Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

طی معاملات امروز شاهد نوساناتی در شاخص بودیم چنانکه در ابتدای معاملات با تشکیل صف‌های خرید در مرحله پیش گشایش، شاخص روندی صعودی آغاز نمود و در همان ساعت اولیه تا ٣٧٩۶٧۴.٨١ واحد صعود کرد ولی افزایش فشار عرضه باعث ........

روند صعودی شاخص با پیشگامی گروه ها و نمادهای شاخص ساز بازار

بورس24 -حیدر کثیری :  طی معاملات امروز شاهد نوساناتی در شاخص بودیم چنانکه در ابتدای معاملات با تشکیل صف‌های خرید در مرحله پیش گشایش، شاخص روندی صعودی آغاز نمود و در همان ساعت اولیه تا 379674.81 واحد صعود کرد ولی افزایش فشار عرضه باعث کاهش سریع قیمت‌ها و کشیده شدن معاملات به بازه‌های منفی گردید که روند نزولی و افت شاخص تا 376371.19 واحد را در پی داشت. با این حال فروپاشی صف‌های خرید و کاهش قیمت‌ها باعث ایجاد فرصت‌های خرید گردید و با افزایش دوباره فشار تقاضا، قیمت‌ها نیز روند صعودی یافتند و در نهایت شاخص با روند صعودی و با رشد 0.39 درصد در 377012.39 واحد به کار خود پایان داد.

طی معاملات امروز شاخص قیمت هم وزن نیز در ابتدای معاملات با تشکیل صف‌های خرید در کلیت بازار روند صعودی را طی نمود ولی افزایش فشار عرضه و فروپاشی صف‌های خرید و به دنبال آن کشیده شدن معاملات به بازه‌های منفی باعث شکل گیری روند نزولی در این شاخص شد. ولی در نهایت با افزایش تقاضا در ساعات پایانی این شاخص نیز با روند صعودی و با افت 0.32 درصد به کار خود پایان داد.

طی بازار امروز در نمادهای گروه بانکی در ابتدا معاملات در بازه‌های مثبت آغاز شد ولی با افزایش ناگهانی عرضه، معاملات نمادهای این گروه نیز به بازه‌های منفی کشیده شد تا تمامی نمادهای این گروه کاهش قیمت را تجربه نمایند. با این حال افزایش تقاضا در ساعات پایانی باعث رشد قیمت‌ها و معاملات برخی نمادهای همچون وپاسار و وسینا در بازه‌های مثبت گردید در حالی که قیمت‌های پایانی در بازه‌های منفی باقی ماند. تنها نماد مثبت این گروه نیز وپست بود که در نهایت رشد قیمتی 4 درصد را تجربه نمود.

نمادهای گروه خودرو نیز همانند گروه بانکی با وجود شروع معاملات در بازه‌های مثبت، با روند نزولی شاخص، کاهش قیمت و روند نزولی را تجربه نمودند چنانکه در پایان بازار شاهد کاهش قیمت و معاملات اکثر نمادهای این گروه در بازه‌های منفی بودیم. البته برخی نمادها نیز همچون خریخت، خاذین و خمهر نیز تقاضای خود را حفظ کرده و در نهایت با صف‌های خرید کار خود را پایان دادند. برخی نمادها نیز همچون خگستر و خزر با روند صعودی شاخص در انتهای بازار در بازه‌های مثبت مورد معامله قرار گرفتند ولی با توجه به تعداد نمادهای منفی، کلیت گروه منفی و کاهشی به پایان رسید.

در گروه فلزات اساسی ولی با وجود کاهش قیمت در نیمه‌های بازار، افزایش فشار تقاضا باعث رشد دوباره قیمت‌ها گردید و اکثر نمادهای این گروه در ساعات پایانی رشد قیمت را تجربه نمودند چنانکه برخی نمادهای نیز همچون کویر، فروس و فجر با صف‌های خرید به پایان رسیدند. البته افزایش عرضه باعث روند نزولی در برخی نمادهای نیز گردید که می‌توان به وتوکا، ذوب و فزرین اشاره نمود ولی کلیت گروه در نهایت مثبت و افزایشی پایان یافت که با توجه به تأثیر آن در شاخص، می‌توان آن را دلیلی بر رشد دوباره شاخص دانست.

