Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

طی معاملات امروز همان‌طور که انتظار می‌رفت شاخص در ابتدای بازار متأثر از صف‌های خرید در نمادهای کوچک بازار روند صعودی به خود گرفت و تا ٣٠٩٨۶۵.۴٣ واحد صعود کرد. ولی در ادامه با افزایش حجم معاملات در نمادهای بزرگ و.........

دنده معکوس شاخص در آخرین روزهای هفته

بورس24 : طی معاملات امروز همان‌طور که انتظار می‌رفت شاخص در ابتدای بازار متأثر از صف‌های خرید در نمادهای کوچک بازار روند صعودی به خود گرفت و تا 309865.43 واحد صعود کرد. ولی در ادامه با افزایش حجم معاملات در نمادهای بزرگ و همچنین افزایش عرضه در نمادهای کوچک، روند صعودی شاخص نیز متوقف گردید و در نهایت با روند نزولی آرام و با رشد 0.38 درصد در 309643.78 واحد کار خود را پایان داد.

کمترین مقدار شاخص نیز در بازار امروز 309349.31 واحد ثبت شده است. شاخص قیمت هم وزن نیز امروز روندی همچون شاخص کل را طی نمود و پس از صعود در ابتدای بازار در ساعات پایانی با روند نزولی و با رشد 0.99 درصد به کار خود پایان داد.

طی معاملات امروز در گروه خودرو شاهد روند دوگانه‌ای در میان نمادها بودیم چنانکه نمادهای ختور، خشرق و ختوقا با افزایش تقاضا و معاملات در سقف قیمتی امروز و نمادهای همچون خکار، ورنا و خچرخش با افزایش عرضه و روند نزولی قیمت‌ها همراه بودند. نمادهای بزرگ این گروه همچون خودرو و خساپا نیز که در ابتدا در بازه‌های مثبت مورد معامله قرار گرفته بودند در پایان بازار با روند نزولی قیمت‌ها همراه بوده و نماد خودرو در بازه‌های منفی مورد معامله قرار گرفت.

در گروه فلزات اساسی نیز روند همچون گروه خودرو بود و شاهد روند دوگانه‌ای در میان نمادهای این گروه بودیم. طی بازار امروز نمادهایی همچون فباهنر، فخوز، فایرا و فجر با افزایش عرضه‌ها و کاهش قیمت و برخی نمادها همچون فولای، فنوال، فسرب و ارفع با افزایش تقاضا و معاملات در بازه‌های مثبت همراه بودند. نمادهای بزرگی همچون ذوب و فولاد نیز متأثر از جو مثبت بازار امروز، معاملات متعادل در بازه‌های مثبت یک درصد را تجربه نمودند.

نمادهای گروه بانکی نیز که طی این هفته دنباله‌روی شاخص بوده و روند صعودی قیمت‌ها را طی نموده بودند امروز نیز به روند مثبت و صعودی خود ادامه دادند و در اکثر نمادهای این گروه شاهد افزایش تقاضا و افزایش قیمت‌ها بودیم چنانکه نمادهای وپارس، وملل، وسینا و وپست با صف‌های خرید به کار خود پایان دادند. نمادهای بزرگی این گروه همچون وبصادر و وتجارت نیز که ابتدا در بازه‌های منفی کار خود را آغاز نموده بودند در ساعات پایانی با افزایش تقاضا مواجه و معاملات آن‌ها به بازه‌های مثبت کشیده شد.

در گروه محصولات شیمیایی امروز معاملات متعادل بود و در اکثر نمادهای شاهد معاملات در بازه‌های یک تا دو درصد بودیم. البته برخی نمادهای همچون شدوص و شبصیر نیز با افزایش تقاضای معامله گران، با صف‌های خرید همراه بودند. در سایر نمادها ولی همچون شکربن، شخارک و فارس شاهد معاملات متعادل در بازه‌های منفی و در برخی همچون شپاکسا، وپترو و شغدیر شاهد معاملات در بازه‌های مثبت بودیم. همچنین با توجه به تعداد نمادهای مثبت، کلیت گروه مثبت و افزایشی به پایان رسید.

