Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

ترامپ این روزها دچار وحشت شده و این طبیعی است. استیضاح او در مجلس نمایندگان نزدیک است و سپس پرونده به مجلس سنا می رود. اگر تنها ٢٠ سناتور جمهوریخواه علیه او رای دهند پرونده وی بسته می شود و ..

شمارش معکوس برای تغییرات بزرگ در آمریکا!

بورس24 : روز چهارشنبه زمان رای‌گیری درباره استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکاست و اگر رای مثبت به استیضاح او داده شود، پرونده وی به مجلس سنا فرستاده می شود. طبق قانون اساسی آمریکا، در صورتی که دو سوم نمایندگان سنا نیز به استیضاح ترامپ رای دهند او برکنار خواهد شد. در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا تعداد رای دهندگان به هیلاری کلینتون ۶۶ میلیون نفر بود اما این تعداد برای شکست ترامپ کافی نبود. اکنون اگر ۶۷ نماینده مجلس سنا علیه ترامپ رای دهند یعنی 0.0001 آراء هیلاری کلینتون، دوران ریاست جمهوری وی پایان می‌یابد.

این واقعیتی است که ترامپ با آن مواجه است. در واقع سرنوشت ترامپ در دست ۲۰ سناتور جمهوریخواه مجلس سنا است. این تعداد به اضافه 45 سناتور دموکرات و دو سناتور مستقل که معمولاً با دموکرات ها همراه هستند در مجموع ۶۷ رای لازم برای خداحافظی با ترامپ را تشکیل خواهند داد.

درباره سرنوشت نهایی او و اثرات استیضاح بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا گمانه‌زنی‌های مختلفی وجود دارد. برخی نظیر میچ مک کونل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس سنا معتقدند ترامپ برکنار نخواهد شد. او هفته پیش گفته بود: "احتمال برکناری ترامپ صفر است." اما مسائل همیشه آن طور که انتظار می‌رود پیش نمی‌رود. و نیز همواره این احتمال وجود دارد که تا زمان برگزاری نشست سنا برای تصمیم‌گیری درباره ترامپ، مدارک جدید علیه او تهیه شود.

ایمن ترین روسای جمهوری آمریکا در چنین شرایطی یعنی وابسته بودن سرنوشت شان به ۶۷ رای مجلس سنا، دچار سردرگمی و هراس می شوند و این در حالی است که موقعیت ترامپ اساساً ایمن نیست. اظهارنظرهایی نظیر آنچه سناتور پیشین جمهوری خواه جف فلیک بیان کرده بر سطح استرس ترامپ می افزاید. او گفته بود حداقل ۳۵ سناتور جمهوری خواه علیه ترامپ رای خواهند داد البته اگر رای گیری محرمانه انجام شود.

رقم ذکر شده از سوی او احتمالاً کمی بالاتر از حد واقعی است اما کریس مورفی سناتور دموکرات چند هفته پیش گفته بود: "به نظر من حداقل 5 سناتور جمهوری خواه با دموکرات ها همراهی خواهند کرد." تردیدی وجود ندارد که ترامپ بارها و بارها به این عدد و رقم ها فکر کرده و سعی کرده به یاد بیاورد تاکنون چند سناتور جمهوریخواه را استهزاء کرده یا از خود خشمگین کرده است. البته آنچه که از ترامپ حفاظت می‌کند این است که پایگاه او در بین حزب جمهوری خواه مستحکم است و هر سناتور جمهوریخواه که علیه ترامپ رای دهد باید منتظر واکنش تند حلقه طرفداران ترامپ در حزب باشد.

با آن که اطرافیان ترامپ اعلام کرده اند استیضاح او به وی کمک می‌کند در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده پیروز شود زیرا بر اندازه پایگاه وی بین جمهوری‌خواهان می‌افزاید اما توییت های ترامپ به روشنی رییس جمهوری را به تصویر می کشد که در وحشت بسر می‌برد. روز پنجشنبه در جریان بحث کمیته قضایی مجلس نمایندگان، ترامپ ۱۲۳ توییت منتشر کرد. بسیاری از آنها درباره روند استیضاح بود. او در یک توییت اعضای دموکرات مجلس نمایندگان را به دروغگویی متهم کرد.

در واقع روز پنج شنبه ترامپ رکوردی جدید از انتشار توییت بر جا گذاشت. رکورد قبلی او روز یکشنبه ثبت شده بود. او آن روز ۱۰۵ توییت علیه روند استیضاح منتشر کرده بود. روز جمعه نیز ترامپ بار دیگر درباره تایید شدن استیضاح او در کمیته قضایی مجلس نمایندگان یک توییت منتشر کرد. او نوشته بود: "منصفانه نیست وقتی هیچ کار اشتباهی انجام نداده ام استیضاح شوم."

حتی بیل کلینتون نیز از اینکه از طریق استیضاح برکنار شود نگران بود. او اندکی پس از استیضاح شدن در مجلس نمایندگان در سال ۱۹۹۸ عذر خواهی کرد و گفت: "آنچه مایلم مردم آمریکا و نمایندگان سنا بدانند این است که من به خاطر سخنان و اقدامات اشتباهم عمیقا متاسفم." کلینتون با آن که از محبوبیت 60 درصدی برخوردار بود چنین سخنانی را به زبان آورد. محبوبیت ترامپ اکنون پایین‌ترین میزان در بین روسای جمهوری آمریکا در این زمان از دوره اول ریاست‌جمهوری است. نظرسنجی ها نشان می دهد میزان محبوبیت ترامپ 42 درصد است. میزان محبوبیت ترامپ حتی از جیمی کارتر و جورج بوش در دوره نخست ریاست جمهوری شان کمتر است و هیچ کدام از این دو نفر نتوانستند برای دور دوم رئیس جمهور آمریکا شوند.

طبیعی است که ترامپ نگران باشد. در یک دادگاه هر چیزی ممکن است رخ دهد. تمام آنچه که برای برکناری ترامپ لازم است ۲۰ رای مخالف سناتورهای جمهوری خواه است که به آراء دموکرات ها اضافه شود. در این حالت ترامپ در کتاب های تاریخی مدارس جایی برای خود خواهد داشت: نخستین رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ این کشور که از سوی نمایندگان مجلس سنا برکنار می‌شود!

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24