Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در این مطلب قصد داریم در رابطه با محدودیت های سنی بیمه نامه درمان تکمیلی، طریقه استفاده از این نوع بیمه نامه و دوره انتظار در بیمه نامه درمان تکمیلی توضیحاتی ارائه دهیم.

چه کسانی باید برای بیمه درمان تکمیلی، دو برابر بقیه حق بیمه بدهند؟

بورس24 : در این مطلب قصد داریم در رابطه با محدودیت های سنی بیمه نامه درمان تکمیلی، طریقه استفاده از این نوع بیمه نامه و دوره انتظار در بیمه نامه درمان تکمیلی توضیحاتی ارائه دهیم.

بیمه های اشخاص بیمه نامه درمان تکمیلی معمولا از محدودیت سنی برخوردارند. در حقیقت چنانچه سن متقاضی از یک سنی بیشتر باشد بیمه گر او را بیمه نکرده و برای پذیرفتن ریسک های این موارد شرایطی را در نظر می گیرد. شاید کمی ناراحت کننده باشد اما شرکت های بیمه کننده افرادی که بالای 70 سال سن دارند را برای ارائه بیمه نامه درمان تکمیلی نمی پذیرد. در رابطه با بیمه نامه درمان گروهی برای افراد تا 60 سال نرخ بیمه نامه یکسان خواهد بود.

برای افراد 61 تا 70 سال 50درصد این نرخ افزایش می‌یابد. برای افراد بالای 70 سال نیز این نرخ تا 100درصد افزایش پیدا می‌کند. از جمله عواملی که بر حق بیمه نامه درمان تکمیلی اثرگذار هستند می توان به مواردی همچون سقف تعهدات طرح انتخابی، سن بیمه گذار و تعداد بیمه گذاران اشاره کرد.

از جمله نکات مهم برای دانستن چگونگی استفاده از بیمه نامه های درمان تکمیلی می توان به دو روش اشاره کرد. در درجه نخست اینکه دریافت معرفی‌نامه و مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه را می توان انجام داد که در این روش قبل از استفاده از خدمات درمانی باید به نمایندگی بیمه مورد نظر خود مراجعه کنید. در واقع با ارائه گواهی پزشکی مبنی بر اینکه شما باید از آن خدمات درمانی استفاده کنید، از بیمه مورد نظر معرفی نامه دریافت می کنید. با در دست داشتن این معرفی نامه می توانید به مراکز خدمات درمانی مراجعه کرده و از خدمات پزشکی استفاده نمایید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که خدمات را تا سقف بیمه خود می توانید دریافت کنید.

در روش دوم می توانید پس از استفاده از خدمات درمانی فاکتورها، گواهی پزشک و سایر مدارک را به مرکز پرداخت خسارت بیمه برده و هزینه های پرداخت شده را از بیمه دریافت نمایید. اما مدارکی که جهت دریافت وجه از بیمه گر باید همراه داشته باشید عبارت هستند از اصل نسخه پزشک که حتما باید مهر پزشک داشته باشد و فاکتور هزینه های پرداخت شده که باید مهر آن مرکز درمانی را داشته باشد.

از سویی باید بگوییم هر بیمه نامه درمان تکمیلی دوره انتظاری دارد که از ابتدای آغاز قرارداد شروع می شود. به طور مثال فردی که برای بیمه نامه درمان تکمیلی ثبت نام کرده است تا پنج ماه برای استفاده از خدمات پزشکی هیچگونه حق درمانی دریافت نخواهد کرد. پس از گذشت این پنج ماه بیمه گر متعهد است که هزینه های درمانی را طبق توافق انجام شده، پرداخت کند. به این روند اصطلاحا دوره انتظار در بیمه درمان تکمیلی گفته می شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24