نمادهای گروه دارویی ولی امروز با روند صعودی شاخص و جو مثبت بازار، با افزایش تقاضا همراه بوده و در اکثر نمادهای آن شاهد صف‌های خرید بودیم. نماد دتولید نیز امروز پس از بازگشایی با افزایش تقاضا و صف خرید مواجه بود و افزایش قیمت 10 درصدی را تجربه نمود. قابل ذکر است طی بازار امروز در این گروه هیچ یک از نمادها با کاهش قیمت همراه نبوده و اکثر نمادها با صف خرید کار خود را پایان دادند.

گروه محصولات غذایی نیز که این روزها با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است در بازار امروز در اکثر نمادهای آن شاهد افزایش تقاضا و روند مثبت قیمت‌ها بودیم. البته این روند صعودی در بیشتر نمادها با معاملات متعادل همراه بود چنانکه اکثر نمادهای گروه کار خود را در بازه‌های دو تا سه درصد به پایان رساندند. البته برخی نمادهای نیز همچون غسالم، غبهنوش و غشصفا با تقاضای بیشتر معامله گران همراه بوده و با صف‌های خرید کار خود را پایان دادند.

در نهایت با توجه به موارد بیان شده و با توجه به حجم و روند معاملات در بازار امروز، برای فردا می‌توان بازاری پر عرضه را پیش‌بینی نمود. در ابتدای معاملات احتمالاً ناشی از صف‌های خرید در نمادهای کوچک همچون گروه دارویی، شاخص کل روندی صعودی خواهد داشت ولی با افزایش حجم معاملات و افزایش عرضه در اکثر نمادهای بزرگ، شاخص نیز روندی نزولی خواهد یافت. البته روند معاملات در بازار فردا تحت تأثیر اخبار و همچنین روند بازار ارز، می‌تواند بسیار متفاوت از پیش‌بینی گردد ولی با توجه به بازار امروز، روند نزولی شاخص را می‌توان برای بازار فردا متصور بود.

جدول زیر سهم های پر طرفدار روز سه شنبه را نشان می دهد:

بانک شهر سومین روز صف خرید متوالی خود را سپری می کند. این سهم نارنجی رنگ بازار پایه ای امروز پس از 5 میلیون سهم معامله با صف خرید 72 میلیون سهمی بسته شد. این شرکت در شش ماهه منتهی به 31-06-98 مبلغ 18868 میلیارد ریال زیان شناسایی کرده که در مقایسه با دوره شمابه سال قبل 9 درصد کاهش یافته است. این بانک در تاریخ 18-08-98 اقدام به برگزاری مزایده فروش 13رقبه از املاک مازاد بانک شهر باشرایط نقد، نقد واقساط و اجاره به شرط تملیک نموده که احتمال زیاد عایدات نسبتا قابل توجهی برای شرکت خواهد داشت.

بیمه البرز امروز در دقایق ابتدایی بازار صف خرید شد و در پس از 13.6 میلیون سهم معامله با صف خرید 70 میلیون سهمی بسته شد. این شرکت در هشت ماهه منتهی به 30-08-98 مبلغ مبلغ 20347 میلیارد ریال حق بیمه صادر کرده و 11298 میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده است. سهم آبان ماه از درآمد حق بیمه 3013 میلیارد ریال و خسارت حق بیمه 1451 میلیارد ریال بوده است. میانگین اختلاف درآمد حق بیمه و خسارت پرداختی در هفت ماهه ابتدای سال 1069 میلیارد ریال و در آبان ماه 1562 میلیارد ریال می باشد که افزایش قابل ملاحظه ای نسبت به میانگین هفت ماهه ابتدای سال محسوب می شود.

