Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

سال جدید میلادی تاکنون، برای سرمایه گذاران در اکثر بازارها پرسود بوده و شاهد عملکرد مثبت بازارها هستیم اما در هفته ها و ماه های آینده برخی حوزه های سرمایه گذاری عملکرد مثبت تر خواهند داشت. به سرمایه گذاران توصیه می شود ..

یک توصیه برای آنهایی که سود بالاتر می خواهند!

بورس24 : در سه هفته ای که از آغاز سال جدید میلادی می گذرد نوسان قیمت طلا و دیگر فلزات گرانبها قابل ملاحظه بوده و با توجه به تعدد عواملی که بر قیمت ها اثر می گذارند انتظار می رود سال جاری سالی پر افت و خیز برای بازار طلا باشد. نهادهای تحلیلگر دیدگاه های مختلف درباره افق بازار طلا مطرح کرده اند و نیز نظرسنجی های متعدد از سرمایه گذاران و کارشناسان انجام شده است.

سال پیش قیمت طلا رشد قابل ملاحظه داشت و اکثر تحلیلگران معتقدند شرایط سیاسی و اقتصادی جهان به شکلی است که انتظار می رود امسال نیز عملکرد بازار طلا مثبت باشد. اما درباره میزان رشد قیمت ها اتفاق نظر وجود ندارد. به دلیل تنش های ژئوپولیتیک، بازار طلا سال جدید میلادی را بسیار پرانرژی آغاز کرده و اگر تقاضا برای طلا در بخش های مختلف از جمله از سوی بانک های مرکزی و سرمایه گذاران حقیقی یک معیار برای پیش بینی آینده باشد می توان انتظار داشت سال جدید قیمت ها بالا برود.

در نظرسنجی کیتکو که ابتدای سال جاری میلادی انجام شد از سرمایه گذاران سوال شد به نظرشان قیمت طلا پایان سال جاری در چه محدوده ای قرار خواهد داشت؟ نتیجه نظرسنجی نشان می‌دهد تنها عده کمی از آنها معتقدند پایان سال قیمت طلا نسبت به اکنون پایین تر است. در این نظرسنجی ۱۷۴۹ نفر شرکت کردند و ۸۰ درصد آنها معتقد بودند پایان امسال قیمت طلا حداقل بالاتر از ۱۶۰۰ دلار در هر اونس خواهد بود. ۲۵ درصد از پاسخ دهندگان بسیار خوشبین بودند و معتقد بودند قیمت طلا پایان سال بالاتر از ۲۰۰۰ دلار خواهد بود.

از سوی دیگر ۱۵۲ نفر یا ۹ درصد از سرمایه گذاران نیز پیش‌بینی کردند عملکرد طلا امسال منفی است و یک درصد معتقد بودند قیمت‌ها به زیر هزار دلار کاهش خواهد یافت. سال گذشته میلادی سیاست‌های حمایتی پولی بانک های مرکزی بزرگ، نگرانی درباره بروز رکود در اقتصاد جهان و تنش‌های ژئوپلیتیک در کنار تقاضا از سوی بانک‌های مرکزی به رشد ۱۹ درصدی قیمت طلا و رسیدن آن به ۱۵۲۳ دلار منجر شد. ابتدای سال پیش در نظرسنجی کیتکو، یک سوم رای دهندگان پیش بینی کرده بودند که قیمت طلا تا پایان سال بالاتر از ۱۵۰۰ دلار خواهد بود و این پیش بینی تحقق یافت.

تحلیل‌گران نیز معتقدند سال جاری میلادی قیمت طلا بالا خواهد رفت اما خوشبینی آنها کمتر از سرمایه‌گذاران است. بسیاری از بانک‌های سرمایه‌گذاری از جمله گلدمن ساکس و ای بی ان آمرو معتقدند امسال قیمت فلز زرد به 1600 دلار خواهد رسید. تحلیلگران گلدمن ساکس می گویند با توجه به اشتیاق بانک های مرکزی برای خرید طلا و تغییر ترکیب سبد دارایی ها انتظار داریم قیمت طلا امسال به ۱۶۰۰ دلار برسد.

عامل دیگری که بر قیمت طلا در سال جاری اثر می‌گذارد سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکاست. این نهاد سال ۲۰۱۸ نرخ های بهره را ۴ بار بالا برد و سال گذشته آنها را سه بار پایین آورد. رئیس بانک مرکزی آمریکا می‌گوید امسال قصد ندارد تغییری در نرخ های بهره به وجود آورد مگر آنکه نرخ تورم رشد قابل ملاحظه و پایدار داشته باشد. در این حالت مجبور است نرخ های بهره را بالا ببرد. موضع کنونی بانک مرکزی یک عامل حمایت کننده برای بازار طلاست زیرا این باور وجود دارد که نرخ های بهره قرار نیست بالا برده شود.

تحلیلگران خوشبین به افق بازار طلا می‌گویند پایین بودن نرخ بهره سبب می‌شود اوراق قرضه جذابیت کمتری برای سرمایه‌گذاران داشته باشد. برای بسیاری از سرمایه‌گذاران طلا تضمینی مناسب در سبد دارایی محسوب می‌شود. سال جاری میلادی ریسک‌های مختلف عملکرد بازارهای گوناگون را تهدید می‌کند و شدت ریسک ها تغییر خواهد کرد. در این شرایط سرمایه‌گذاران طلا را یک دارایی نقد و مناسب برای گنجاندن در سبد دارایی خود می‌دانند.

در هفته‌ها و ماه‌های آینده تحولات سیاسی در داخل آمریکا، روند مذاکرات تجاری چین و آمریکا، تنش ها در خاورمیانه و در نهایت انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا از عوامل موثر بر ارزش دلار و قیمت طلا خواهند بود. رشد شاخص های مالی در بورس های بزرگ امسال قابل ملاحظه نیست و طلا می تواند سود مناسب نصیب سرمایه گذاران کند.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در 12 ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24