Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

تصویر خود ساخته خود را تغییر بده! بارها مجسم کن که یک معامله گر منضبط هستی... کسی که می خواهد لاغر کند ، وقتی موفق می شود که بارها تصویر لاغر خود را در ذهن خود مجسم کرده... نترس! بخر ، بفروش و معامله کن

چرا تکنیک های «مجسم سازی» در بورس موثر است؟

بورس24 : اغلب این سوال پیش می آید که چرا تکنیک های مجسم سازی موثرند و چرا افراد زیادی در طول روز از آن ها استفاده می کنند. پاسخ بسیار ساده است. هر کسی دارای تصویری خودساخته است و یا به عبارتی دیگر تصویری از این که چگونه خود را می بیند. این تصویر الزاما واقعی نیست ولی به هر حال بر روی رفتار شما تاثیر به سزایی دارد.

برای مثال اجازه دهید که فکر کنیم شما تصویری از خود به عنوان شخصی که دچار عدم تعادل هستید، دارید این مسئله به تنهایی باعث می شود که به آسانی چیزهایی را به زمین بیندازید و یا در هنگام راه رفتن لیز خورده و به زمین بخورید و یا مواردی از این قبیل. تصویر خود ساخته شما همواره رفتار شما را کنترل می کند. پس از طرفی دیگر اگر خود را شخصی دارای تعادل کامل ببینید این مساله شما را در استوار بودن یاری می کند. تاثیری که تصویر خود ساخته شما بر روی شما دارد ، شگفت انگیز است.

بنابراین راه حل این که آن گونه می خواهید رفتار کنید ، در ابتدا تغییر تصویر خود ساخته شماست. هنگامی که تصویر خودساخته خود را تغییر دهید رفتار شما نیز به سرعت و به شکلی تقریبا خودکار تغییر خواهد کرد.

مثالی خوب در این باره ؛ شخصی است که سعی می کند وزن خود را کاهش دهد. هیچ شخصی نمی تواند به یک رژیم یا تمرین خوب عادت کند مگر این که ابتدا خود را شخصی لاغر ببیند. هنگامی که این افراد خود را در چشم ذهنی شان به شکل متفاوتی ببینند به آسانی رفتار متفاوتی در پیش خواهند گرفت. آن ها به آسانی می توانند غذاهایی سالم تر میل کرده و به دفعات به باشگاه های ورزشی بروند.

به همین علت است که استفاده از قدرت اراده برای تغییر در یک عادت تقریبا بی ثمر است. مطمئنا می توانید خود را مجبور کنید که غذاهایی بهتر بخورید یا چند روزی به باشگاه های ورزشی بروید ، ولی اگر تصویر خود ساخته خود را تغییر ندهید قادر نخواهید بود این برنامه را تحمل کنید.

تصویر خود ساخته شما خواهد گفت "داری چکار میکنی تو شخصی نیستی که به باشگاه ورزشی بروی و یا این که این میوه های و سبزیجات را بخوری" و آن گاه دوباره به عادت های قدیم خود بازمی گردید.ولی اگر تصویر خود ساخته خود را با استفاده از تکنیک های مجسم سازی تغییر دهید آنگاه عادات خوب جدید شما می توانند بدون هیچ مشکلی جایگزین رفتار نامناسب قدیمی شما شوند. ولی قدرت اراده به هیچ عنوان کارساز نخواهد بود. زیرا تصویر خود ساخته همواره قوی تر خواهد بود.

این مسئله چه ربطی به معاملات سهام دارد؟

همین مسائل برای معاملات در بازار سهام نیز صادق است. اگر تصویر خودساخته شما مبنی بر معامله گری باشد که از کشیدن ماشه می ترسد، آن گاه پول در آوردن و موفق بودن در بازار سهام برای شما غیر ممکن خواهد بود.از سوی دیگر اگر تصویر خود ساخته ای از یک معامله گر منضبط دارید که به صلاح خود عمل می کند، همین مسئله به تنهایی موجب موفقیت و پول ساز بودن شما می شود. ولی نمی توانید بگوئید: اشکالی ندارد، من یک معامله گر منضبط هستم و منتظر باشید که چنین چیزی نیز اتفاق بیفتد. این مسئله همانند مثال قبل است که بخواهید با نیروی اراده، خود را مجبور به رفتن باشگاه ورزشی بکنید. تنها صحبت کردن فایده ای ندارد. شما احتیاج دارید که از تکنیک های مجسم سازی و به صورت روزانه برای تغییر در تصویر خود ساخته تان استفاده کنید.

مهارت هایی که تا به حال در این کتاب فرا گرفته اید شما را یاری می کنند که تصویرتان را به گونه ای تغییر دهید که مبدل به معامله گر مطلوب خود شوید. ولی در مورد آن اشتباه نکنید و بدانید که تا زمانی که تصویر خود ساخته تغییری نکرده رفتار شما نیز تغییر نخواهد کرد.

منبع خبر: برگرفته از کتاب کیش و مات ( اسرار روانشناسی موفقیت در معاملات بورس) اثر لاری لوین

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 2 نظر دارد.

  • کمال امیری
    کمال امیری

    عالی

    4 سال پیش
  • یاسر محسنی
    یاسر محسنی

    این نکته به درستی جواب می دهد.
    بسیار ممنونم

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24