وآوا امروز پس از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی در خصوص نوسان قیمت سهامبا افزایش قیمت 10.22 درصدی بازگشایی شد و و پس از 3.3 میلیون سهم معامله با صف خرید 55 میلیون سهمی بسته شد. در کنفرانس اطلاع رسانی سوالاتی در خصوص شرکت های غیر مدیریتی پرسیده شده که شرکت به دلیل عدم نفوذ در شرکت ها امکان اخذ اطلاعات مطابق سوالات پرسیده شده را نداشته و متعاقبا امکان پاسخ به سوالات پرسیده شده در کنفرانس مذکور را نیز ندارد. منتها در خصوص افزایش سرمایه مطرح شده گزارش توجیهی افزایش سرمایه در حال نهایی شدن است و تا چند روز آینده بر روی سامانه کدال قرار می گیرد. شرکت قصد افزایش سرمایه از 60 میلیارد تومان به 100 میلیارد تومان از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران را دارد.

بجهرم امروز در حدود ساعت 11 به صف خرید رسید. بجهرم پس از 74 میلیون سهم معامله با صف خرید 29 میلیون سهمی بسته شد. این شرکت در هشت ماهه منتهی به 30-08-98 مبلغ 1841 میلیارد ریال فروش داشته که 161 میلیارد ریال آن مربوط به آبان می باشد. با توجه به اینکه میانگین فروش در هفت ماهه ابتدای سال 239 میلیارد ریال می باشد لذا شرکت در آبان ماه نسبت به میانگین فروش هفت ماهه کاهش فروش داشته است.

مدیریت انرژی هور تابان دومین روز صف خرید متوالی خود را سپری می کند. این شرکت پس از 1.7 میلیون سهم معامله با صف خرید 35 میلیون سهمی بسته شد. غالب پرتفوی شرکت غیر بورسی بوده و مهمترین شرکت های غیر بورسی آن نیروگاه برق منجیل ، توسعه مسیر برق گیلان و گهر انرژی سیرجان می باشد. از پروژه های نیروگاهی شرکت می توان به نیروگاه سیرجان ، کاسپین ، هریس و ارومیه اشاره کرد. نیروگاه سیرجان ظرفیت 500 مگاوات را داشته و شامل دو واحد گازی و یک واحد بخار می باشد. نیروگاه کاسپین از نوع chp با ظرفیت 25 مگاوات و 13 واحد 2 مگاواتی است. نروگاه هریس مشابه سیرجان ظرفیت تولید 500 مگاوات برق با دو واحد گازی و یک واحد بخار را دارا می باشد. نیروگاه ارومیه یک واحد سیکل ترکیبی با ظرفیت 1440 مگاوات (6 واحد گازی و 3 واحد بخار) بوده و مشابه کلیه نیروگاه های فوق در حال احداث می باشد.

وهنر پس از چند روز استراحت مجددا از 29 آبان صف خرید شد . امروز نیز چهارمین روز صف خرید متوالی خود پس از استراحت را سپری کرده و شرکت پس از 46 هزار سهم معامله با صف خرید 9.7 میلیون سهمی بسته شد. این شرکت سرمایه گذاری در 9 ماهه منتهی به 31-06-98 مبلغ 302 میلیارد ریال سود خالص شناسایی کرده که در مقایسه با دوره شمابه سال قبل 93 درصد افزایش یافته است. این افزایش عمدتا به دلیل افزایش سایر درآمدهای غیر عملیاتی می باشد. سایر درآمدهای غیر عملیاتی شامل سود سپرده بانکی ،سود حاصل از سرمایه گذاری در صندوق ها،وسودوزیان حاصل از فروش اوراق مشارکت شهرداری تهران می باشد.

وسین پنجمین روز صف خرید متوالی خود را سپری می کند. این شرکت زرد رنگ بازار پایه ای بعد از 1.3 میلیون سهم معامله با صف خرید 8.3 میلیون سهمی بسته شد. بیمه سینا در شش ماهه منتهی به 31-06-98 مبلغ 300 میلیارد ریال سود خالص شناسایی کرده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 94 درصد افزایش داشته است. این افزایش عمدتا ناشی از افزایش حق بیمه های صادره به میزان 70% می باشد که منتج به افزایش درآمد حق بیمه به میزان 44 درصد شده است. در نگاه دیگر ، جریان نقد ورودی حاصل از فعالیت های عملیاتی شرکت در شش ماهه مورد بررسی 185 میلیارد ریال مثبت بوده که در مقابل منفی 173 میلیارد ریال در دوره شمابه سال قبل بهبود قابل ملاحظه ای محسوب می شود.

