Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

شیوع ویروس کرونا سبب تعطیلی فعالیت های اقتصادی در بسیاری از کشورها شده و نیز صدها میلیون دانش آموز در سراسر جهان به دلیل تعطیلی مدارس در خانه هستند. حفظ تمرکز ...

در این دوران بحرانی به فرزندانمان چه بیاموزیم؟

بورس24 : شیوع ویروس کرونا سبب تعطیلی فعالیت های اقتصادی در بسیاری از کشورها شده و نیز صدها میلیون دانش آموز در سراسر جهان به دلیل تعطیلی مدارس در خانه هستند. حفظ تمرکز و انگیزه کودکان و نوجوانان برای مطالعه و نیز فراهم کردن زمینه برای فعالیت‌های بهره ور در این دوران آسان نیست اما والدین می‌توانند از این فرصت برای آموزش مهارت های مالی و مهارت های زندگی به کودکان استفاده کنند، مهارت هایی که در مدارس به آنها آموزش داده نمی شود.

به باور کارشناسان، نخستین قدم، درک علائق کودکان است. ضمن آموزش به آنها باید ترتیبی داد تا کنجکاوی ایشان تقویت شود و به مطالعه و تحقیق در این زمینه علاقه مند شوند. در ادامه به چند مهارت که والدین می‌توانند در این دوران پرالتهاب به فرزندان خود آموزش دهند اشاره می کنیم.

تاب آوری نخستین مهارت مهم است. در دوره های بحرانی نظیر دوره کنونی که هر روز خبرهای نگران کننده از شیوع ویروس کرونا و اثرات منفی آن بر اقتصاد و جامعه منتشر می‌شود، اضطراب‌ها افزایش می یابد اما بسیار مهم است که والدین در حضور کودکان احساسات خود را کنترل کنند. والدین باید الگوی امیدواری و مثبت نگری باشند. البته این کار آسانی نیست اما اگر در آن موفق باشند کودکان می آموزند در دوران های بحرانی چه حوزه هایی از زندگی خود را می‌توانند در کنترل داشته باشند. ما می توانیم دیدگاه های خود، میزان مهربانی خود با دیگران، هزینه ها و مصرف مان را کنترل کنیم. همچنین والدین می توانند به کودکان بیاموزند تشکر کنند و شکرگزار باشند.

دومین مورد، آموزش مهارت های زندگی برای آینده است، یعنی زمانی که کودکان دیگر با والدین زندگی نمی کنند. در حال حاضر در سرتاسر جهان محدودیت‌های فراگیر برای رفت و آمدها و فعالیت های مردم در نظر گرفته شده است. در برخی فروشگاه‌ها میزان خرید تعدادی از کالاها سهمیه بندی شده تا از خرید مبتنی بر وحشت و انبار کردن کالاها جلوگیری شود. در خانه والدین این فرصت را پیدا کرده اند که درباره سهمیه بندی، آشپزی و بودجه‌بندی پول درس هایی به کودکان بدهند. خیاطی، باغبانی و غیره نیز جزء مهارت هایی است که می‌توان آنها را در این دوره به کودکان و نوجوانان آموزش داد تا اتکا به خود و مهارت های زندگی آموخته شود.

سومین مورد، آموزش های مثبت درباره پول است. رویکرد مثبت درباره پول برای آینده کودکان بسیار مفید و ضروری است. بر مبنای سن کودکان می‌توان آموزش های مختلف درباره پول و سرمایه گذاری ارائه کرد. می‌توان به کودکان آموخت چگونه با صرفه جویی می‌توانند وارد حوزه‌های سرمایه گذاری شوند و در آینده منابع مالی بزرگ برای خود دست و پا کنند. والدین نباید توانایی کودکان در درک این مسائل را دست‌کم بگیرند. در دوره نوجوانی و جوانی معمولا پول ها صرف خرید اقلام غیر ضروری می شود و هدر می رود. برای جلوگیری از این رفتار باید در همان سال‌های اولیه به کودکان چگونگی مصرف پول و سرمایه گذاری آموخته شود. اگر مناسب می دانید درباره هزینه های دوران بازنشستگی و انواع بیمه ها با کودکان و نوجوانان صحبت کنید. ذکر نمونه هایی از مخارج آن دوران و نحوه پس انداز و سرمایه گذاری بسیار مفید خواهد بود.

چهارمین آموزش که می‌توان به کودکان ارائه کرد امنیت در فضای مجازی است. ماندن در خانه برای ساعات طولانی و روزهای متمادی سبب افزایش حضور کودکان در فضای مجازی می شود و این دوران زمانی بسیار مناسب برای آموختن مهارت های عملی به آنها درباره امنیت در فضای مجازی است. درباره شبکه های اجتماعی مفید و شیوه های آموختن مهارت های زندگی در اینترنت مطالبی به کودکان بیاموزید. دوره در خانه ماندن که اکنون در بسیاری از کشورها ادامه دارد یک فرصت طلایی برای آموختن بسیاری از مهارت هاست.

ترتیبی دهید تا وقتی این دوران پایان یافت بتوانید به خود افتخار کنید که از آن برای ارتقاء شخصی و بالا بردن مهارت های فرزندان تان استفاده کرده اید.

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24