در نمادهای گروه محصولات شیمیایی نیز روندی همچون سایر گروه‌ها را شاهد بودند و با وجود شروع معاملات در بازه مثبت در نیمه بازار اکثر نمادهای این گروه نیز به بازه‌های منفی کشیده شدند ولی در ساعات پایانی افزایش فشار تقاضا با توجه به فرصت‌های خرید ایجاد شده، باعث رشد قیمت در برخی نمادهای این گروه همچون شیران، فارس و شپارس گردید چنانکه این نمادها در سقف قیمتی امروز مورد معامله قرار گرفته و تأثیر مثبتی بر روند صعودی شاخص داشتند. برخی نمادهای دیگر این گروه نیز همچون کرماشا، شکلر و شدوص نیز همچنان روند نزولی خود را ادامه دادند و در بازه‌های منفی معاملات آن‌ها پایان یافت. در این بین برخی همچون شبصیر، شپاکسا و زاگرس نیز با وجود قیمت پایانی منفی، در انتها در بازه‌های مثبت مورد معامله قرار گرفتند.

در گروه فرآورده‌های نفتی و پالایشی نیز روند همچون سایر گروه‌ها بود ولی با این تفاوت که افزایش تقاضا در ساعات پایانی باعث رشد قیمت در اکثر نمادهای این گروه گردید چنانکه نماد شبندر با صف خرید کار خود را پایان داد. البته قابل ذکر است که با توجه به تأثیر بالای این گروه در شاخص کل، روند مثبت این گروه را می‌توان دلیلی بر رشد شاخص در ساعات پایانی دانست در حالی که شاخص قیمت هم وزن همچنان در بازه منفی باقی ماند. تنها نمادهای منفی این گروه نیز شبریز، ونفت و شپاس بودند که نمادهای ونفت و شپاس با صف‌های فروش کار خود را پایان دادند.

نمادهای گروه محصولات دارویی نیز با افزایش عرضه در بازه‌های منفی مورد معامله قرار گرفتند و با وجود رشد شاخص در انتهای بازار و روند صعودی آن و با وجود رشد قیمت‌ها در برزخی نمادهای همچون دفارا و دالبر و معاملات آن‌ها در بازه‌های مثبت، قیمت‌های پایانی اکثر نمادهای گروه در بازه‌های منفی باقی ماند تا این گروه با روند نزولی کار خود را پایان دهد. البته برخی نمادها نیز همچون داوه، درهآورد و دبالک نیز با افزایش تقاضا و رشد قیمت همراه بودند چنانکه دبالک با صف خرید کار خود را پایان داد.

در نمادهای گروه سیمان نیز با وجود صف‌های خرید در ساعت اولیه، افزایش ناگهانی عرضه باعث فروپاشی صف‌های خرید و روند نزولی قیمت‌ها گردید ولی این روند چندان پایدار نبود و به سرعت با فرصت‌های خرید ایجاد شده و افزایش تقاضا، شاهد تشکیل دوباره صف‌های خرید در نمادهای این گروه بودیم چنانکه نماد سفارس با صف خرید 95 میلیونی امروز حجم معاملات 130 میلیون سهم را تجربه و در نهایت با صف خرید 25 میلیونی به کار خود پایان داد. البته برخی نمادهای این گروه نیز همچون سبزوا و سغرب همچنان به روند نزولی خود ادامه دادند ولی در اکثریت نمادهای گروه در پایان بازار شاهد تشکیل دوباره صف‌های خرید بودیم که نشان دهنده ادامه روند صعودی این گروه طی روزهای آتی می‌باشد.

در نهایت با توجه به افزایش تقاضا در ساعت پایانی بازار و به ویژه در برخی گروه‌ها همچون سیمان و فرآورده‌های نفتی و پالایشی، برای بازار فردا تشکیل صف‌های خرید در ساعات اولیه در نمادها و گروه‌های کوچک، می‌توان برای ابتدای بازار روند صعودی شاخص را ایجاد نموده و در ادامه نیز افزایش تقاضا در نمادها و گروه‌های بزرگی همچون فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی به احتمال زیاد باعث ادامه روند صعودی شاخص خواهد گردید. با این حال بازار فردا به شدت تحت تأثیر اخبار و همچنین تغییرات بازارهای موازی همچون بازار ارز خواهد بود.