جدول زیر سهم های تاثیرگذار در شاخص را نشان می دهد:

سهم های مهمی که در شاخص تاثیر مثبت و منفی گذاشتند به تفکیک به شرح جدول زیر قابل مشاهده می باشند:

در روز سه شنبه مشابه روز معاملاتی گذشته حقیقی ها حجم عمده معاملات را بخود اختصاص دادند . سهم اشخاص حقیقی و حقوقی در معاملات سه شنبه به ترتیب 72.8 % و 27.2 % است. جدول زیر سهم معاملات را به تفکیک خرید و فروش نشان می­دهد:

سهم های پر بیننده بورس و فرابورس

در جدول بورسی های پر بیننده در مقایسه با روز گذشته سهم های بورس کالای ایران جایگزین سهم های وبصادر شده و در پر بیننده های فرابورسی شرکت شهداب ناب خراسان ، بانک دی و بینالود جایگزین بجهرم ، قند قوچان و مادیران شده است.

نیم نگاهی به بازار فردا

بازار فردا پر عرضه خواهد بود

امروز بازار مطابق انتظار مثبت آغاز شد لیکن در نیمه های بازار شاهد افزایش عرضه و تغییر روند صعودی شاخص بودیم بطوریکه کمی از افزایش اولیه خود را از دست داد. این نشانه خوبی برای بازار فردا نبوده و حاکی از بازاری منفی برای فردا می باشد. لذا برای فردا انتظار می رود با افزایش عرضه ها حداقل برای نیمه اول بازار شاخص کاهش یابد و شاهد اصلاح در شاخص کل باشیم.

ارزش ریالی معاملات روزانه

بیشترین ارزش معاملات را روز سه شنبه صنایع فلزات اساسی ، بانک ، شیمیایی و دارویی در اختیار داشتند. در صنعت فلزات اساسی بیشترین معاملات متعلق به سهام کویر با معاملاتی به ارزش 45 میلیارد تومان بود. در بانکی ها بیشترین ارزش معاملات متعلق به بانک ملت بود که مبلغ 42.7 میلیارد تومان روز سه شنبه معامله شد. در صنعت شیمیایی نیز نماد شپلی بیشترین ارزش معاملات به مبلغ 11.2 میلیارد تومان و در صنعت دارویی سهام درهاورد بیشترین ارزش معاملات را به ارزش 18.3 میلیارد تومان به خود اختصاص داد. نکته قابل توجه افزایش ارزش معاملات صنعت فلزات اساسی بوده که دلیل اصلی آن معاملات عمده شرکت میدکو می باشد.

تغییرات شاخص ها در روز سه شنبه

شاخص کل امروز 1166 واحد افزایش یافت. این شاخص که عمدتا نشان دهنده روند سهم های بزرگ و شاخص ساز بازار می باشد در بالاترین حد امروز 309865 واحد و در پایین ترین حد امروز در نقطه 309349 واحد قرار داشت. شاخص هم وزن که نشان دهنده میانگین روند کل بازار می باشد امروز 904 واحد افزایش یافت. این شاخص بین 92285 واحد و 92623 واحد امروز نوسان داشت و رشد (کاهش) 0.99 درصدی را برای امروز به ثبت رسانید.

ترین ها

شرکت وصنا امروز بیشترین ارزش معاملات را داشت. این شرکت 122 میلیون سهم معامله شد و 2.96 درصد کاهش یافت. بیشترین درصد خرید و فروش متعلق به حقیقی ها بود لیکن حقوقی ها در سمت فروش نقش پر رنگ تری داشتند. از 122 میلیون سهام عرضه شده 56 میلیون سهم متعلق به حقوقی ها بود. عرضه های شدید موجب شد تا سهم از صف خرید تا محدوده منفی 2.96 درصد تغییر قیمت داشته باشد. رتبه دوم ارزش معاملات متعلق به شرکت هپکو بود. این شرکت نیز 543 میلیون سهم معامله شد و علی رغم عرضه فوق العاده شدید سهامداران با صف خرید بیش از 5 میلیون سهمی بسته شد. این میزان عرضه و معامله در سهام حاکی از متعادل شدن معاملات آن برای فردا دارد.

