Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

اصلا مهم نیست شاید تو تحلیل گر باشی و شاید از تحلیل دیگران قرار است بهره مند شوی. هدف کسب سود است و افزایش ثروت می تواند با مشاوره از متخصصین امر هم رخ دهد...

گام هفتم: در مسیر درست، مقاومت کن

بورس24 :

گام هفتم

  • وقتی با بوقلمون کار می کنی پرواز با عقاب مشکل است.

عادت های بد را از ذهن دور کن و بزرگ فکر کن. مثلا در سبد سهام به جای آن که 50 سهم ریز را در سبد جای بدهی، به دنبال 5 سهم برتر باش. اگر ظرفیت پذیرش ریسک را نداری به دنبال صندوق برو اما اگر قصدت از ورود به بازار، پذیرش ریسک و سرمایه گذاری ست پس بعد از انتخاب درست و با آگاهی کامل، قدم های بزرگتری بردار و به دنبال کسب سودهای حداقلی از بازار جذاب بورس نباش. برای سودهای کوچک نیازی به پذیرش این ریسک ها نیست.

  • بزرگترین دارایی تو این است که بتوانی بیش از دیگران مقاومت کنی

بازار سرمایه بالا و پایین های زیادی دارد، روزی در دریای طوفانی گرفتار خواهی شد و مسیرت را گم می کنی و گاهی بی وزش باد ممکن است در جای خودت بمانی و بادبان ها را پایین بکشی. هنر تو زمانی مشخص می شود که مثل یک ناخدا در گرم و سرد روزگار سکان این سرمایه را در دست داشته باشی و آن را محکم بگیری تا به ساحل امن و مقصد نهایی که همان سود شیرین است، برسی.

  • حداکثر شادی و خشنودی انسان‌ها زمانی به دست می‌آید که در شغلی هم جهت با شخصیت و هوشمندی خود، به کار گمارده شوند.

در پایان همه تلاش ها و مداومت ها اگر فکر می کنی بورس و سرمایه گذاری با شخصیت و علایق تو سازگار نیست، از بازار بیرون برو و با ابزاری مثل صندوق های سرمایه گذاری یا سبدگردانی اجازه بده دیگران به تو در طی کردن این مسیر کمک کنند. بی شک اگر شخصیت یا علایق تو در این مسیر با تو همراه نباشند به جز آسیب زدن به سرمایه و هدر دادن زمان برایت سودی نخواهد داشت پس بی تعارف کنار بکش و از سایر ابزار موجود استفاده کن. پذیرش این موضوع روحی بزرگ و ذهنیتی قوی می خواهد اما فراموش نکن همه انسان ها برای این کار ساخته نشده اند.

  • رسیدن به ثروت به منزله ی عبور از پلی است که تو را به آرزویت می رساند.

پل های پیش رویت را پیدا کن. گاهی ممکن است پلی برای خودت بسازی و گاهی از پل های دیگران استفاده می کنی، اصلا مهم نیست شاید تو تحلیل گر باشی و شاید از تحلیل دیگران قرار است بهره مند شوی. هدف کسب سود است و افزایش ثروت می تواند با مشاوره از متخصصین امر هم رخ دهد. پس وظیفه گام برداشتن در این جاده را به عهده بگیر و به آرزوی خودت برس.

پایان سریال آموزشی هفت گام خودشناسی

منبع خبر: سازمان تحلیلی خبری بورس24- سیاوش صبور

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24