Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

خود را در سینمای ذهنی خود تماشا کنید. می خواهید خود را در جلوی کامپیوتر بلافاصله پس از باز شدن بازار ببینید. خود را در حال نظاره بازار و با حداکثر جزئیات ببینید. ساعت را در هنگام باز شدن بازار ببینید. صفحه کامپیوتر چگونه به نظر می رسد؟ از در دست داشتن ماوس چه احساسی دارید؟ من معمولا خود را در حال نظاره بازار برای نیم ساعت اول شروع روز می بینم. خود را می بینم که برای انجام یک معامله وسوسه می شوم. ولی در این هنگام و در تصور خود با این احساس مقابله می کنم زیرا به یاد می آورم که در صورتی که منتظر فرصت مناسب برای معامله نباشم، مبلغی را از دست خواهم داد... خود را به وضوح در حال انتظار برای حداقل سی دقیقه اول بازار و به منظور انجام معامله می بینم.من همیشه خود را در حال تماشا کردن ساعت تا ٩:٣٠ دقیقه می بینم… پس از آن سیگنالی واضح برای انجام معامله می بینم و ...

راه هایی برای جلوگیری از زیان در بورس

بورس24 : حال که چندین تمرین مجسم سازی را دیده اید می توانید از آن ها برای پیشرفت معاملات خود استفاده کنید. تا اینجا مشاهده کرده اید که چگونه تمرین های مجسم سازی کار می کنند و چگونه می توان از تجربیات واقعی و یا خیالی بهره گرفت. حال می دانید که چطور با استفاده از حداکثر جزئیات برای قدرت بخشیدن به تکنیک های مجسم سازی می توان سود جست. در حال حاضر ایده هایی در مورد چگونگی رفتن به سینمای ذهنی و تغییر عادات بد به عادت های خوب دارید .دیده اید که چطور رسیدن به حالت آرامش قبل از انجام تمرین های مجسم سازی مهم است.

با انجام تمرین، حال می توانید تصاویر ذهنی را در مقابل چشم ذهنی خود به وضوح ببینید .حال زمان آن فرا رسیده است که برای خود تمرین های مجسم سازی ویژه ای بسازید. اکنون که ابزار مناسب را در اختیار دارید ابداع تمرین هایی که شما را در انجام معاملاتتان یاری کنند ، باید برای شما آسان باشد.

کافی است که بدانید در چه بخش هایی از انجام معامله مشکل دارید یا به عبارتی دیگر عادات بد معامله گری شما چه هستند؟ هنگامی که در این مورد به نتیجه رسیدید به آسانی ، تکنیک های مجسم سازی برای شکستن آن عادات بد بسازید. در ذیل بعضی از چیزهایی که در هنگام ساختن تمرین های مجسم سازی باید به یاد داشته باشید ، ذکر شده اند:

1.در هنگام انجام تکنیک های مجسم سازی باید آرامش داشته باشید. انجام این تمرینات در هنگام مواجهه با اضطراب و کشمکش های ذهنی کارساز نخواهد بود.

2.از جزئیات تا سرحد امکان استفاده کنید. همواره از حس خود برای مجسم سازی استفاده نمایید. باید بتوانید تمام آنچه را که در مجسم سازی می بینید با جزئیاتی مانند بو، صوت و احساس همراه باشند. به خاطر بیاورید که به عنوان افراد بزرگسال از استفاده از قدرت تخیل، مانند دوران کودکی، بازمانده ایم. لازم است که قدرت تخیل خود را تقویت کنیم .ممارست، تمرین و زمان برای انجام این کار لازم است.

3.هنگامی که برای اولین بار به تمرین های مجسم سازی می پردازید، سعی کنید که آن ها را هر روز و در ساعتی ثابت انجام دهید. با این کار آن ها را تبدیل به عادت می کنید.

4.به خاطر بسپارید سینمایی ذهنی برای خود بسازید تا در آن به تماشای فرایند مجسم سازی بپردازید. بنا بر یافته های دکتر مالتز استفاده از یک سینما نتایجی بهتر در کمک به افراد دارد.

5.موفقیت های گذشته خود را به یاد آورید تا در قبل و بعد از مجسم سازی احساس پیروزی را برای خود زنده کنید. این کار به شما اعتماد به نفسی را که برای موفقیت در آینده لازم دارید می بخشد.

6.خود را با نگاهی مثبت بنگرید .به بیان دیگر خود را برای اشتباهاتتان ملامت نکنید به جای آن کاملا خود را ببخشید و به جلو حرکت کنید.با مرور کردن اشتباهات در حقیقت در حال تمرین کردن آن ها هستید به گونه ای که در آینده نیز تکرار خواهند شد. اشتباهاتتان را ببخشید و فراموش کنید.

با به کارگیری تکنیک های سایکو –سایبرنتیک می توانید چیزی بسیار فراتر از یک معامله گر باشید. آن ها می توانند به شما در روابط اجتماعی، مسابقات ورزشی، اعتماد به نفس در کسب و کار، فعالیت های اجتماعی و غیره کمک کنند.کتاب "سایکو-سایبرنتیک" به هزاران نفر در اصلاح و بهبود زندگی کمک کرده است. بنابراین دلیلی وجود ندارد که برای شما نیز چنین نباشد.