بازار های جهانی

نرخ ارز در روز سه شنبه

گلچین اخبار

عنوان

متن

دستور العمل های مربوط به اعطای مجوز به نهادهای بازار سرمایه اصلاح می شود

علی صحرائی در چهارمین جلسه مشترک با مدیران عامل شرکت های تامین سرمایه و صندوق های سرمایه گذاری و مدیران نظارت بر نهادهای مالی و نظارت بر بازار سازمان بورس از صندوق های سرمایه گذاری و اعطاء امتیازات تشویقی از طرف سازمان بورس حمایت و بر فعالیت و توجه صندوق های سرمایه گذاری بر ابزارهای مختلف به ویژه فروش تعهدی، اوراق اختیار معامله و قراردادهای آتی مشارکت تاکید کرد. وی گفت: به منظور کاهش زمان و بروکراسی فرایند های اداری ، اصلاح دستور العمل های مربوط به اعطای مجوز به نهادهای فعال مانند صندوق های سرمایه گذاری بازار گردانی در جریان است و کمیته ای برای بررسی مشکلات صندوق ها و مقررات زدایی و تسهیل فرایندهای اعطای مجوز تشکیل شود.

۳ شرکت برای رعایت دستورالعمل مهلت گرفتند 

آخرین تصمیمات مسئولان بورس و فرابورس نشان می دهد 3 شرکت قند پیرانشهر، سایپا آذین و داروئی ره آورد تامین با فرصت 7 روزه ، یک و دو ماهه برای رعایت مفاد ماده 38 و 39 دستورالعمل پذیرش روبرو شده اند. به این ترتیب ، "قپیرا، خاذین و درهاور " تا 10 و 30 آذر و 30 دی ، مهلت دارند تا نسبت به رعایت موارد اقدام کنند. همچنین نماد دو شرکت حاضر در بازار پایه زرد صنعت و تجارت آداک و کارخانجات‌ مخابراتی‌ ایران‌ که متوقف شده تا 16 و 17 آذر تعلیق شده است.

بورس‌کالا مرجع قیمت‌گذاری زعفران شده است

توجه بورس‌کالای ایران به دادوستد زعفران در ماه‌های اخیر افزایش یافته است، آن‌هم در شرایطی که حجم تولید این کالا افزایش یافته و بستر مناسب‌تری را برای رونق معاملات زعفران پدید آورده است. حمایت دولتی از این کالا نیز سیگنال جدیدی است که از این بازار مهم حمایت کرده است. دکتر حامد سلطانی‌نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران معتقد است که بورس‌کالای ایران هم‌اکنون یکی از مراجع قیمت‌گذاری (داخلی) زعفران است و این ظرفیت می‌تواند برای سایر کالاهای مشابه نیز اجرایی شود، آن‌هم در شرایطی که احتمالا حجم تولید سال جاری زعفران به ۴۵۰ تا ۵۰۰ تن خواهد رسید. بورس‌کالا مرجع قیمت‌گذاری زعفران شده است توجه به معاملات گواهی سپرده کالایی برای محصولاتی که کمتر با قیمت‌گذاری‌های رسمی در ارتباط هستند مدتی است که به‌عنوان یک رویکرد در بورس‌کالا در پیش گرفته شده است. با توجه به تلاش بورس‌کالا برای جذب عرضه‌های بیشتر محصولات کشاورزی؛ به نظر می‌رسد دورنمای بازار این محصولات در بورس‌کالا بهتر از شرایط فعلی باشد. در هر حال بازار فیزیکی محصولات کشاورزی در بورس‌کالا آمار دلسردکننده‌ای دارد اگرچه تلاش بورس‌کالا از مسیر رونق این بازار به کمک ابزارهای مالی ادامه یافته و می‌تواند محصولات بیشتری را در بر بگیرد. بعد از ثبت معاملات زعفران، زیره و پسته در قالب گواهی سپرده کالایی، کشمش و خرما هم در صف ورود به بورس‌کالا هستند.