جدول زیر سهم های پر طرفدار روز سه شنبه را نشان می دهد:

تپکو امروز 211 میلیون سهم معامله شده و با صف خرید 99 میلیون سهمی بسته شد. عرضه های پر حجم امروز موجب شد تا برای دقایقی معاملات سهام تپکو در حدود ساعت 10:15 دقیقه متعادل شود منتها فشار تقاضای پشت سهم اجازه متعادل شدن سهم را به تپکو نداد و این سهم بلافاصله صف خرید شد و با 99 میلیون صف خرید بسته شد. احتمال دارد معاملات پر حجم امروز موجب متعادل شدن سهم برای فردا شود. مضافا اینکه این شرکت در خصوص شایعات مطرح شده در رسانه ها در خصوص دریافت تسهیلات 350 میلیارد ریال بابت سرمایه در گردش و همچنین دریافت 400 میلیارد ریال کمک دولت بمنظور تسویه بدهی بازنشستگی و نیز عقد قرارداد ساخت 350 دستگاه ماشین آلات راهداری با وزارت راه و شهرسازی بیان کرده که تا کنون منابع تعهد شده به شرکت تخصیص داده نشده و همچنین تحقق فروش 350 دستگاه ماشین آلات راهداری منوط به تامین و ابلاغ اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه و انعقاد قرارداد می باشد. در نتیجه این میزان تقاضا برای سهمی است که مسئولین آن در دو گزارش شفاف سازی اخیر ، اجرایی شدن قول و قرارهای مطرح شده را تکذیب کرده اند.

وشهر هجدهمین روز صف خرید متوالی خود را سپری می کند. صف خرید این سهم از تاریخ 17 آذر ماه آغاز شده و تاکنون 56.8% بازدهی داشته است. این بانک پس از 189 میلیون سهم معامله با صف خرید 117 میلیون سهمی بسته شد. این بانک در خصوص شایعات پیرامون افزایش سرمایه پاسخ زیر را به سایت کدال ارائه کرده است:

"بانک شهر در حال حاضر به دلیل محدودیتهای پیشروی بانکها برنامه مدونی برای افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی داراییها و یا طرق دیگر نداشته وشایعات مطرح شده در فضای مجازی در این خصوص بی اساس میباشد"

این بانک همچنین در خصوص عدم حصول نتیجه از فروش 16 رقبه املاک مازاد که طبق مزایده 5/98 در تاریخ 06-09-98 برگزار شده خبر داده است. لذا می توان گفت که بانک در افشائیه های خود تمامی دلایل تشکیل صف خرید در سهم را انکار کرده لیکن همچنان صف خرید آن پابرجاست.

شپترو و حق تقدم آن نیز هجدهمین روز متوالی صف خرید خود را سپری کردند. حق تقدم پتروشیمی آبادان بعد از 709 هزار معامله با صف خرید 45 میلیونی بسته شد وسهام شپترو نیز بعد از 6.7 میلیون سهم معامله با صف خرید بیش از 10 میلیون سهمی بسته شد . اختلاف قیمت سهام و حق تقدم پتروشیمی آبادان روزانه در حال افزایش بوده و تا امروز به 1784 ریال رسیده است لذا بر اساس قیمت سهام پتروشیمی آبادان ، قیمت حق تقدم آن زیر ارزش بوده و خرید آن صرفه بیشتری برای خریدار خواهد داشت. البته صف خرید حق تقدم پتروشیمی آبادان بسیار مستحکم و عرضه ها در آن قطره چکانی می باشد. لذا خرید حق تقدم شپترو بسیار دشوارتر از خرید سهام آن می باشد. پتروشیمی آبادان در افشاسازی منتشر شده از مزایده زمین و ساختمان متعلق به این شرکت خبر داده و بیان کرده در صورت تحقق فروش از طریق سایت کدال اطلاع رسانی خواهد کرد. پتروشیمی آبادان در نه ماهه منتهی به 30-09-98 مبلغ 1493 میلیارد ریال فروش داشته که 96.8 میلیارد ریال آن متعلق به آذر ماه می باشد. لذا با توجه به اینکه میانگین فروش ماهانه در دوره 8 ماهه ابتدای سال 174 میلیارد ریال می باشد ، فروش 96.8 میلیاردی در آذر ماه سال جاری کاهش قابل توجه در فروش محسوب می شود. لذا شرکت در آذر ماه نیز عملکرد مناسبی در فروش نداشته است.