چند تکنیک مجسم سازی دیگر

اولین باری بود که در مورد تکنیک های مجسم سازی چیزی یاد گرفتم ، چندین سال پیش بود .هر بار که در مورد معاملاتم دچار مشکل می شدم شروع به ساختن یک تکنیک مجسم سازی برای راحت شدن از شر آن می کردم .در ادامه چند روش مجسم سازی که از آن ها در گذشته استفاده کرده ام را ذکر می کنم. غرض از ذکر این مطالب این است که به شما نشان دهم، ساخت تکنیک های شخصی تا چه حد آسان بوده و شما را در هنگام مواجه شدن با مشکل یاری می کند.

انجام معامله در صبح خیلی زود

هنگامی که برای اولین بار اقدام به انجام معاملات در تالار نمودم، برای مدتی به محض باز شدن بازار شروع به انجام معامله می کردم .چنان به این کار عادت کرده بودم که در طول روز بین 150تا 200 معامله انجام می دادم. البته در حقیقت این تعداد نسبت به بعضی از معامله گران تعداد کمی است. به همین علت می خواستم که به محض باز شدن بازار ، شروع به انجام معامله کنم، حتی اگر فرصت های موجود جزو بهترین فرصت ها نبودند .در این حالت فقط می خواستم مشغول باشم زیرا به شدت به انجام معامله در اول صبح عادت کرده بودم.

مشکل در اینجا بود که این مسئله هزینه زیادی برای من داشت چرا که معمولا در هنگام باز شدن بازار s&p 500 معاملاتی زیان ده داشتم. این مسئله همچنین ذهنیتی منفی برای من در بر داشت زیرا در اغلب اوقات اولین معامله من در طول روز زیان ده بود. بنابراین این تکنیک مجسم سازی را برای خود در نظر گرفتم تا به من در اجتناب از انجام معامله در اول صبح کمک کند:

1.با استفاده از تکنیک آرامش بخش "جسم آرام-ذهن آرام" به حالت آرامش برسید.

2.خود را در سینمای ذهنی خود تماشا کنید. می خواهید خود را در جلوی کامپیوتر بلافاصله پس از باز شدن بازار ببینید. خود را در حال نظاره بازار و با حداکثر جزئیات ببینید. ساعت را در هنگام باز شدن بازار ببینید. صفحه کامپیوتر چگونه به نظر می رسد؟ از در دست داشتن ماوس چه احساسی دارید؟....

3.من معمولا خود را در حال نظاره بازار برای نیم ساعت اول شروع روز می بینم. خود را می بینم که برای انجام یک معامله وسوسه می شوم. ولی در این هنگام و در تصور خود با این احساس مقابله می کنم زیرا به یاد می آورم که در صورتی که منتظر فرصت مناسب برای معامله نباشم، مبلغی را از دست خواهم داد.

4.خود را به وضوح در حال انتظار برای حداقل سی دقیقه اول بازار و به منظور انجام معامله می بینم.(من همیشه خود را در حال تماشا کردن ساعت تا 9:30 دقیقه می بینم.)

5.پس از آن سیگنالی واضح برای انجام معامله می بینم و آن را دنبال می کنم. آن گاه مشاهده می کنم که از دنبال کردن این سیگنال نتیجه مثبتی می گیرم. زیرا صبور بوده ام و به صرف معامله کردن اقدام به انجام معامله نکرده ام. آن گاه خود را به وضوح در حال داشتن روزی سودآور می بینم چرا که شروع خوبی داشته ام.

6.آیا این بدین معنی است که من هیچ معامله زیان دهی در اول صبح نداشته ام؟ البته که نه! ولی این مساله به من کمک کرده است که از عادت بد معامله کردن در اول صبح و به محض باز شدن بازار دور شوم و پس از تماشا کردن این فیلم کوچک در ذهن خود معاملات من پیشرفت شایانی کرده اند.

آیا با مجسم سازی مشکل دارید؟

در حقیقت راه های بسیاری برای انجام تمرین های مجسم سازی وجود دارد .زمانی یکی از دوستان من ، هنگامی که برای اولین بار در حال فرا گرفتن تکنیک های مجسم سازی بودم، در این مورد با من صحبت کرد برای افرادی که در مورد تجسم خود مشکل دارند روش های دیگری نیز وجود دارد. در اینجا روشی را بیان می کنیم که ممکن است این کار را برای شما آسان تر کند:

بعضی از افراد در مورد دیدن خود در چشم ذهنی شان مشکل دارند و این مشکل بزرگی است زیرا دیدن خود در چشم ذهنی، آن گونه که مطلوب شماست از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنابراین پیشنهاد می کنم که به جای دیدن خود در چشم ذهنی ، شخصی دیگر را که مورد تحسین شماست ببینید. تمرین مجسم سازی را انجام دهید ولی برای شخصی که مورد تحسین شماست. تصور کنید که آن فرد چگونه به موقعیت پاسخ می دهد. علت این امر این است که متاسفانه دارای تصویر خودساخته ضعیفی هستیم .معمولا به خاطر این که افراد حقیقتا معتقد نیستند که می توانند تغییر کنند علت ایجاد اشکال در انجام تکنیک های مجسم سازی است. پس استفاده از شخص دیگر که مورد تحسین فرد است ، امر مجسم سازی را کمی آسان تر می کند. فقط به خاطر داشته باشید که هنگامی که دیدن تصاویر در چشم ذهنی تان آسان تر شد ، دیدن آن شخص را متوقف کرده و خود را مجسم کنید.

منبع خبر: برگرفته از کتاب کیش و مات ( اسرار روانشناسی موفقیت در معاملات بورس) اثر لاری لوین

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • بهاره سیدکشمیری
    بهاره سیدکشمیری

    من تمام قسمت های این کتاب رو دنبال میکنم.بسیار اموزنده ست.بازم از این کتاب ها معرفی کنید لطفا

    3 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24