دلایل حذف شدگان از کمک معیشتی اعلام شد/ اجازه بررسی حساب‌ بانکی

محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم اختتامیه هفته جهانی کارآفرینی با اشاره به اینکه پرداخت کمک به ۶۰ میلیون نفر بدون بررسی اطلاعات مالی نبوده ، دلایل حذف شدگان از این طرح را اعلام کرد و گفت: افردای که دارای ملک بیشتر از ۹۰۰ میلیون و یک میلیارد تومان یا درآمدهای دیگری هستند یا خودرو بیش از ۵۰۰ میلیون تومانی دارند و یا سه سفر خارجی غیر زیارتی در سال داشته‌اند، در گروه افراد با تمکن مالی بوده و مشمول دریافت بسته معیشتی نشده‌اند. وی درباره گلایه برخی مردم نسبت به عدم دریافت کمک معیشتی دولت، توضیح داد: دولت برای حمایت از طبقات متوسط و کم‌درآمد در گام اول ۱۵ میلیون خانوار شامل ۶۰ میلیون نفر را مشمول سبد معیشتی قرار داد و در سه نوبت این کمک معیشتی ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی را پرداخت و شرایطی فراهم کرد تا از طریق کد دستوری #۶۳۶۹* ، تقاضاها ثبت شود. شریعتمداری ادامه داد: این افراد به دولت اجازه بررسی حساب‌های بانکی را می‌دهند و اگر شرایط لازم را داشتند و جزو طبقات متوسط و کم‌درآمد بودند از زمان شروع طرح حمایتی ، مبلغ پرداخت خواهد شد. کسانی که توان مالی مناسب دارند و با معیارهای موجود مشمول نمی‌شوند از طریق پیامک واجد شرایط نبودن آنها اعلام می‌شود و بعد از آزمون وسع مالی حذف می‌شوند. (ایسنا)

شرکت ملی پخش آمار رئیس پلیس را رد کرد / مصرف بنزین کمتر شده نه بیشتر

درحالی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اخیرا" از افزایش 9 میلیون لیتری روزانه بنزین طی روزهای گذشته خبر داده که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران مدعی شد مصرف بنزین پس از سهمیه‌بندی به کمتر از 80 میلیون لیتر رسیده است. این شرکت وابسته به وزارت نفت اعلام کرد : متوسط مصرف بنزین کشور از زمان اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت ( 24 آبان تا 3 آذر ) حدود 79 میلیون لیتر در روز بوده در حالی که متوسط مصرف روزانه از ابتدای سال تا پایان 23 آبان و قبل از اجرای طرح، حدود 98 میلیون لیتر بود. بنابراین ضمن رد آمارهای غیررسمی در برخی جراید ، متوسط میزان مصرف بنزین در روز سوم آذر 75 میلیون لیتر است . براساس این گزارش، سردار کمال هادیانفر دیروز گفته بود با وجود افزایش قیمت بنزین ، طی دو روز مصرف روزانه از 94 به 105 میلیون لیتر افزایش یافته است .