سیمان فارس و خوزستان سومین روز صف خرید متوالی را سپری می کند و امروز نیز پس از 129 میلیون سهم معامله با صف خرید 29 میلیون سهمی بسته شد. عرضه های پر حجم امروز می تواند موجب متعادل شدن سهم برای فردا شود. این شرکت در صورت سود و زیان 6 ماهه منتهی به 30-08-98 مبلغ 267 میلیارد ریال درآمد عملیاتی داشته که 249 میلیارد ریال آن مربوط به فروش سهام می باشد. بخش عمده سود حاصل از فروش سهام مربوط به فروش 35.5 میلیون سهم فارسیت اهواز است. نکته قابل توجه در پرتفوی سفارس ، شرکت سیمان فارس می باشد. ارزش بازار پرتفوی بورسی سفارس در ابتدای آذر ماه 27672 میلیارد ریال بوده و در آذر ماه 18989 میلیارد ریال افزایش یافته و به 46661 میلیارد ریال رسیده است. دلیل اصلی افزایش ارزش پرتفوی بورسی شرکت افزایش قیمت سیمان فارس (سفار) بوده که 13619 میلیارد ریال تاثیر مثبت در ارزش پرتفوی بورسی سیمان فارس و خوزستان داشته است. قیمت سهام سیمان فارس در ابتدای امسال 795 تومان بوده و امروز به حدود 13000 تومان رسیده است. این یکی از بازدهی های باورنکردنی قیمت برای امسال می باشد. امروز برای دقایقی محدود سهم سفار فرصت خرید داد و حدود 318 هزار سهم معامله شد.

بانک آینده چهارمین روز صف خرید متوالی خود را سپری می کند و امروز نیز پس از 1.4 میلیون سهم معامله با صف خرید 47 میلیون سهمی بسته شد. به نظر می رسد این سهام بانکی و نارنجی رنگ بازار پایه روند صعودی پر قدرتی را آغاز کرده و بازدهی مناسبی در سهم نهفته باشد. این بانک در ماه جاری انتخاب اعضای هیأت مدیره داشته و ترکیب آن را برای دو سال آینده مشخص کرده است که جزئیات آن در سایت کدال قابل دسترس می باشد.

خکرمان سومین روز صف خرید متوالی خود را سپری می کند و امروز نیز پس از 108 میلیون سهم معامله با صف خرید 37 میلیون سهمی بسته شد. عرضه های پر حجم موجب متعادل شدن سهم برای چندین مرتبه در طول معاملات امروز شد لیکن فشار تقاضا برای هر مرتبه موجب تشکیل سریع صف خرید در سهم شد. این شرکت در شش ماهه منتهی به 31-06-98 مبلغ 48 میلیارد ریال سود خالص کسب کرده که در مقایسه با دوره شمابه سال قبل 408% افزایش داشته است. این موضوع می تواند نشانه بهبود اوضاع شرکت برای سنوات آتی باشد.

جدول زیر سهم های تاثیرگذار در شاخص را نشان می دهد:

سهم های مهمی که در شاخص تاثیر مثبت و منفی گذاشتند به تفکیک به شرح جدول زیر قابل مشاهده می باشند:

در روز سه شنبه مشابه روز معاملاتی گذشته حقیقی ها حجم عمده معاملات را بخود اختصاص دادند سهم اشخاص حقیقی و حقوقی در معاملات سه شنبه به ترتیب 81.6 % و 18.4 % است. جدول زیر سهم معاملات را به تفکیک خرید و فروش نشان می­دهد:

سهم های پر بیننده بورس و فرابورس

نیم نگاهی به بازار فردا

بازار فردا مثبت خواهد بود

امروز بازار صعودی آغاز شد لیکن پس از یک ساعت شاهد افزایش شدید عرضه در بازار بودیم بطوریکه بخش عمده صعود شاخص در ساعت اولیه معاملات را اصلاح کرد و انتظار می رفت تا دقایق دیگر شاهد منفی شدن شاخص باشیم لیکن این اتفاق نیافتاد و مجددا تقاضا در بازار قدرت گرفت و موجب مثبت شدن سهم ها و همچنین شاخص شد. این نشانه خوبی برای بازار فردا بوده و نوید بخش بازار مثبت برای فردا می باشد. لذا برای فردا نیز مشابه روزهای گذشته بازار مثبت و ادامه روند صعودی شاخص پیش بینی می شود.

