اطلاعات هفته گذشته سازمان خصوصی سازی با افزایش سرمایه دو شرکت سایپا و ایران خودرو موافقت کرده تا فرایند ثبت در اداره ثبت شرکتها انجام و مطابق وعده داده شده حداکثر تا 10 روز آینده نماد این دو لیدر خودرویی در بورس باز شود.

در این شرایط لیدری دو شرکت ایران خودرو و سایپا در بازار و صنعت خودرو تحلیل و بررسی روند سهام گروه خودرو، را مستلزم بازگشایی این دو نماد اصلی خودرویی می کند؛ به طوری که امروز بازار سرمایه در انتظار بازگشایی نماد این شرکت هاست، که چه روندی را خواهند داشت.

در این حال نماد دو شرکت ایران خودرو و سایپا از 26 و 27 اسفند سال گذشته به دلیل برگزاری مجمع فوق‌ العاده و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ ها بسته شده است، که در فروردین ماه و در روزهای رونق بازار شاخص بورس 35 درصد و شاخص گروه خودرو که نشان دهنده بازدهی میانگین این صنعت است، بدون حضور این دو نماد اصلی خودرویی 22 درصد رشد را تجربه کرده است. اگر چه پیش بینی می شود با بازگشت این دو نماد اصلی شاخص صنعت خودرو در بورس رقمی بیش از این اعداد و ارقام شود.

همچنین شاهد هستیم، در شرایطی شاخص کل بورس تهران در اولین ماه از سال‌ جدید با جهش حدود 35 درصدی همراه شد که هم اکنون در بورس 39 صنعت بورسی حضور دارند که از جمله آنها صنایع خودرویی است، که در مجموع نزدیک به 30 شرکت بورسی خودروساز و قطعه ساز همچون پارس خودرو، زامیاد، قطعات اتومبیل ایران ، سرمایه گذاری رنا، مهرکام پارس، گروه بهمن، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و بهمن دیزل و ... را شامل می شود که برخی از آنها در اولین ماه سال، حجم و ارزش معاملات خوبی رقم خورد.

معامله گران بازار سهام شاهد هستند، در حال حاضر در بازار سرمایه سهام برخی شرکت های خودرویی مثل پارس خودرو و زامیاد پرتقاضا و بعضا با صف خرید مواجه است و حجم معاملات و ارزش معاملات خیلی زیادی را تجربه می کنند.

با جمع بندی این شرایط صنعت سلبریتی بازار سرمایه در اردیبهشت ماه را می توان صنعت خودرو دانست و در همین راستا به دو دلیل عمده اشاره کرد: جای ماندن دو لیدر اصلی خودرویی ها از رشد بازار سرمایه در فروردین ماه و همچنین قیمت سهام این دو شرکت بورسی در محدوده 50 و 60 تومان و عدم پذیرش بازار در زمان بازگشایی موجب می شود، قیمت سهام دو شرکت ایران خودرو و سایپا به سرعت به سمت 100 تومان که قیمت اسمی هر سهم است حرکت کرده و ترمیم شود.

نکته مهم دیگر اصلاح ساختار مالی دو لیدر خودرویی و ثبت زیان انباشته بیش از 36 هزار میلیارد تومانی در سال گذشته است، که اگر چه اوضاع این صنعت به لحاظ بنیادی چندان مناسب نیست و مشکلات زیادی در تامین ارز و قطعات وجود دارد اما با این حال با توجه به شرایط پر اقبالی که بازار سرمایه دارد، سهام خودرویی ها می تواند رشد خوبی را در سال جاری تجربه کند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24