Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

هفته گذشته وضعیت بازارهای مختلف طبیعی نبود به این معنا که به رغم رشد شاخص دلار شاهد افزایش قیمت طلا و نفت بودیم و رشد شاخص های مالی در حالی مشاهده شد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و قربانیان آن افزایش یافته است. اما بازارها تحت تاثیر ..

نمای بازارها در هفته پیش رو؛ هراس کمتر، سود بالاتر!

بورس24 : هفته گذشته وضعیت بازارهای مختلف طبیعی نبود به این معنا که به رغم رشد شاخص دلار شاهد افزایش قیمت طلا و نفت بودیم و رشد شاخص های مالی در حالی مشاهده شد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و قربانیان این ویروس به میزان قابل ملاحظه افزایش یافت. در هفته پیش رو مجموعه ای بزرگ از گزارش ها از شاخص های اقتصادی آمریکا، منطقه یورو و چین منتشر می‌شود. مانند چند هفته گذشته، سرمایه‌گذاران همچنین بر اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا تمرکز خواهند کرد. در ادامه به تقویم اقتصاد جهان در هفته پیش رو و چند پیش بینی که از سوی تحلیلگران مطرح شده اشاره می‌کنیم.

فردا در چین وضعیت قیمت مسکن در ماه گذشته میلادی و تغییرات سرمایه گذاری در ماه قبل نسبت به ژانویه سال گذشته اعلام می شود و در منطقه یورو بازده بخش ساخت و ساز مشخص خواهد شد. هفته گذشته قیمت برخی فلزات پایه رشد و قیمت برخی کاهش یافت. هنوز مشخص نیست شیوع ویروس کرونا تا چه وقت ادامه پیدا خواهد کرد و اثرات آن بر اقتصاد چین و جهان چقدر فراگیر خواهد بود. فعالان بازار فلزات پایه مطمئن هستند که نرخ رشد اقتصاد چین در سه ماه کنونی کاهش می‌یابد و اگر مهار ویروس کرونا در آینده نزدیک رخ ندهد بازار فلزات پایه شرایط نگران کننده خواهد داشت. دیدگاه خوشبینانه این است که تا پایان ماه آینده این ویروس کنترل خواهد شد و در سه فصل آینده اثرات آن بر اقتصاد چین جبران می شود. اگر چنین شود می توان به رشد قیمت فلزات پایه امیدوار بود. تدابیر حمایتی دولت و بانک مرکزی چین عامل امیدواری به بهبود شرایط اقتصادی این کشور در ماه های آینده است.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن مس در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز سه شنبه شاخص اعتماد اقتصادی در منطقه یورو و آلمان در ماه جاری میلادی اعلام می‌شود. وضعیت شاخص‌های اقتصادی در منطقه یورو و انگلستان چندان مساعد نیست و همین عامل به کاهش ارزش یورو و پوند در برابر دلار منجر شده است. هفته قبل شاخص دلار رشد کرد و پیش‌بینی شده در هفته پیش رو نیز این شاخص افزایش خواهد یافت. هفته گذشته جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در سخنان خود در جمع اعضای دو کمیته از مجلس نمایندگان و مجلس سنا نسبت به وضعیت اقتصادی این کشور ابراز امیدواری کرد و گفت در صورت مطرح شدن احتمال بروز رکود در اقتصاد آمریکا تدابیر فراگیر اتخاذ خواهد شد. اما فعلاً قصدی برای کاستن از نرخ‌های بهره وجود ندارد. چندین عامل از جمله وضعیت بهتر اقتصاد آمریکا نسبت به اقتصاد اروپا و بالاتر بودن نرخ های بهره در آمریکا از رشد شاخص دلار حمایت می‌کند. در نتیجه تا زمانی که بانک مرکزی نرخ های بهره را پایین نیاورد عملکرد شاخص دلار مثبت خواهد بود.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز چهارشنبه تعداد زیادی گزارش از اقتصاد انگلستان در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت و در آمریکا شاخص بهای تولیدکننده در ماه گذشته اعلام می‌شود. همچنین گزارش نشست ماه قبل کمیته سیاست‌گذاری بانک مرکزی این کشور منتشر خواهد شد. محتوای این گزارش مشخص می کند اعضای کمیته درباره وضعیت اقتصاد و زمان مناسب برای تغییر نرخ های بهره چه دیدگاهی دارند. انتظار می‌رود این گزارش بر قیمت طلا اثر گذارد. هفته پیش قیمت فلز زرد رشد کرد و در نظرسنجی این هفته کیتکو پیش بینی شده در هفته پیش رو نیز قیمت فلز زرد افزایش خواهد یافت. تحلیلگران همچنان معتقدند پایان سال جاری میلادی بانک مرکزی آمریکا یک بار نرخ های بهره را پایین می آورد البته اگر میزان کاهش رشد اقتصادی آمریکا بیشتر شود ممکن است موارد کاستن از نرخ‌های بهره افزایش یابد. امسال رشد اقتصاد آمریکا بسیار پایین تر از سال قبل خواهد بود.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز پنجشنبه بانک مرکزی چین درباره نرخ های بهره تصمیم گیری خواهد کرد و در آمریکا وضعیت بازار کار در هفته قبل و تغییرات ذخیره نفت این کشور در هفته گذشته اعلام می‌شود. قیمت نفت هفته پیش رشد کرد زیرا اخباری درباره تصمیم اوپک پلاس برای کاستن مجدد از عرضه منتشر شده است اما درباره اثربخش بودن این اقدام تردیدهای جدی وجود دارد. واقعیت این است که عوامل متعدد سبب افت قیمت نفت شده البته شیوع ویروس کرونا مهمترین عامل است. قیمت نفت هفته پیش بالا رفت اما تا وقتی اخبار مثبت از مهار ویروس کرونا منتشر نشود نمی توان انتظار داشت رشد قیمت‌ها به شکل پایدار باشد. به دلیل ابهام هایی که درباره اثرات این ویروس وجود دارد و نیز عوامل متعدد که بر قیمت نفت اثر می گذارند اکنون نسبت به قبل پیش‌بینی وضعیت بازار دشوارتر شده است.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر بشکه نفت برنت در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز جمعه وضعیت بخش‌های تولید کارخانه ای و خدمات در منطقه یورو، انگلستان و آمریکا در ماه جاری میلادی اعلام می‌شود البته نرخ تورم در منطقه یورو و میزان فروش مسکن در آمریکا نیز اعلام خواهد شد. به این ترتیب روز جمعه یک روز مهم در تقویم اقتصاد جهان است و انتظار می‌رود نوسان شاخص های مالی در بورس های بزرگ قابل ملاحظه باشد. در هفته پیش رو سرمایه‌گذاران بر محتوای گزارش ها از شاخص های اقتصادی و اخبار مربوط به ویروس کرونا تمرکز خواهند کرد و انتظار می‌رود عملکرد بازارها در مجموع مثبت باشد. هفته گذشته تحت تاثیر عوامل گوناگون عملکرد بازارهای مالی عموما مثبت بود.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24