Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شاید به خاطر بیاورید که در حالتی آرام و در جلوی آتش شومینه مشغول چرت زدن بوده اید. آیا کنده های درخت در شومینه در حال سوختن و جرقه زدن بودند؟ چه صداها و منظره های دیگری را به خاطر می آورید؟ شاید تصمیم بگیرید که آرامشی را در زیر آفتاب در کنار ساحل به خاطر بیاورید. از قرار گرفتن بدن تان بر روی ماسه ها چه احساسی داشتید؟

«ریلکس» کن!

بورس24 : تمرین های آرامش بخش «جسم آرام-ذهن آرام» که یادتان هست.حالا این چند تمرین را هم آزمایش کنید.برای تحمل این روزهای بازار بد نیست...

*خود را در چشم ذهنی تان خوابیده بر روی تخت ببینید.در ذهن تصویری از پاهای خود بسازید که در آن پاهایتان از سیمان ساخته شده است. خود را در حال خوابیدن با دو پای سنگین سیمانی ببینید. احساس کنید که پاهایتان بر اثر وزن سنگین خود، در تشک فرو می روند. حال دست ها و بازوهایتان بر اثر وزن سنگین فشار شدیدی بر تشک وارد می کنند. در چشم ذهنی، دوستی را ببینید که به اتاق وارد می شود و تلاش می کند که آن ها را بلند کند ولی آن ها بسیار سنگین هستند و او نمی تواند این کار را انجام دهد. این کار را برای بازوها، گردن و ....انجام دهید.

*این بدون شک یک عروسک خیمه شب بازی بزرگ است. دست های شما توسط ریسمانی به مچ هایتان بسته شده است. ساعدهایتان با ریسمانی به مچ هایتان بسته شده است. بازوهایتان نیز با ریسمانی به شانه هایتان متصل است. پاها، مچ پا و ران ها نیز به یکدیگر توسط ریسمان متصل هستند. ریسمانی که آرواره و لب های شما را کنترل می کند قطع شده و چانه شما بر روی سینه تان افتاده است. تمام ریسمان هایی که اعضای مختلف شما را به هم وصل می کنند شل و ناقص هستند و بدن شما به همین صورت بر روی تخت قرار گرفته است.

*بسیاری از افراد این روش ها را موثر می دانند .در هنگام انجام تمرین آرامش بخش بعضی از خاطرات خوشایند گذشته را به خاطر بیاورید. همواره در زندگی هر شخصی اوقاتی وجود دارد که در آن احساس آرامش و راحتی نموده است. تصویری آرامش بخش از خود نسبت به گذشته را در ذهن آورده و جزئیات آن را نیز به خاطر بیاورید. این تصویر ممکن است مربوط به زمانی باشد که در کوهستان به ماهیگیری مشغول بوده اید اگر چنین است تمام جزئیات در محیط اطرافتان را به خاطر بیاورید. موج های کوچک آب را به یاد بیاورید .موج های کوچک آب را به یاد بیاورید. چه صداهایی در آن زمان می شنیدید؟ آیا صدای خش خش برگ ها را می شنیدید؟

*شاید به خاطر بیاورید که در حالتی آرام و در جلوی آتش شومینه مشغول چرت زدن بوده اید. آیا کنده های درخت در شومینه در حال سوختن و جرقه زدن بودند؟ چه صداها و منظره های دیگری را به خاطر می آورید؟ شاید تصمیم بگیرید که آرامشی را در زیر آفتاب در کنار ساحل به خاطر بیاورید. از قرار گرفتن بدن تان بر روی ماسه ها چه احساسی داشتید؟ آیا می توانید آرامشی را که از قرار گرفتن در زیر نور گرم خورشید به شما دست می داد به یاد بیاورید؟ آیا در آن هنگام نسیم در حال وزیدن بود؟ آیا مرغ های دریایی در کنار ساحل دیده می شدند؟ هرچه این جزئیات را بیشتر به خاطر بیاورید موفق تر خواهید بود.

تمرینات روزانه موجب خواهند شد که این تصاویر ذهنی واضح و واضح تر شده و تاثیر فراگیری نیز بیشتر شود. تمرین کردن، رابطه بین تصویر ذهنی و احساسات فیزیکی را قوی تر خواهد نمود. شما در انجام تمرینات آرامش بخش مهارت بیشتری پیدا خواهید کرد و برای استفاده از آن در تمرین های بعدی آماده خواهد بود.

برگرفته شده از کتاب سایکو-سایبرنتیک

منبع خبر: برگرفته از کتاب کیش و مات ( اسرار روانشناسی موفقیت در معاملات بورس) اثر لاری لوین

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24