Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در روزهای معاملاتی اخیر خبرهای خوش متعدد منتشر شد و بر همین مبنا عملکرد اکثر بازارها مثبت بوده است. اما حالا زمان نگاه به سبد دارایی ها و توجه به برخی واقعیت هاست. هیجان ها پایدار نیستند اما اگر اهل سرمایه گذاری بلندمدت هستید ..

هفته ای برای اصلاح بازارها و عقلانیت سرمایه گذاران!

بورس24 : هفته گذشته قیمت نفت، طلا و شاخص های مالی در اکثر بورس های بزرگ رشد کردند البته شاخص دلار کاهش یافت. هفته پیش دو رویداد مهم اثرگذار بر بازارها، پیشرفت روند استیضاح ترامپ و توافق چین و آمریکا بر سر فاز اول پیمان تجاری بودند که سبب افزایش خوشبینی ها به رفع تنش‌ها و رونق در اقتصاد جهان شدند. البته پیروزی حزب محافظه‌کار انگلستان در انتخابات پارلمانی نیز یک عامل مثبت بود و سبب کاهش نگرانی سرمایه‌گذاران شد. در ادامه به تقویم اقتصاد جهان در هفته پیش‌رو و چند پیش بینی که از سوی تحلیلگران مطرح شده اشاره می‌کنیم.

روز دوشنبه چند گزارش مهم از اقتصاد چین منتشر می‌شود: شاخص بهای مسکن در ماه گذشته میلادی، تغییرات سرمایه گذاری ثابت در سال جاری میلادی تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، تغییرات تولید صنعتی و تغییرات خرده‌فروشی. هفته قبل خبر توافق چین و آمریکا بر سر فاز نخست پیمان تجاری به رشد قیمت فلزات پایه کمک کرد البته فعالان بازار با احتیاط رفتار می کنند و نیز عوامل گوناگون بر قیمت‌ها تأثیر دارند. برخی تحلیلگران معتقدند کاهش تنش های تجاری خبری مثبت برای اقتصاد جهان و بازار فلزات پایه است اما سرمایه‌گذاران نباید هیجان زده شوند زیرا ضعف ها ادامه پیدا خواهد کرد و شرایط "به تدریج" بهتر می‌شود. در این میان افق بازار برخی فلزات پایه از جمله مس بهتر از دیگر فلزات است. در مجموع انتظار می‌رود قیمت ها طی ماه‌های آینده بالا رود. در این روز همچنین وضعیت بخش تولید کارخانه ای در اروپا و ایالات متحده در ماه جاری مشخص خواهد شد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن مس در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز سه شنبه تراز تجاری منطقه یورو و چند گزارش از بخش مسکن آمریکا و تغییرات ذخیره نفت این کشور در هفته قبل اعلام می شود. هفته پیش قیمت نفت تحت تاثیر هیجان‌ها درباره بهبود شرایط تجاری بین چین و آمریکا رشد کرد و قیمت نفت برنت به ۶۵ دلار رسید. افت ارزش دلار و تصمیم اخیر اوپک پلاس برای کاستن بیش از پیش از عرضه نیز در این افزایش موثر بوده است. انتظار می‌رود بازار همچنان حمایت شود. پیش ‌بینی شده سال آینده رشد تقاضای جهانی برای نفت بیشتر از امسال باشد اما عرضه نفت آمریکا و چند کشور دیگر بیشتر می‌شود و نیز سهم اوپک در تامین نفت مورد نیاز جهان کمتر خواهد شد. برخی نهادهای تحلیلگر معتقدند متوسط قیمت نفت برنت سال آینده ۶۳ دلار خواهد بود. اگر پایبندی اوپک پلاس به برنامه کاهش عرضه کامل باشد بازار حمایت خواهد شد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت نفت برنت در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز چهارشنبه شاخص بهای تولیدکننده، شاخص جو تجاری و شاخص انتظارات اقتصادی در آلمان، نرخ تورم و تغییرات خرده‌فروشی در انگلستان و نرخ تورم در منطقه یورو اعلام می‌شود. در انتخابات پارلمانی انگلستان همانطور که انتظار می‌رفت حزب محافظه کار توانست اکثریت مطلق کرسی ها را به دست آورد و بر همین مبنا این کشور در آستانه خروج از اتحادیه اروپا قرار گرفته است. اعلام نتایج انتخابات به رشد قابل ملاحظه ارزش پوند در برابر دلار منجر شد زیرا اکنون ابهام ها کمتر شده اما تحلیلگران معتقدند جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا مرحله نخست از یک فرآیند دو مرحله ای پر افت و خیز است. دولت انگلستان یک سال فرصت دارد درباره پیمان تجاری با اتحادیه اروپا مذاکره کند و به توافق برسد. از سوی دیگر ممکن است اسکاتلند خواستار جدایی از انگلستان شده و در اتحادیه اروپا باقی بماند. تردیدی وجود ندارد که لطماتی به اقتصاد انگلستان وارد می شود و یک نمونه آن این است که با جدایی از اتحادیه اروپا، انگلستان از معافیت تعرفه‌ای که شامل حال اعضای این اتحادیه می شود برخوردار نخواهد بود. هفته پیش مجموعه ای از عوامل از جمله اخبار مربوط به توافق تجاری چین و آمریکا به رشد شاخص های مالی منجر شد.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز پنجشنبه نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی انگلستان برگزار می‌شود و در آمریکا وضعیت بازار کار در هفته قبل مشخص خواهد شد. دو گزارش نیز از بخش مسکن این کشور منتشر می‌شود. محتوای این گزارش ها بر ارزش دلار و قیمت طلا اثر می‌گذارد. هفته قبل کاهش شاخص دلار سبب شد قیمت فلز زرد رشد کند و در نظرسنجی این هفته کیتکو سرمایه‌گذاران پیش بینی کردند این هفته رشد قیمت ها ادامه پیدا خواهد کرد. برای سال آینده نیز دیدگاه اکثر نهادهای تحلیلگر درباره قیمت‌ها مثبت است و آنها معتقدند قیمت فلز زرد تا ۱۶۰۰ دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز جمعه نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی چین برگزار می‌شود و بعید نیست تدابیری برای حمایت از رشد اقتصاد اتخاذ شود. نرخ رشد اقتصادی انگلستان و آمریکا در سه ماهه سوم سال جاری نیز در این روز اعلام خواهد شد. تغییرات مصرف شخصی، درآمد شخصی و شاخص اعتماد مصرف کنندگان، سه شاخص دیگر از اقتصاد آمریکا هستند که در این روز مشخص می شوند. محتوای این گزارش ها بر ارزش دلار اثر خواهد گذاشت. پیش بینی شده این هفته نیز شاخص دلار کاهش می‌یابد.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

تحلیلگران معتقدند در هفته پیش رو و پس از آن، هیجان ها کمتر می شود و سرمایه گذاران عاقلانه تر تصمیم گیری خواهند کرد. و ممکن است شاهد اصلاح بازارها باشیم. البته سرمایه گذارانی که بلندمدت در بازار حضور دارند به سود قابل قبول دست پیدا خواهند کرد.

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24