ارزش ریالی معاملات روزانه

بیشترین ارزش معاملات را روز سه شنبه صنایع خودرویی ، سرمایه گذاری ، فلزات اساسی و شیمیایی در اختیار داشتند. در صنعت خودرویی بیشترین معاملات متعلق به سهام خساپا با معاملاتی به ارزش 46 میلیارد تومان بود. در صنعت سرمایه گذاری بیشترین ارزش معاملات متعلق به شرکت وساپا بود که مبلغ 102 میلیارد تومان روز سه شنبه معامله شد. در صنعت فلزات اساسی نیز شرکت کویر بیشترین ارزش معاملات به مبلغ 61 میلیارد تومان و در صنعت شیمیایی شرکت شیران بیشترین ارزش معاملات را به ارزش 80 میلیارد تومان به خود اختصاص داد. نکته قابل توجه افزایش ارزش معاملات صنعت سرمایه گذاری بوده که دلیل اصلی آن معاملات عمده شرکت وساپا می باشد.

تغییرات شاخص ها در روز سه شنبه

شاخص کل امروز 1465 واحد افزایش یافت. این شاخص که عمدتا نشان دهنده روند سهم های بزرگ و شاخص ساز بازار می باشد در بالاترین حد امروز 379674 واحد و در پایین ترین حد امروز در نقطه 376371 قرار داشت. شاخص هم وزن که نشان دهنده میانگین روند کل بازار می باشد امروز 389 واحد کاهش یافت. این شاخص بین 119756 واحد و 121549 واحد امروز نوسان داشت و کاهش 0.32 درصدی را برای امروز به ثبت رسانید.

ترین ها

بازار های جهانی

نرخ ارز در روز سه شنبه

گلچین اخبار

عنوان

متن

شرط استفاده ایران‌‌ خودرو و سایپا از مصوبه افزایش ۱۰ هزار میلیارد تومانی

مازیار بیگلو ، سخنگوی انجمن قطعه سازان ایران ضمن استقبال از ورود صنایع دفاع به صنعت قطعه‌ برای تامین قطعات های‌تک و با توجه به خروج تعدادی خودرو از چرخه تولید و ضرورت ورود خودروهایی با ویژگی‌های جدید از جمله خودروهای با استاندارد یورو 5 گفت: مصوبه افزایش ۱۰ هزار میلیارد تومانی حد اعتباری ایران‌‌خودرو و سایپا هنوز در شورای پول و اعتبار مصوب نشده و امید در چند روز آینده مصوب و ابلاغ شود. وی افزود: این ۱۰ هزار میلیارد تومان تبدیل همان ۸۴۴ میلیون یورو باقی مانده از تسهیلات قبلی به قیمت روز است و مقرر شده شورای پول و اعتبار این تسهیلات را مصوب کند اما شرط استفاده از این تسهیلات این است که هر دو خودروساز از ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج شوند. بیگلو ادامه داد: هر دو خودروساز اقدامات لازم را شروع کرده‌اند و امید است به نتیجه مطلوبی برسد. صحبت‌ها حاکی از این بوده که دولت و مجلس اصرار داشتند کل مبلغ تسهیلات در زنجیره تامین توزیع شود اما خودروسازان دلایل بسیار زیادی داشتند ممکن است اکثر این مبلغ در زنجیره تامین داخلی توزیع شود اما هر دو خودروساز هزینه‌هایی از جمله خرید مواد اولیه هم دارند که به‌صورت ارزی بوده و باید بخشی به این قسمت هم تعلق گیرد. وی افزود: در صورت پرداخت این مبلغ از تسهیلات ، بار بزرگی از دوش زنجیره تامین به خصوص برای قطعه‌سازان برداشته خواهد شد. (ایسنا)

