Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

گاهی ملاک سرمایه گذاران برای خرید سهام، سودآوری مقطعی شرکت هاست که می تواند جنبه سرمایه گذاری کوتاه مدت داشته باشد اما برخی شرکت ها هستند که به دلیل فعالیت کم و سودآوری اندک یا حتی شناسایی زیان مورد بی توجهی بازار قرار می گیرند ...

انتخاب سهم با تحلیل بنیادی (قسمت دوم)

1- انتخاب سهم

ب) از دید بنیادی

  • سهام آسیب خورده از روند بازار را تحت نظر بگیرید اما کارخانه های آسیب خورده را فراموش کنید

برخی سهم ها مورد بی مهری بازار قرار می گیرند و بنابه دلایل مختلف از تقسیم سود اندک در مجمع تا اخبار منفی و غیره دچار افت قیمتی می گردند در صورتی که اتفاق بنیادی و مهمی برای آنها رخ نداده است. این سهام می توانند ارزش واقعی خود را بیابند پس بهتر است روی آنها تمرکز بیشتری داشته باشید. از سوی دیگر برخی کارخانه و شرکت ها مشکلات زیادی در ترازنامه یا صورت سود و زیان خود دارند و ممکن است برای ادامه فعالیت نیز دچار مشکلاتی گردند که پیشنهاد می کنم هرگز به سراغ آنها نروید.

  • سهام بنیادی معمولا در طول زمان، به سهامداران خود ضرر نمی رسانند

منظور از بازه میان مدت بازه حداقل 6 ماهه است و دیدگاه بلند مدت یعنی بازه بیش از 6 ماه می تواند دوران رکود موقت و کوتاه را در خود حل کند لیکن دیدگاه میان مدت با در نظر گرفتن شرایط بنیادی به صورت دقیق تر گزینه کم ریسکی برای انتتخاب سهم برای سرمایه گذاری ست.

  • ملاک درستی برای ارزش گذاری سهام انتخاب نمایید

گاهی ملاک سرمایه گذاران برای خرید سهام، سودآوری مقطعی شرکت هاست که می تواند جنبه سرمایه گذاری کوتاه مدت داشته باشد اما برخی شرکت ها هستند که به دلیل فعالیت کم و سودآوری اندک یا حتی شناسایی زیان مورد بی توجهی بازار قرار می گیرند در صورتی که ارزش دفتری آنها از نرخ های بازار بیشتر است. پس سهم را از زوایای مختلف نگاه کنید و به هر کدام از فاکتورهای مورد بررسی وزن مشخصی بدهید.

  • شم اقتصادی را به کار بگیرید

برای بررسی شرایط بنیادی سهم حتی اگر به صورت های مالی تسلط ندارید از شم اقتصادی خود کمک بگیرید و تحلیل کیفی هم می تواند کارساز باشد مثلا اگر در خرید از هایپر مارکت متوجه تغییر قیمت رب گوجه فرنگی می شوید پس بدانید سهام این گروه هم نرخ ها را افزایش داده اند یا اگر قبض برق شما گران تر از همیشه آمده به نرخ فروش برق کمی مشکوک شوید.

هر روز یک قسمت از سریال آموزشی معامله شیرین را با ما دنبال کنید...

منبع خبر: سازمان تحلیلی خبری بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24