Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نوشتاری از محمود مخدومی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین : شستا تحت قوانین و مقررات بازار سرمایه فعالیت خواهد کرد که از مهم‌ترین مزایای آن، افزایش شفافیت و تقویت نظارت بر عملکرد آن از سوی بورس و سهامداران خرد است... با توجه به هجوم نقدینگی به بازار سرمایه، عرضه ١٠ درصد از سهام شستا با خالص ارزش دارایی دست کم ١٠٠ هزار میلیارد تومانی بخش زیادی از این نقدینگی را جذب می‌کند... حضور سهامداران خرد موجب ضرورت پاسخگویی به آنها و لزوم توجه و وسواس بیشتر در اتخاذ تصمیمات می‌شود...

چرا بورسی شدن «شستا» مهم است؟

بورس24 : محمود مخدومی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین ، در یادداشتی ضمن بررسی اثرات عرضه اولیه سهام شستا در بازار سرمایه، این اقدام را گام مهمی برای افزایش کارایی اقتصاد ایران عنوان کرد.

در این یادداشت آمده است:

عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) فردا چهارشنبه 27 فروردین ماه در دامنه قیمتی 850 تا 860 تومان در بازار بورس و اوراق بهادار تهران انجام می‌شود که به این ترتیب بزرگترین عرضه اولیه تاریخ بازار سرمایه ایران رقم خواهد خورد. بورسی شدن شستا از چند منظر حائز اهمیت است که مختصراً به بیان آن پرداخته می‌شود:

*شستا تحت قوانین و مقررات بازار سرمایه فعالیت خواهد کرد که از مهم‌ترین مزایای آن، افزایش شفافیت و تقویت نظارت بر عملکرد آن از سوی بورس و سهامداران خرد است.

*با توجه به هجوم نقدینگی به بازار سرمایه، عرضه 10 درصد از سهام شستا با خالص ارزش دارایی دست کم 100 هزار میلیارد تومانی بخش زیادی از این نقدینگی را جذب می‌کند.

*حضور سهامداران خرد موجب ضرورت پاسخگویی به آنها و لزوم توجه و وسواس بیشتر در اتخاذ تصمیمات می‌شود.

*شستا مالک دارایی‌های ارزشمند بورسی و غیر بورسی در صنایع مختلفی از جمله شیمیایی و نفت و گاز، فلزی و معدنی، دارویی، بانک و بیمه، فناوری ارتباطات، سیمانی، ساختمانی و... است که از این منظر یکی از متنوع‌ترین شرکتهای چندرشته‌ای با ریسک سرمایه‌گذاری بسیار پایین به حساب می‌آید.

*با عرضه سهام شستا، بازارگردانی سهام شرکتهای زیرمجموعه این شرکت برای مدیریت قیمت سهام آن نیز اهمیت می‌یابد که مزیتی برای سهامداران شرکتهای زیرمجموعه شستا از جمله تاپیکو محسوب می‌شود.

*لزوم افشای برنامه‌ها و راهبردهای شستا در سامانه کدال، موجب افزایش انضباط مالی و ثبات رویه در دوره‌های مختلف مدیریتی در تصمیمات اقتصادی و سرمایه گذاری می‌گردد.

*حضور سهامدارن خرد باعث افزایش توان مقاومت مدیران شستا در برابر خواسته‌های بعضاً نامعقول برای اجرای پروژه‌های بدون توجیه اقتصادی و در عوض سرمایه‌گذاری در جذاب‌ترین پروژه‌های اقتصادی کشور می‌شود که خود موجب افزایش کارایی در اقتصاد ایران در سال جهش تولید خواهد شد.

*در نهایت عرضه سهام شستا سبب جذب نقدینگی شش هزار و 880 میلیارد تومانی برای سازمان تأمین اجتماعی به عنوان سهامدار اصلی این ابرهلدینگ اقتصادی کشور می‌شود که در عمل متعلق به بیش از 42 میلیون نفر از بازنشستگان، کارگران و بیمه گذاران این سازمان است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24