Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

اگر جزءکسانی هستید که حتی یک بار وسوسه شده اید وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید باید بدانید که این حوزه سرمایه گذاری یک حوزه عادی نیست و ممکن است سرنوشت مالی شما به یک تراژدی تبدیل شود اما یک احتمال دیگر هم ..

اشتیاق برای حضور در بازاری پرریسک؛ مراقب زیر پای خود باشید!

بورس24 : نوسان قیمت ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین در هفته های اخیر سبب شده گمانه‌زنی‌ها درباره رشد بسیار بیشتر قیمت این ارزها در آینده افزایش یابد. در چند ماه اخیر، از زمانی که شرکت فیسبوک اعلام کرد ارز دیجیتال خود یعنی لیبرا را راه اندازی خواهد کرد توجه سرمایه گذاران، مردم، کارشناسان و نیز مقامات قانونگذار به دنیای ارزهای دیجیتال بیشتر شده است. بسیاری از کارشناسان معتقدند ارزهای دیجیتال در مسیر فراگیرتر شدن در حرکت هستند و سال جاری میلادی یک سال بسیار مهم برای این ارزها خواهد بود.

واقعیت این است که مردم عادی هنوز این ارزها را نپذیرفته اند اما به دلیل اشباع شدن بازارهای دیگر و رویدادهایی که سال پیش در دنیای ارزهای یاد شده رخ داد تعداد رو به رشدی از مشاوران مالی قصد دارند خرید این ارزها را به مشتری های خود توصیه کنند. در نظرسنجی اخیر از حدود 400 مشاور مالی که از سوی موسسه مدیریت دارایی‌های بیت وایز انجام شده مشخص شد درصدی از مشاوران مالی که در حال گنجاندن ارزهای دیجیتال در سبد دارایی مشتریان خود هستند از ۶ درصد در سال گذشته به ۱۳ درصد در سال جاری میلادی افزایش خواهد یافت.

عامل اصلی این تحول، بازده ارزهای دیجیتال است. ۵۴ درصد مشاوران مالی یاد شده این عامل را دلیل قرار دادن ارزهای دیجیتال در سبد دارایی ها نامیدند. سال پیش ۴۷ درصد آنها چنین نظری داشتند. مدیر موسسه بیت وایز می‌گوید: "داشتن بازده، عاملی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. به سختی می توان یک دارایی پیدا کرد که با سهام و اوراق قرضه همبستگی نداشته باشد، ظرفیت گرفتن بازده داشته باشد و هر کس به آن دسترسی داشته باشد."

در دورانی که قیمت بیت کوین به سرعت در حال افزایش بود همه درباره آن صحبت می کردند. رشد قیمت بیت کوین از سال ۲۰۱۷ آغاز شد و کسانی که به سرعت وارد بازار می شدند امیدوار بودند یک شبه ثروتمند شوند اما اندکی بعد بر نوسان قیمت ها افزوده شد و قیمت‌ها سقوط کرد. در این دوره، بازار ارزهای دیجیتال مورد توجه قانونگذاران قرار گرفت و بسیاری از سرمایه‌گذاران دچار زیان‌های هنگفت شدند زیرا تصور می کردند قیمت ها همواره رشد خواهد کرد.

البته تمایل به حضور در بازارهای جدید نیز یک مشوق برای سرمایه گذاران ریسک پذیر بود. سال گذشته میلادی بار دیگر بازار ارزهای دیجیتال مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت زیرا آنها مشاهده می کردند برخی شرکت‌ها وارد این بازار شده اند. اواسط سال گذشته قیمت بیت کوین به بالاتر از ۱۲۵۰۰ دلار هم رسید اما در آن سطح باقی نماند. سال قبل قیمت بیت کوین 9 درصد افزایش یافت و اکنون برخی تحلیلگران پیش بینی می کنند که قیمت این ارز دیجیتال سال جاری به سطوح بسیار بالاتر از حالا افزایش خواهد یافت.

مشاوران مالی نیز به بیت کوین توجه کرده اند و طبیعی است که بازار ملتهب شده است اما این پرسش مطرح است که چگونه مشاوران مالی برای مشتریان خود بیت کوین می خرند در حالی که هیچ صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه ارزهای دیجیتال وجود ندارد؟ در پاسخ باید گفت مشاوران مالی به مشتری ها توصیه خرید از مسیرهای مطمئن می دهند. در حال حاضر برخی از کانال ها برای این کار وجود دارد و آن دسته از مشاوران مالی که به ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستند معتقدند بازده این بازار در سال‌های آینده مثبت خواهد بود. ۶۴ درصد مشاورانی که در نظرسنجی یاد شده شرکت کردند معتقدند قیمت بیت کوین طی 5 سال آینده رشد خواهد کرد و ۳۴ درصد نیز پیش‌بینی کردند قیمت این ارز تا سال ۲۰۲۴ حداقل دو برابر خواهد شد. به ویژه کارشناسان مالی که به دنبال بازارهای جدید و غیر وابسته به بورس و بازار اوراق قرضه برای سرمایه گذاری هستند به بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال توجه می کنند.

این نظرسنجی به وضوح نشان می دهد مشاوران مالی و مشتری ها به این ارزها علاقه‌مند شده‌اند. درباره میزان رشد قیمت بیت‌کوین نظرات مختلف مطرح شده است. بازار این ارز امسال بهترین شروع سال را از سال ۲۰۱۲ داشته و قیمت‌ها رشد قابل ملاحظه داشته اند. قیمت اتریوم و برخی دیگر از ارزهای دیجیتال نیز رشد کرده است. در سال ۲۰۱۷ قیمت بیت کوین به اوج خود یعنی 20 هزار دلار رسید اما ۱۲ ماه بعد قیمت آن سه هزار دلار بود.

هرچه زمینه‌های قانونی و کانال های داد و ستد ارزهای دیجیتال بیشتر شود قیمت‌ها رشد بیشتری خواهند کرد البته تمامی فعالان بازار ارزهای دیجیتال می‌دانند که نوسان های شدید در قیمت این ارزها جزء ذات این بازار است. عامل بعدی که می‌تواند زمینه‌ساز رشد قیمت‌ها باشد توسعه جنبه‌های فنی بازار بیت کوین است و نیز بحران های ژئوپلیتیک گاه یک عامل دیگر برای رشد قیمت هاست. تمامی پژوهشگران معتقدند ارزهای دیجیتال به تدریج گسترش و مقبولیت پیدا می‌کنند و موانع کنونی رفع خواهد شد اما سرمایه گذاران باید به ریسک هایی که در این حوزه وجود دارد توجه کنند.

در زیر نمودار تغییرات قیمت بیت کوین در یک سال اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24