Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بیمه نامه های درمان در شرکت های مختلف بیمه گری از انواع مختلفی برخوردار هستند. بیمه درمان تکمیلی گروهی، بیمه درمان تکمیلی خانواده، بیمه درمان تکمیلی انفرادی و بیمه درمان مسافران خارج از کشور از جمله این ها هستند که هر یک را به صورت مجزا بررسی خواهیم کرد.

انواع بیمه نامه های درمان

بورس24 : در مطلب قبلی عنوان کردیم که بیمه نامه های درمان تکمیلی چه فوایدی داشته و چه حوزه هایی را تحت پوشش خود قرار می دهند. در این مطلب قصد داریم در رابطه با انواع بیمه های درمانی بگوییم. بیمه نامه های درمان در شرکت های مختلف بیمه گری از انواع مختلفی برخوردار هستند. بیمه درمان تکمیلی گروهی، بیمه درمان تکمیلی خانواده، بیمه درمان تکمیلی انفرادی و بیمه درمان مسافران خارج از کشور از جمله این ها هستند که هر یک را به صورت مجزا بررسی خواهیم کرد.

بیمه درمان تکمیلی گروهی: در حقیقت باید بدانید که اکثر بیمه درمان های تکمیلی به صورت گروهی ارائه می شوند. به طور مثال در این شرایط مدیر یک شرکت می تواند اعضای سازمان خود را یکجا و به صورت گروهی بیمه نماید. البته برای انجام آن دو شرط لازم و ضروری است که در درجه اول بیمه تامین اجتماعی آن ها از یک کارگاه رد شده و در درجه دوم نیز تعداد بیمه شوندگان از یک حدی بیشتر باشند. بر همین اساس هم است که اغلب شرکت ها و سازمان ها از خدمات این نوع بیمه برای کارکنان خود استفاده می کنند. البته این مدیران می توانند اقوام درجه یک خود را نیز در این گروه بیمه شوندگان جای دهند.

بیمه درمان تکمیلی خانواده: امکان خرید بیمه نامه درمان تکمیلی به صورت انفرادی هم وجود دارد. به این گونه که در این روش نیازی نیست بیمه تامین اجتماعی تمامی افراد از یک کارگاه رد شده باشد و از سوی دیگر برعکس بیمه درمان تکمیلی گروهی نیازی نیست تا تعداد بیمه شوندگان از یک حدی بالاتر باشد. اما نکته مهم و قابل توجه در این نوع بیمه نامه هزینه بالای آن نسبت به بیمه درمان تکمیلی گروهی است و از دیگر نقاط ضعف این نوع بیمه نامه این است که پوشش های آن کمتر از نوع اول است. در حقیقت می توان بیان داشت که بیمه درمان های تکمیلی گروهی به صرفه تر از بیمه درمان تکمیلی خانواده هستند.

بیمه درمان تکمیلی انفرادی: برخی از شرکت های بیمه گر اقدام به ارائه بیمه درمان تکمیلی انفرادی نیز می کنند. اما سوالی که مطرح می شود این است که چه تفاوتی میان این نوع بیمه نامه با سایر بیمه های درمانی وجود دارد. گفتیم که در بیمه نامه های درمان تکمیلی خانواده هم هزینه این نوع بیمه افزایش یافته و هم پوشش کمتری خواهد داشت. اما در بیمه نامه های درمان تکمیلی انفرادی این گونه نیست. در حقیقت پوشش های کاملی در اختیار بیمه گذار قرار می گیرد. حتی در برخی از شرکت های بیمه دریافت بیمه پایه نیز ضرورتی ندارد.

بیمه درمان مسافران یک کشور از جمله دیگر این نوع بیمه نامه ها است که در واقع همان بیمه مسافرتی خارج از کشور بوده که در برخی موارد جزو بیمه نامه های درمان تکمیلی به شمار می آید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24