Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

معمولا بحث بیمه نامه های درمان تکمیلی در نیمه دوم سال داغ تر از هر زمان دیگری می شود. به خصوص این روزها که موج جدیدی از بیماری آنفولانزا نیز شیوع و گسترش پیدا کرده است. درهمین راستا قصد داریم در مطلبی به شرح و توضیح مبوسط در رابطه با این بیمه نامه و ساز و کارهای آن بپردازیم.

ویژگی مثبت بیمه نامه های تکمیلی

بورس24 : معمولا بحث بیمه نامه های درمان تکمیلی در نیمه دوم سال داغ تر از هر زمان دیگری می شود. به خصوص این روزها که موج جدیدی از بیماری آنفولانزا نیز شیوع و گسترش پیدا کرده است. درهمین راستا قصد داریم در مطلبی به شرح و توضیح مبوسط در رابطه با این بیمه نامه و ساز و کارهای آن بپردازیم.

روز گذشته بود که معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه بیشترین افراد فاقد بیمه در استان تهران زندگی می‌کنند، گفت: حدود ۳۰٪ از مردم پایتخت فاقد بیمه هستند و استان‌های خراسان شمالی، اصفهان و استان خوزستان در رتبه‌های دوم و چهارم قرار دارند.

وی عنوان کرده بود که ۵۴٪ افراد بین ۲۰ تا ۴۰ سال فاقد بیمه هستند که این نشان می‌دهد افراد با تصور اینکه همیشه سالم هستند، نسبت به بیمه شدن در این سن کوتاهی می کنند درحالی‌که بروز برخی از بیماری‌ها مانند سکته‌های قلبی و مغزی در این سن اتفاق می‌افتد.

اساسا پرداخت هزینه های مربوط به درمان جزو دغدغه های مهم و اصلی تمامی جوامع است. در حقیقت می توان گفت علاوه بر سختی های روحی و جسمی که شخص بیمار باید تحمل کند پرداخت هزینه های درمان از دیگر عواملی است که به این سختی ها شدت می بخشد. در حال حاضر هزینه های درمان بسیار افزایش یافته و بسیاری از خانواده ها توان پرداخت این هزینه ها را ندارند.

باید بگوییم که بیمه نامه درمان تکمیلی این امکان را برای شما فراهم می آورد تا دیگر نگرانی در خصوص پرداخت هزینه های درمان خود نداشته باشید. به زبان ساده می توان گفت خرید بیمه نامه های درمان تکمیلی یک آینده نگری در روزهای سلامتی برای روزهای بیماری است.

بیمه درمان تکمیلی بیمه ای است که چنانچه هزینه های درمان شما بیش از میزان پایه باشد پرداخت خواهد شد. سطح پوشش و حق بیمه پرداختی برای این بیمه نامه با توجه به شرکت های بیمه گر متفاوت است. اما نکته قابل توجه در خصوص بیمه نامه درمان تکمیلی مدت انتظار این نوع بیمه نامه است. در حقیقت از زمانی که شما بیمه را خریداری می کنید تا زمانی که این بیمه نامه برای شما صادر شود را مدت انتظار این نوع بیمه نامه عنوان می کنند.

در این زمان بیمه گر هیچگونه تعهدی نسبت به بیمه گذار ندارد و در همین راستا هیچ هزینه ای برای موارد پیش آمده پرداخت نخواهد شد. این مدت انتظار بیمه نامه درمان تکمیلی برای زایمان 9 ماه تا یک سال و برای سایر پوشش ها سه ماه در نظر گرفته شده است.

پوشش هزینه های بستری، هزینه های آمبولانس، خرید عینک و سمعک، خرید آروتز و پروتز، پوشش دندان پزشکی، اعمال جراحی های مهم، هزینه های پاراکلینیکی، پوشش هزینه افراد همراه و همچنین پوشش زایمان از جمله مواردی هستند که تحت پوشش بیمه نامه درمان تکمیلی قرار می گیرند. در ادامه به بیان و تشریح تک تک این موارد خواهیم پرداخت.

در خصوص پوشش هزینه های بستری باید بگوییم که این بیمه نامه همه موارد تحت پوشش بیمه نامه تکمیلی شامل هزینه های جراحی محدود، شیمی درمانی، انواع سنگ شکن، رادیوتراپی و آنژیوگرافی قلب را شامل می شود.

از سویی بیمه نامه درمان تکمیلی پرداخت هزینه های آمبولانس در مسیرهای شهری و بین شهری را نیز در بر می گیرد. آروتز و پروتز نیز که از جمله اعضای مصنوعی و یا کمک پزشکی هستند نیز شامل این نوع بیمه می شوند.

اما ویژگی بسیار مثبت این نوع بیمه نامه پوشش هزینه های دندان پزشکی است که به دلیل بالا بودن هزینه های آن مورد درخواست بسیاری از افراد است.

پوشش هزینه های پاراکلینیکی که از جمله هزینه هایی است که بیمه درمان تکمیلی هزینه های آن را پرداخت می کند. برخی جراحی های فوری، آزمایش هایی که برای تشخیص داده می شود و ... از جمله مواردی هستند که اگر بیمه تکمیلی داشته باشید نباید نگران هزینه های آن باشید.

نکته جالبی که در خصوص این نوع از بیمه ها وجود دارد این است که افراد زیر هفت سال و همچنین افراد بالای 70 سال در محیط های بیمارستانی نیازمند همراهی هستند که در کارهایشان آن ها را کمک کند. بیمه نامه های درمان تکمیلی هزینه های این افراد را نیز در بر می گیرد.

در طول بارداری بسیاری از زنان به دنبال بیمارستان هایی هستند که هزینه کمتری را برای جراحی درخواست کند. بیمه درمان تکمیلی این هزینه ها را نیز در بر می گیرد. در این صورت بخش قابل توجهی از هزینه های زایمان به وسیله بیمه نامه درمان تکمیلی شما پرداخت خواهد شد.

ادامه دارد...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24