Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

می توان تا پایان سال ۱۴۰۰ شمسی تعداد فعالان بازار سرمایه را تا بیست میلیون نفر افزایش داد. مسلما با واگذاری شرکتهای دولتی و عرضه این صنایع به عموم مردم منافع گروهی و فردی عده ای از دوستان به خطر خواهد افتاد ولی برای توسعه کشور و افزایش تولید و بهره وری و رفع مشکل بیکاری جوانان باید راه کشورهای توسعه یافته را در پیش بگیریم.

تعداد فعالان بازار سرمایه را می‌توان تا ٢٠ میلیون نفر افزایش داد

داود محمدی ور جوشانی

باید از فرصت بوجود آمده در بازار سرمایه به نفع اقتصاد کشور و جهش تولید بهره جست:

در چند روز گذشته عده ای از مدیران در خصوص افزایش قیمت سهام شرکتها در بازار سرمایه نگران شده اند باید به اطلاع این دوستان برسانم، به چند دلیل امسال هم بازار سرمایه روند رو به رشد خود را ادامه خواهد داد:

۱-سیاست نظام در راستای هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه در جهت واگذاری دارائیهای در جهت جبران کسری بودجه، خروج بانکها از بنگاه داری و افزایش قدرت اعتباردهی بانکها، کنترل تورم حاصل از جریان نقدینگی ، تامین مالی صنایع مختلف از طریق بازار سرمایه و کاهش فشار بر روی بانکهای کشور در شرایط سخت تحریمی

۲-استقبال مردم از بازار سرمایه به دلیل رکود در بازارهای رقیب و ریسک بالای بازار ارز، طلا ، خودرو، مسکن و همچنین قدرت بالای نقدشوندگی بازار سهام

۳-تطبیق قیمت دارائیهای شرکتهای بورسی با قیمت دلار پانزده هزار تومانی

۴-کوچک بودن ارزش بازار سرمایه کشور در مقایسه با مقدار نقدینگی دو هزار دو هزار میلیارد تومانی

۵-افزایش سود آوری صنایع مختلف در سال ۱۳۹۸ و تکرار آن در سالجاری ، از جمله فلزات اساسی، معدنی، پتروشیمی، پالایشگاهی، غذایی، شیمیایی، ساختمانی، آی تی، هلدینگ ها، سرمایه گذاریها و بهبود در صنایع خودرویی و بانکی به دلیل حمایت از تولید و افزایش نرخ فروش محصولات تولیدی به واسطه افزایش نرخ ارز و سیاست منسجم بانک مرکزی در بازار پولی کشور.

به هرحال بحث تورم و ارزش جایگزینی شرکتها و همچنین حجم بالای نقدینگی در دست مردم و کاهش ارزش پول ملی و مهم تر از همه سیاست نظام در جهت هدایت و ماندگاری این نقدینگی در بازار سرمایه برای سال جاری و سالهای آتی و تغییر در فرهنگ عمومی جامعه در زمینه سرمایه گذاری مطرح می باشد به همین دلیل بنده اعتقاد دارم بازار سرمایه در حال حاضر در سطوح مختلف سنی در جامعه در حال گسترش بوده و این روند با عرضه سهام دولتی و عرضه اولیه شرکتهای بزرگ عمق بیشتری خواهد یافت و برای سالهای بعد نیز روند مناسبی برای این بازار با آزاد سازی سهام عدالت و آموزش و گسترش فرهنگ سهامداری می توان متصور شد.

لیکن با مدیریت جهادی و اعتقاد به نظام اقتصادی مردم سالار، می توان تا پایان سال ۱۴۰۰ شمسی تعداد فعالان بازار سرمایه را تا بیست میلیون نفر افزایش داد. مسلما با واگذاری شرکتهای دولتی و عرضه این صنایع به عموم مردم منافع گروهی و فردی عده ای از دوستان به خطر خواهد افتاد ولی برای توسعه کشور و افزایش تولید و بهره وری و رفع مشکل بیکاری جوانان باید راه کشورهای توسعه یافته را در پیش بگیریم . به عنوان نمونه در کشور ایالت متحده چهل و پنج درصد از مردم سهامدار می باشند و مردم از جریان این سرمایه گذاری به رفاه مناسبی دست یافته اند. بطوریکه در کشورهای پیشرفته، زمین، خودرو و ارز جایگاهی برای سرمایه گذاری افراد ندارند.

کارشناس ارشد بازارهای مالی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • مهدی قلی راد
    مهدی قلی راد

    سلام عالی بود اگر دولتمردان در بین راه شانه خالی نکنن و سهامدار خرد به تباهی نبرن

    3 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24