تحلیل وزیر صنعت از بازار خودرو بعد از گرانی بنزین/ فروش صوری ۵ هزار محصول

رضا رحمانی با اشاره به برگزاری جلسه با خودروسازان دارای مشکلات خاص در شرایط جدید و بررسی ساز و کار‌هایی برای تامین محصولات و مصالحه با مشتری و جلوگیری از مراجعه به دادگاه گفت: به خودروسازان توصیه می‌کنم هوای مشتری را داشته باشند. همین مشتری‌ها در مواقع غیر بحرانی به درد خودروسازان می‌خورند. وی افزود: افزایش نرخ بنزین باعث افزایش قیمت حمل و نقل شده که نباید اتفاق بیفتد . چون تاثیر گرانی بنزین در این حد نیست که عده ایی اقدام به افزایش کرایه کنند. بازرسی‌ها و نظارت‌ها در آینده هم قطعاَ تداوم خواهد داشت و نباید تاثیر روانی مردم را اذیت نکند. با افرادی که بخواهند بی جهت افزایش قیمت دهند و دنبال سوء استفاده هستند برخورد جدی می‌شود. به گفته این مقام مسئول ، با تشدید بازرسی‌ها ، تشکیل پرونده تخلفات با افزایش 200 درصدی روبرو شده است. رحمانی ادامه داد: با انجمن‌های مربوطه هماهنگی‌های لازم انجام شده و اکثرا مراقب و راقب به عدم افزایش قیمت بودند. وقتی بنزین به هزار و 500 تومان رسیده ، قطعاَ تاثیری بر برخی از کالا‌ها خواهد داشت اما از نظر کارشناسان ، افزایش قیمت بنزین تاثیر چندان خاصی بر دیگر کالا‌ها نباید داشته باشد. به عنوان مثال در بازار خودرو ، افزایش قیمتی رخ نداده است . وی افزود : اما بهای برخی خودرو‌ها طی چند روز گذشته ، نوسانی شده و برخی سودجویان هم در بازار خودرو دوباره دست به کار شده اند. به عنوان مثال شخصی به صورت غیر واقعی در فضای مجازی اقدام به فروش 5 هزار خودرو کرده بود تا قیمت‌ها را بالا ببرد. (خانه ملت)

افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی و دو محل دیگر منجر به صف خرید سنگین شد

بیمه البرز که با سرمایه 400 میلیارد تومانی در تابلوی اصلی بورس حضور دارد درخصوص برنامه افزایش سرمایه از سه محل توضیح داد و با رشد 4.9 درصدی به قیمت 3134 ریالی رسید و صف خرید بیش از 95 میلیون سهمی روبرو شد. براین اساس،" البرز" پیرو گزارش منتشر شده در فضای مجازی اعلام کرد: افزایش سرمایه این شرکت از محل تجدید ارزیابی املاک (زمین و ساختمان)، سود انباشته و آورده نقدی در جلسه روز گذشته هیأت مدیره مورد موافقت قرار گرفت. در این رابطه تفکیک مبلغ و درصد افزایش سرمایه پس از ارزیابی املاک توسط هیأت کارشناسان رسمی دادگستری و تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه است که این تصمیم منوط به نتایج حاصل از ارزیابی فوق و حصول کلی شرایط مانند موافقت و تصویب مجمع فوق العاده سهامداران، اخذ مجوز های لازم از سازمان های ذیربط و انجام تمامی اقدامات قانونی طبق دستورالعمل های آن سازمان خواهد بود. بنابراین گزارش، گروه توسعه مالی مهرآیندگان و دولت با 19.9 و 17.3 درصد در ترکیب سهامداری این شرکت بیمه حضور دارند.

۳۵۰ میلیون یورو از قطعات خودرو بومی‌ می شود/ تأمین مالی جدید در بورس و بانک

سعید زرندی در جلسه با مدیرعامل ایران خودرو گفت : تمرکز وزارت صنعت بر تولید داخلی محصولات خودرو است و به عنوان نمونه در صنعت خودرو، بومی‌سازی ۳۵۰ میلیون یورویی قطعه‌ و مجموعه‌ خودرو هدف‌گذاری شده است . وی افزود: در این میان براساس قانون ، ۴۰ درصد منابع بانک مرکزی باید به بخش صنعت و معدن اختصاص یابد. از سوی دیگر باید روش‌های جدید تأمین مالی تولید کنندگان در بانک و بورس ایجاد شود. همچنین طرح ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت در تولید و جذب سرمایه‌های مردمی یکی از راه‌های تامین نقدینگی است که خودروسازان باید در این مسیر گام بردارند. به گفته زرندی ، استفاده از طرح تامین مالی زنجیره تامین از طریق ابزارهای مالی نوین ، مسیر دیگر تامین مالی برای رونق تولید است .

