Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

دیروز و امروز قیمت طلا در مسیر کاهش حرکت کرده و این درحالیستکه عوامل رشد قیمت ها باقی هستند. بدین ترتیب تردیدهایی درباره افق بازار پدید آمده و بر همین مبنا تحلیلگران به سرمایه گذاران ..

درباره حضور تمام قد در بازار طلا احتیاط کنید! حتما

بورس24 : هفته گذشته قیمت طلا نوسان های بزرگ نداشت اما عملکرد آن مانند دو هفته قبل از آن مثبت بود. ماه ژانویه که روز جمعه پایان یافت عملکرد بازار طلا به علل مختلف بسیار مثبت بود و قیمت فلز زرد از ۱۵۲۵ دلار به ۱۵۸۹ دلار رسید. درباره آنچه در هفته‌ها و ماه‌های آینده در بازار طلا رخ خواهد داد نمی توان به آسانی اظهار نظر کرد و بر همین مبنا بهتر است سرمایه گذاران با در نظر گرفتن تمامی جوانب در این بازار حضور پیدا کنند.

علت ابهام درباره افق بازار طلا آن است که بسیاری از عوامل موثر بر قیمت ها سرنوشتی مبهم دارند برای مثال تغییرات ارزش دلار یک عامل بسیار مهم است. پیش بینی شده ارزش این ارز سال جاری میلادی کاهش یابد اما اگر شرایط اقتصادی در منطقه یورو و انگلستان خوب نباشد شاهد افت ارزش یورو و پوند و رشد شاخص دلار خواهیم بود عاملی که بر قیمت طلا فشار وارد می کند. امروز ارزش دلار در برابر این دو ارز رشد کرده و قیمت طلا حدود 18 دلار کاهش یافته است.

تحلیلگران معتقدند امسال قیمت طلا کمی بالا خواهد رفت و سرمایه‌گذاران نباید تصور کنند عملکرد بازار فلز زرد مانند سال قبل بسیار خوب خواهد بود. به دلیل ابهام هایی که درباره افق بلندمدت بازار طلا وجود دارد فعالان بازار این فلز گران‌بها ترجیح می دهند با احتیاط رفتار کنند و صرفاً به پیش‌بینی آینده کوتاه مدت بازار بپردازند. در نظرسنجی این هفته کیتکو تحلیلگران و سرمایه گذاران پیش بینی کردند این هفته قیمت فلز زرد باز هم بالا خواهد رفت زیرا نگرانی‌های رو به رشد درباره تبعات شیوع ویروس کرونا وجود دارد و اوج بحران هنوز فرا نرسیده است. این بدان معناست که برای مدتی دیگر شرایط بدتر خواهد شد. اما دیروز و امروز شاهد افت قیمت ها هستیم.

فعالیت های اقتصادی در چین و اقتصادهای صادرکننده کالا به این کشور بیشترین لطمه را از شیوع این ویروس متحمل شده و طبیعی است که ضعف اقتصاد جهان افزایش خواهد یافت. سرمایه گذاران در بازارهای مالی شاهد خروج سرمایه‌ها از این بازارها و سرازیر شدن آن به حوزه های امن سرمایه‌گذاری از جمله طلا و ین ژاپن هستند. البته امروز عملکرد بازارهای مالی مثبت بوده و یک عامل افت قیمت طلا همین است.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

هفته گذشته هر روز بر آمار جانباختگان ویروس کرونا افزوده شد و کشورهای بیشتری تدابیر احتیاطی اتخاذ کردند. انتشار این اخبار هفته پیش رو ادامه پیدا خواهد کرد و به باور برخی کارشناسان زمینه برای رشد قیمت طلا فراهم خواهد شد. هر بار هراس بر بازارهای مالی حاکم می شود شاهد رشد قیمت طلا هستیم. سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری بهداشتی در جهان اعلام کرده و بدون شک آمارهای جدید از تعداد افراد آلوده شده به ویروس و قربانیان آن منتشر خواهد شد.

قیمت طلا، هم به دلیل اثرات منفی ویروس کرونا و هم به دلیل ریسک هایی نظیر جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا و ضعف در شاخص های اقتصاد جهان می تواند رشد کند. سرمایه گذاران در بازار طلا نمی‌دانند در هفته‌های آینده شرایط چه شکل خواهد بود در نتیجه با احتیاط رفتار می‌کنند.

در هفته پیش‌رو همچنین گزارش‌های مهم از اقتصادهای بزرگ اروپایی و آمریکا منتشر می‌شود که بر ارزش یورو، دلار و قیمت طلا اثر خواهد گذاشت. به ویژه وضعیت بخش های خدمات و تولید کارخانه ای و وضعیت بازار کار آمریکا در ماه گذشته اهمیت بالایی دارد. سرمایه گذاران در بازارهای مالی امیدوار هستند با مهار ویروس کرونا وضعیت بازارها به حالت طبیعی بازگردد. این اتفاق خواهد افتاد و به همین دلیل است که کارشناسان به سرمایه گذاران توصیه کرده اند روی رشد شدید قیمت طلا حساب نکنند.

در هفته های اخیر نهادهای تحلیلگر پیش بینی هایی درباره افق بازار طلا در سال جاری و سال آینده میلادی مطرح کرده اند. از دید اکثر آنها قیمت فلز زرد در پایان سال جاری در محدوده 1650 دلار و در پایان سال آینده در سطح 1750 دلار قرار خواهد داشت.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24