پیش بینی مثبت رئیس بانک مرکزی از افزایش قابل توجه محصولات پتروشیمی

عبدالناصر همتی بعد از حضور حسن روحانی در نمایشگاه تازه‌ترین تولیدات و دستاوردها، فناوری های نو و پژوهش های جدید در حوزه پتروشیمی و دفاع وزیر نفت از بزرگترین صنعت بورس در اینستاگرام اعلام کرد: به مناسبت روز پتروشیمی همراه با ریاست جمهوری از نمایشگاه دستاوردهای این صنعت و برنامه های توسعه آن بازدید کردم و شرکتهای پتروشیمی بیش از ۹۰ درصد تعهد ارزی خود را ایفا کرده اند. شرکت های پتروشیمی نقش مهمی در تامین نیازهای ارزی کشور دارند. ۹ ماهه سال از مجموع ۲۹ میلیارد دلار ارز تامین شده برای واردات، حدود ۲۰ درصد نیاز ارزی، ۳۵ درصد سهم ارز برگشتی صادرات غیر نفتی و بیش از ۵۰ درصد ارز سامانه نیما به شرکتهای پتروشیمی تعلق داشته است. تامین مالی ۳.۷ میلیارد یورو از منابع بانک مرکزی چین بوسیله سایناشور برای پنج پروژه در حال اجرای پتروشیمی در نقاط مختلف کشور، بزودی افزایش قابل توجه تولیدات پتروشیمی را مشاهده خواهیم کرد. برگزاری نشست با مدیران شرکت های پتروشیمی برگزار شد و نسبت به تلاش ها و همکاری خوب آنها در تامین ارز مورد نیاز کشور قدردانی کردم.

دفاع وزیر نفت از بزرگترین صنعت بورس / چند برنامه برای تامین خوراک پتروشیمی‌ها

بیژن زنگنه امروز در دیدار حسن روحانی با فعالان صنعت یتروشیمی گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون کار کم‌نظیری در توسعه پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی انجام گرفته که این عملکرد در جهش دوم پتروشیمی منعکس شده است. وی افزود: ظرفیت تولید تا سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد که نشان‌دهنده رشد تقریبا دو برابری آن در هشت سال خواهد بود. درآمد حاصل نیز به حدود ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد و به این ترتیب در بخش ارزشی نیز رشدی بیش از دو برابر خواهیم داشت. بنابراین اصطلاح جهش شایسته چنین عملکردی است. این مقام مسئول ادامه داد: جهش دوم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد و با ریل‌گذاری مطمئنی که دولت دوازدهم برای جهش سوم پتروشیمی انجام داده ، صادرات این صنعت طی پنج سال پس از پایان دولت می‌تواند به ۳۷ میلیارد دلار برسد. جهش سوم کاشتن بذر تولید برای آینده صنعت پتروشیمی و اقتصاد غیرنفتی و جلوگیری بیشتر از خام‌فروشی است. زنگنه با اشاره به تامین مطلوب خوراک برای پتروشیمی‌ها در سال‌های اخیر گفت: به برکت توسعه پارس جنوبی و دیگر طرح‌ها و دریافت خوراک بیشتر از سوی مجتمع‌های پتروشیمی تولیدات این صنعت افزایش یافت و به‌رغم فشار تحریم وضع قابل قبولی داشت. وی ایجاد شرایط باثبات برای فعالیت پتروشیمی‌ها را ضروری دانست و افزود: پتروشیمی‌ها رانت‌خوار نیستند و بهترین خدمات را ارائه می‌دهند و از منافع در مسیر توسعه صنعت استفاده می‌کنند. ایجاد شرایط باثبات به تحقق اهداف این صنعت کمک می‌کند. زنگنه به طرح‌های وزارت نفت که منحصرا با هدف تامین خوراک پتروشیمی‌ها در دستور کار قرار دارد مانند طرح بیدبلند، ان‌جی‌ال ۳۲۰۰، ان‌جی‌ال ۳۱۰۰، ان‌جی‌ال خارک و... نیز اشاره کرد و گفت: با تکمیل و راه‌اندازی این طرح‌ها، منبع خوراک قابل‌توجهی به جز پارس جنوبی برای پتروشیمی‌ها ایجاد و گازهای مشعل هم جمع‌آوری خواهد شد.

تکلیف جدید بانک ها برای افتتاح هر نوع حساب از خرداد ۹۹

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای اعلام کرد: بانک مرکزی بر اساس تکالیف مقرر در بند ب ماده ۲ آیین نامه مستندسازی وجوه و ماده ۱۹ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های‌ مالی، موظف به راه‌اندازی سامانه حساب‌های مشتریان و ارائه فهرست کلیه حساب‌های محکومین در بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری به مراجع قضایی شده است. بر این اساس و پیرو بخشنامه شماره ۹۷.۱۳۰۹۶۳ مورخ ۹۷.۰۴.۲۳ در خصوص ارسال اطلاعات حساب‌های موجود به سامانه سیاح به استحضار می‌رساند مستند فنی سامانه در درگاه خدمات الکترونیک بانک مرکزی به آدرس portal.pbn.net جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم درج شده است.