دولت دو میلیارد یورو برای چهار طرح نیروگاهی و ریلی تصویب کرد

هیات وزیران در جلسه ۲۶ آبان ماه به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه و در اجرای قانون بودجه سال ۹۸ با تخصیص ۳۵۳ میلیون یورو برای طرح بازتوانی و نوسازی نیروگاه حرارتی رامین اهواز، ۲۸۰ میلیون یورو برای طرح افزایش ظرفیت نیروگاه برق آبی گتوند، ۷۰۰ میلیون یورو برای احداث راه آهن زاهدان-بیرجند و اتصال آن به راه آهن بافق-مشهد و ۶۶۷ میلیون یورو برای تأمین واگن قطارهای شهری کلان‌شهرها در قالب طرح تأمین و تهیه تجهیزات و واگن قطار شهری و حومه موافقت کرد. براساس این مصوبه، حداقل دوره تأمین مالی تسهیلات فوق ۱۰ ساله بوده و وزارت اقتصاد مجاز است به نمایندگی از دولت، قراردادهای اعطای تسهیلات موضوع این تصویب­ نامه را امضا کند.

چند آمار جدید مدیرعامل ایران خودرو از کاهش ارز بری ، تعهدات معوق و....

فرشاد مقیمی در جریان جلسه با معاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: به منظور تحقق اهداف جهاد خودکفایی ،‌ تاکنون بومی‌سازی و تولید انبوه 33 قطعه هدف‌گذاری شده محصولات ایران خودرو، منجر به کاهش ارزبری 7. 16میلیون یورویی شده است . وی با اشاره به ادامه کاهش خودروهای کف و دارای کسری قطعه ، افزود: خودروهای دارای کسری قطعه از 61 هزار دستگاه هفته اول شهریور به کمتر از 25 هزار دستگاه رسیده که تا پایان دی‌ به صفر می‌رسد . تولید بدون کسری (‌عبور مستقیم) ‌هم از 3 درصد تولید روزانه هفته اول مهر به 51 درصد در انتهای آبان‌ رسید. این مقام مسئول ادامه داد: درحالی 7 هزار ون فرسوده در کشور وجود دارد که تولید ون وانا با موتورEF7 پایه گازسوز در صورت تامین نقدیندگی مورد نیاز از دو ماه آینده آغاز می‌شود. همچنین طبق تفاهم نامه با تاکسی‌رانی ، 6 هزار دستگاه ون وانا با موتورملی طی سه سال تحویل این ناوگان خواهد شد. مقیمی در خصوص تعهدات معوق در فروش فوری محصولات هم توضیح داد: تعهدات معوق فروش‌های فوری هم در هفته اول شهریور سه هزار و 700 دستگاه بود که تمامی آن تا هفته اول آبان عمل شده و درحال حاضر فروش فوری، تعهد معوقی ندارد. وی افزود: در سال جاری و سال‌های آینده ، ارتقا و طراحی پلتفرم‌های بروز برای تولید محصولاتی با نشان ایرانی در جهت حفظ و توسعه صادرات و بومی‌سازی قطعات مورد نیاز در فرآیند تولید خودرو و توسعه دانش طراحی در قطعه‌سازان در دستورکار ایران خودرو قرار دارد.

پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای به منظور مقررات‌زدایی و تسهیل فرآیندهای اعطای مجوز

روز گذشته، چهارمین جلسه مشترک با مدیران عامل شرکت‌های تامین سرمایه و صندوق های سرمایه گذاری با حضورمدیرعامل بورس تهران، نایب رئیس هیئت مدیره، معاونین و مدیران بورس اوراق بهادار تهران و با حضور مدیران نظارت بر نهادهای مالی و نظارت بر بازار سازمان بورس و اوراق بهادار در محل بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد. به نقل از روابط عمومی بورس تهران، در این جلسه دکتر علی صحرائی مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران ضمن حمایت از صندوق های سرمایه گذاری و اعطاء امتیازات تشویقی از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار؛ بر فعالیت و توجه صندوق های سرمایه‌گذاری بر روی ابزارهای مختلف به ویژه فروش تعهدی، اوراق اختیار معامله و قراردادهای آتی مشارکت تاکید کرد. در این جلسه مدیر عامل بورس تهران بر تسریع در اخذ مجوز بازار گردانی تاکید کرد: (سنا)

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24