Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

برای کسانی که مایلند سبدی متنوع داشته باشند خبرهای مربوط به بازارهای موازی بورس بسیار جذاب است. هفته پیش عملکرد بازار طلا مثبت بود و احتمال آنکه رشد قیمت ها ادامه یابد زیاد است اما سرمایه گذارانی که مایلند به سمت این بازار حرکت کنند باید به چند نکته ..

برای تحولات جدید در بازار طلا آماده باشید!

بورس24 : هفته گذشته قیمت طلا در مسیر صعودی حرکت کرد و عملکرد آن در سال جاری میلادی که منفی شده بود بار دیگر مثبت شد. قیمت فلز زرد نسبت به ابتدای امسال حدود ۱۰۰ دلار بالاتر است و در نظرسنجی این هفته کیتکو، تحلیلگران و سرمایه گذاران پیش بینی کرده اند رشد قیمت ها ادامه پیدا خواهد کرد. بیش از ۷۰ درصد تحلیلگران و سرمایه گذاران در این نظرسنجی معتقد بودند قیمت فلز زرد بالا خواهد رفت.

عامل اصلی رشد قیمت ها، تدابیر و برنامه هایی است که بانک مرکزی آمریکا برای حمایت از اقتصاد این کشور در برابر بحران کرونا معرفی کرده است. بانک مرکزی در هفته های اخیر نه تنها نرخ بهره را به نزدیک صفر کاهش داده بلکه برای تزریق نقدینگی به بازار اعلام کرده هر میزان که لازم باشد اوراق خزانه را خواهد خرید.

در بخش سیاست‌های مالی، دولت آمریکا بسته حمایتی ۲۰۰۰ میلیارد دلاری را معرفی کرده که به تصویب کنگره رسیده و به زودی پرداخت‌ها به مردم و شرکت‌ها آغاز خواهد شد. از سوی دیگر گروه بیست وعده داده برای مقابله با اثرات ویروس کرونا مقادیر عظیم کمک مالی اختصاص خواهد دارد. این گونه سیاست‌ها شرایط را برای افزایش قیمت طلا فراهم می کنند. همچنین شاخص دلار در مسیر کاهش حرکت کرده است و پیش بینی شده این هفته تغییرات آن بزرگ نخواهد بود.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

تحلیلگرانی که معتقدند بازار طلا رونق پیدا می‌کند، رشد قیمت ها را بزرگ پیش بینی نکرده اند. در واقع همچنان این باور وجود دارد که متوسط قیمت‌ها در سال جاری میلادی بین ۱۶۰۰ تا ۱۶۵۰ دلار خواهد بود. تحلیلگران تکنیکال نیز اعلام کرده اند وضعیت چارت ها مثبت است. چندی قبل سقوط شاخص های مالی در بورس های بزرگ به ویژه بورس آمریکا سبب شد سرمایه‌گذاران مجبور شوند به فروش طلا اقدام کنند تا به تعهدات خود در دیگر بازارها عمل کنند. هفته قبل رشد شاخص های مالی فشار فروش را از بازار طلا برداشت و اگر طی هفته پیش رو نیز وضعیت بازارهای مالی مناسب باشد دلیلی برای فروش طلا وجود ندارد.

تمرکز سرمایه‌گذاران به سیاست‌های حمایتی پولی و مالی در اقتصاد آمریکا معطوف شده و نیز برخی موانع افزایش قیمت طلا از جمله رشد شاخص دلار از میان رفته است. اجرای برنامه‌های حمایتی پولی بانک مرکزی آمریکا فشار بر ارزش دلار را حفظ خواهد کرد و این یک عامل مثبت برای بازار طلا است.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که به زودی آمریکا به مرکز شیوع ویروس کرونا تبدیل خواهد شد و نیز ابهام ها درباره افق اقتصادهای بزرگ و بازارها، قیمت طلا را به سمت ارقام بسیار بالاتر خواهد برد. بعید نیست این هفته شاهد افزایش قیمت طلا به ۱۶۸۰ دلار در هر اونس باشیم. عده‌ای از تحلیلگران معتقدند اگر چه افق بازار طلا مثبت است اما به دلیل آنکه هر روز حوادث گوناگون در جهان رخ می دهد، افت و خیزهای بزرگ در قیمت طلا ادامه پیدا خواهد کرد. نوسان‌های ارزش دلار بر افق کوتاه مدت قیمت طلا و سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا بر افق بلندمدت بازار طلا اثر خواهد داشت. بدین ترتیب فعالان بازار طلا نباید روی ثبات قیمت‌ها حساب کنند.

در هفته پیش رو داده های بسیار مهم از اقتصادهای بزرگ منتشر می‌شود در نتیجه می‌توان انتظار داشت نوسان در شاخص های مالی بزرگ باشد. همچنین اخبار جدید از شیوع ویروس کرونا بدون شک بر بازارهای مختلف اثر می‌گذارد. روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته وضعیت بازار کار آمریکا در هفته گذشته و ماه جاری مشخص می شود. این گزارش نشان می دهد تاثیر بحران کرونا بر بازار کار این کشور چه میزان بوده است. از سوی دیگر این هفته وضعیت بخش های تولید کارخانه ای در اروپا و آمریکا مربوط به ماه جاری اعلام خواهد شد.

در مجموع سرمایه گذاران باید به این موصوع توجه کنند که نوسان قیمت طلا بزرگ خواهد بود و احتمال رشد شدید قیمت ها زیاد نیست.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24