سهام عدالت تا ۵ سال آینده در اختیار مردم قرار می‌گیرد

حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی درباره سرنوشت لایحه آزادسازی سهام عدالت گفت: اگر چه گزارش کمیسیون درباره سرنوشت لایحه آزادسازی سهام عدالت آماده است اما از آنجایی که مجمع تشخیص مصلحت بر اساس سیاست های کلی نظام درباره این لایحه نظام نقطه نظراتی داشت، نکات مد نظر مجمع در جریان بررسی قرار گرفته است. وی افزود: کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در تلاش است پیش از بررسی لایحه آزادسازی سهام عدالت در صحن علنی نکات مدنظر مجمع تشخیص مصلحت نظام را بررسی و اعمال کند. اگرچه رئیس سازمان خصوصی سازی معتقد است سهام عدالت تا پایان آبان ماه اجرایی می‌شود اما تحقق این امر مشروط به قانون شدن این لایحه است. پس از تصویب این لایحه در مجلس باید زمینه برای تدوین آیین نامه های اجرایی آن فراهم شود. فولادگر با بیان اینکه بر اساس لایحه آزادسازی سهام عدالت فرآیند آزادسازی و ساماندهی سهام عدالت ظرف مدت 5 سال اجرایی و در مدیریت و مالکیت آن در اختیار مردم قرار می‌گیرد، گفت: لایحه مذکور در مجلس دهم بررسی خواهد شد زیرا در حال حاضر نوبت بررسی قرار دارد. (خانه ملت)

احتمال افزایش سهمیه بنزین سال آینده و نبود برنامه ایی برای افزایش قیمت

هادی قوامی نماینده مجلس در خصوص مصوبات کمیسیون تلفیق مبنی بر تصمیم‌گیری قیمت بنزین گفت: روز گذشته در جلسه کمیسیون تلفیق این بحث مطرح شد که آیا امکان کاهش قیمت سوخت در سال آینده را داریم یا خیر؟ وی افزود: قرار شد موضوع افزایش سهمیه خودروها به کمک دولت و مرکز پژوهش‌ها مورد بررسی قرار گیرد که آیا ظرفیتی خصوصا در زمان افزایش مصرف مثل ایام نوروز و تابستان وجود دارد که ممکن است در این زمینه تغییراتی اتفاق بیفتد. قوامی با تأکید بر اینکه هنوز مصوبه‌ای مبنی بر تغییر سهمیه سوخت خودروها در کمیسیون تلفیق به تصویب نرسیده، درباره پیشنهادات نمایندگان برای تغییر قیمت بنزین نیز گفت: هنوز وارد بررسی تبصره‌های مربوطه نشده‌ایم و پیشنهاد نیز هنوز مطرح نشده است. (خانه ملت)

پذیره نویسی۱۰هزار میلیاردی اوراق دولت با سود ۱۷.۹ درصدی و عمر ۴۲ ماهه

غلامرضا ابوترابی مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اعلام کرد: فردا وزارت اقتصاد از طریق فرابورس اقدام به عرضه 10 هزار میلیارد تومان صکوک منفعت (در نمادهای افاد۷۱ الی افاد۷۴ ) می کند. این اوراق 42 ماهه که برای تامین منابع مالی مورد نیاز دولت پذیره نویسی می شود ، با سود علی الحساب 17.9 درصدی و معاف از ثبت نزد سازمان بورس بوده و درآمدهای مالیاتی آینده دولت به عنوان منافع مبنای انتشار صکوک مورد استفاده قرار گرفته است . همچنین سازمان برنامه و بودجه ، ضامن بازپرداخت اصل و سود این اوراق بوده و فاقد بازارگردان است . براساس این گزارش، وزارت اقتصاد طی ماه سه ماه پاییز سال جاری ، اقدام به عرضه 140 هزار میلیارد تومان صکوک با پشتوانه درآمدهای مالیاتی دولت در فرابورس کرده است .

جذب 129 هزار میلیارد تومان در سال جاری توسط بورس و فرابورس

به نقل از صدا و سیما، کارشناس مسائل پولی و بانکی گفت: رشد نقدینگی امسال در مقایسه با سال‌های گذشته بیشتر شده است. کامران ندری در برنامه تیتر امشب شبکه خبر افزود: دو عامل اصلی «کسر بودجه» و استفاده دولت از منابع بانک مرکزی همچنین بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی عوامل اصلی رشد نقدینگی در کشور است. (فارس)

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24