Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

دیدگاه ثروتمندان فعال در بورس قابل اتکاء تر است زیرا معمولا آنها به اطلاعات بیشتری دسترسی دارند و از تجربه بیشتری برخوردارند. و نکته دیگر این است که تحولات در بورس بر دیگر بازارها اثرات قطعی و فراگیر دارد. در نظرسنجی از ..

پای سخن میلیونرهای بورس درباره سرنوشت بازارها

بورس24 : با آنکه عملکرد بورس آمریکا در سال جاری میلادی بسیار مثبت بوده اما نظرسنجی ها نشان می دهد سرمایه گذاران ثروتمند در این کشور درباره وضعیت اقتصاد و افق بازار مالی این کشور دچار اضطراب شده اند البته جو کلی بازارها مثبت است. در نظرسنجی جدید خبرگزاری سی ان بی سی از میلیونرهای آمریکایی مشخص شد اکثر آنها انتظار ندارند سال آینده اتفاق بزرگی در بورس رخ دهد یا اقتصاد در لبه پرتگاه قرار گیرد. پس از یک دهه بدون رکود و تداوم رونق قابل ملاحظه در بورس در سال جاری میلادی، دیدگاه احتیاط آمیز سرمایه گذاران ثروتمند درباره سرنوشت بازارها در سال جدید میلادی، طبیعی است.

در نظرسنجی بهار سال جاری، ۱۴ درصد میلیونرهای آمریکایی پیش بینی کرده بودند سال آینده اقتصاد این کشور دچار ضعف خواهد شد اما در نظرسنجی اخیر این رقم به 39 درصد افزایش یافته است. از سوی دیگر ۳۸ درصد میلیونرها معتقدند سال آینده وضعیت اقتصادی مانند امسال است و ۲۷ درصد معتقدند شرایط بهتر خواهد شد. در نظرسنجی قبلی ۶۵ درصد این گروه معتقد بودند سال آینده شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ رشد ۵ درصدی یا بیشتر خواهد داشت اما در نظرسنجی جدید ۵۴ درصد چنین نظری دارند.

این نظرسنجی ماه قبل از ۷۰۰ نفر سرمایه گذار با دارایی قابل سرمایه‌گذاری یک میلیون دلار یا بیشتر انجام شد. نگاه سرمایه گذاران ثروتمند قابل اتکاء تر از سرمایه گذاران خرد است زیرا معمولا آنها به اطلاعات بیشتر دسترسی دارند و نیز از تجربه بالاتر برخوردارند.

گرایش سیاسی این افراد بر دیدگاه آنها اثرات بزرگ دارد. در بین دموکرات‌ها ۶۲ درصد فکر می کنند سال آینده اقتصاد ضعیف می‌شود در حالی که تنها ۱۹ درصد جمهوریخواهان چنین نظری دارند. همچنین ۴۳ درصد دموکرات معتقدند شاخص استاندارد اند پورز سال آینده کاهش می‌یابد اما ۱۵ درصد جمهوریخواهان این طور فکر می‌کنند. سال ۲۰۱۵ یعنی زمانی که هیلاری کلینتون در نظرسنجی‌ها از ترامپ جلوتر بود و رئیس جمهوری یک دموکرات بود، دموکرات ها دیدگاه بسیار مثبت نسبت به وضعیت اقتصادی در سال ۲۰۱۶ داشتند اما نظر جمهوری‌خواهان منفی بود.

میلیونرهای بدون گرایش سیاسی یا مستقل، مانند سال ۲۰۱۵ در میانه طیف خوشبین و بدبین قرار دارند اما نظر ایشان درباره وضعیت اقتصاد و بورس در سال آینده به نظر دموکرات ها نزدیک تر است بدین معنا که ۴۷ درصد میلیونرهایی که از لحاظ سیاسی مستقل محسوب می‌شوند معتقدند سال آینده وضعیت اقتصادی بدتر از امسال است. همچنین ۵۱ درصد آنها معتقدند سال آینده شاخص استاندارد اند پورز 500 یا بدون تغییر خواهد بود یا کاهش خواهد یافت.

معمولا میلیونرهای مستقل در میانه طیف قرار می‌گیرند اما در نظرسنجی جدید آنها مانند دموکرات ها درباره ضعیف شدن اقتصاد در سال آینده نگران بودند. در روند استیضاح ترامپ نیز خطوط بین دو حزب کاملاً مشخص بود. از دید کارشناسان، هرچه به زمان انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال آینده نزدیک تر می شویم میلیونرها بیشتر درباره وضعیت اقتصاد نگران می شوند و یک عامل این نگرانی، اثرات ابهام‌های سیاسی بر اقتصاد است. بسیاری از ثروتمندان معتقدند پیش بینی عملکرد اقتصاد و بورس در سال آینده بسیار دشوار است. انتخابات یک عامل ابهام آفرین محسوب می شود.

اواسط سال آینده، گزارش عملکرد شرکت‌های بورسی و موضع‌گیری‌های بانک مرکزی آمریکا اهمیت بالاتری پیدا می‌کند و تاثیر بیشتری بر رفتار سرمایه‌گذاران خواهد داشت. شاید بانک مرکزی مجبور شود اقدامی برای حمایت از بازار و اقتصاد انجام دهد یا به دلیل وضعیت خوب شاخص های اقتصادی، به فکر بالا بردن نرخ های بهره بیفتد.

از سوی دیگر روند مذاکرات تجاری چین و آمریکا اثرات بزرگ بر عملکرد بازار و اقتصاد آمریکا داشته و سال آینده این اثرات ادامه پیدا خواهد کرد. اگر نرخ تورم سال آینده به طرف 3 درصد حرکت کند بانک مرکزی قطعا نرخ های بهره را بالا خواهد برد و این عاملی برای افزایش ارزش دلار و افت شاخص های بورس است. مشاهده می‌شود که عوامل بسیار متعدد بر بازارهای مالی و رفتار سرمایه گذاران اثر می گذارند.

در نظرسنجی جدید بسیاری از میلیونرها پیش بینی کردند بازده سبد دارایی شان سال جدید میلادی بین ۴ تا ۶ درصد خواهد بود. بخش بزرگی از میلیون‌ها نیز معتقدند سیاست‌های اشتباه دولت بزرگ ترین ریسک برای اقتصاد خواهد بود. میلیونرهای جوان تر نگاه مثبت تر به افق بازار مالی دارند: ۱۴ درصد میلیونرهای ۵۵ ساله و جوانتر معتقدند شاخص استاندارد اند پورز بازدهی ۱۵ درصد و بالاتر خواهد داشت در حالی که تنها دو درصد میلیونرها در سنین بالاتر چنین دیدگاهی دارند. بیش از نیمی از میلیونرها معتقدند بازدهی این شاخص حداقل پنج درصد خواهد بود.

عملکرد بورس آمریکا به عنوان بزرگ ترین بورس جهان بر بازارهای مالی و مواد خام جهان اثرات قطعی و فراگیر دارد.

در زیر نمودار تغییرات شاخص استاندارد اند پورز در بورس آمریکا در یک سال اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24