Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

هفته گذشته قیمت نفت، طلا و شاخص دلار افزایش یافت اما نگرانی ها درباره اثرات ویروس کرونا سبب افت شاخص های مالی در اکثر بورس های جهان شد. عملکرد هفتگی شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا منفی بود و این در حالی است داده ها از اقتصاد این کشور مثبت بود. تحولات در بازارهای مختلف ..

آماده برخی تغییرات در رفتار سرمایه گذاران باشید!

بورس24 : هفته گذشته قیمت نفت، طلا و شاخص دلار افزایش یافتند اما نگرانی ها درباره اثرات ویروس کرونا سبب افت شاخص های مالی در اکثر بورس های جهان شد. عملکرد هفتگی شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا منفی بود و این در حالی است که داده های منتشر شده از اقتصاد این کشور مثبت بودند. اخبار مربوط به ویروس کرونا همچنان بر رفتار سرمایه گذاران در بازارهای مختلف اثر می گذارند و در هفته پیش‌رو نیز شرایط به همین شکل است البته این هفته مانند هفته‌های قبل، داده های پر اهمیت از اقتصادهای بزرگ منتشر می‌شود. در ادامه به تقویم اقتصاد جهان در هفته پیش رو و برخی پیش‌بینی‌ها که از سوی تحلیلگران مطرح شده اشاره می کنیم.

روز دوشنبه سه گزارش مهم از اقتصاد چین منتشر می شود: تغییرات سرمایه گذاری ثابت، تغییرات خرده فروشی و تغییرات تولید صنعتی در ماه گذشته میلادی در مقیاس سالانه. نهادهای تحلیلگر با اشاره به تدابیر دولت چین برای مهار ویروس کرونا پیش‌بینی خود از نرخ رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه کنونی را پایین آورده‌اند و انتظار می‌رود داده‌ها از وضعیت بخش‌های مختلف اقتصاد این کشور در ماه گذشته و ماه جاری منفی باشد. اما دولت و بانک مرکزی چین با تمام توان در حال اجرای برنامه‌های حمایتی برای حفظ ثبات اقتصادی هستند در نتیجه اگر ویروس کرونا تا ماه آینده در این کشور مهار شود در ۳ فصل آینده اثرات آن بر اقتصاد چین جبران خواهد شد. در هر حال فشار قابل ملاحظه بر قیمت فلزات پایه وجود دارد و سطح قیمت ها نسبت به ابتدای سال بسیار پایین تر است. در این روز همچنین شاخص فعالیت‌های تولیدی فدرال رزرو دالاس در ماه جاری در آمریکا منتشر می‌شود.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن مس در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز سه شنبه نرخ رشد اقتصاد آلمان در سه ماهه پایانی سال گذشته در مقیاس فصلی و سالانه اعلام شود و در آمریکا تغییرات قیمت مسکن و شاخص فعالیت‌های تولیدی فدرال رزرو ریچموند اعلام خواهد شد. همچنین تغییرات ذخیره نفت این کشور در هفته قبل مشخص می‌شود. قیمت نفت اوایل هفته قبل رشد کرد اما در روزهای پایانی هفته افزایش نگرانی ها درباره اثرات ویروس کرونا بر اقتصاد چین سبب افت قیمت‌ها شد البته عملکرد هفتگی بازار مثبت بود. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که فعلا قرار نیست نشست اضطراری اوپک پلاس برگزار شود و احتمالاً نشست رسمی این گروه اوایل ماه آینده برگزار خواهد شد. تولیدکنندگان نفت ترجیح داده‌اند صبر کنند تا ابهام ها رفع شود. اوپک و اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته قبل پیش بینی خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری میلادی را پایین آوردند. ابتدای سال جاری تصور می‌شد امسال تقاضای جهانی برای نفت 1.1 میلیون بشکه در روز بالاتر از سال قبل باشد اما اکنون این باور وجود دارد که رشد تقاضا حدود ۸۵۰ هزار بشکه است.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر بشکه نفت برنت در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز چهارشنبه یک روز آرام در تقویم اقتصاد جهان است و صرفا دو گزارش از قیمت مسکن در آمریکا منتشر می‌شود. به همین دلیل انتظار می‌رود تغییرات شاخص دلار محدود باشد. هفته پیش شاخص دلار رشد کرد زیرا داده ها از اقتصاد آمریکا مثبت بود و بانک مرکزی این کشور فعلا قصد ندارد تغییری در نرخ ها به وجود آورد البته انتظار می رود در ماه‌های آینده دو بار نرخ های بهره در این کشور پایین آورده شود اما حتی در این صورت بعید است شاخص دلار به شدت کاهش یابد. دیدگاه درباره عملکرد شاخص دلار در سال جاری متفاوت است. عده‌ای معتقدند امسال این شاخص کاهش خواهد یافت زیرا نرخ رشد اقتصادی آمریکا کمتر می‌شود و بانک مرکزی نرخ های بهره را پایین خواهد آورد. اما اخیراً رویدادهای بسیار زیادی در جهان رخ داده و پیش بینی عملکرد بازارها بسیار دشوار است. به همین دلیل بهتر است با احتیاط رفتار کرد.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز پنجشنبه روزی مهم است زیرا در اروپا و آمریکا تعداد زیادی گزارش مهم منتشر می‌شود. در اروپا شاخص اعتماد در بخش خدمات و تولید کارخانه ای، شاخص اعتماد اقتصادی، شاخص اعتماد مصرف کنندگان و شاخص جو تجاری در ماه جاری اعلام خواهد شد و در آمریکا نرخ رشد اقتصادی در سه ماهه پایانی سال قبل، وضعیت بازار کار در هفته گذشته، تغییرات سفارش‌های کارخانه‌ای و سفارش کالاهای بادوام در ماه گذشته مشخص می شود. همچنین یکی از مقامات بانک مرکزی سخنرانی خواهد کرد. مجموعه این گزارش ها بر قیمت طلا اثر می گذارد. هر گزارش منفی از اقتصاد آمریکا به رشد بیش از پیش قیمت فلز زرد منجر خواهد شد. هفته پیش قیمت طلا به بالاترین میزان در ۷ سال اخیر رسید زیرا درباره اثرات ویروس کرونا نگرانی های عمیق وجود دارد و سرمایه گذاران به سمت حوزه‌های امن سرمایه‌گذاری حرکت کرده اند. در این روز همچنین تعداد زیادی گزارش از اقتصاد ژاپن منتشر می‌شود. در نظرسنجی این هفته کیتکو پیش‌بینی شده رشد قیمت طلا ادامه پیدا خواهد کرد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز جمعه نرخ بیکاری و تورم در آلمان، تغییرات مصرف شخصی و درآمد شخصی و تغییرات ذخیره انبارها در آمریکا اعلام خواهد شد. در این هفته محتوای گزارش ها از اقتصادهای بزرگ و اخبار ویروس کرونا بیشترین اثرات را بر گزارش‌های مختلف خواهد داشت. به نظر می رسد رفتار سرمایه گذاران در حال تغییر است و این به آن معناست که باید احتمال تغییر جهت بازارها را در نظر گرفت.

در زیر تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24