Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نکته جالبی که در خصوص بیمه نامه های آتش سوزی وجود دارد این است که پوشش های بیمه آتش سوزی مواردی همچون باغ، سنگ های قیمتی، جواهر و عتیقه جات، پول نقد، چک و سفته را شامل نمی شود. در حقیقت شما نمی توانید سرمایه های گران بهای خود را بیمه آتش سوزی کنید.

استثنائاتی درباره بیمه های آتش سوزی که احتمالا نمی دانید

بورس24 : در مطلب قبلی توضیحاتی در خصوص ماهیت بیمه آتش سوزی داده شد. گفتیم که بیمه نامه آتش سوزی در درجه نخست آتش سوزی و انفجار و در درجه بعدی مانند سیل، طغیان رودخانه، طوفان و تندباد، ترکیدگی لوله آب، شکست شیشه، سرقت، ضایعات آب و برف و باران، برخورد جسم خارجی با مورد بیمه به طور مثال ریزش کوه و حتی سقوط هواپیما و هلیکوپتر را شامل می شود.

در رابطه با بیمه نامه های شناور و بیمه نامه مسئولیت ناشی از تسری آتش به بنای مجاور نیز توضیحاتی ارائه دادیم.

در این مطلب قصد داریم برخی از نکات مهم در رابطه با بیمه آتش سوزی را بیان کنیم.

مناطقی که از تراکم بالایی برخوردارند، مانند سراها، بازارها، واحدهای تولیدی و برخی مشاغل خاص که در یک محدوده جغرافیایی متمرکز شده اند از ریسک و خطر بیشتری نسبت به سایر مناطق برخوردارند. صدور بیمه نامه آتش سوزی برای چنین مکان هایی نیازمند کار کارشناسی و بازدید و بررسی اولیه دارند.

نکته قابل توجه دیگر در این خصوص این است که ارائه پوشش بیمه ای برای موجودی علوفه(به تنهایی) در دامداری و گاوداری ها امکان پذیر نیست. در این صورت باید کلیه تاسیسات، دام ها و ساختمان مورد پوشش بیمه ای قرار بگیرد.

همچنین ارائه پوشش بیمه ای برای شکست شیشه هایی که ضخامتشان بیش از ۶ میلیمتر باشد نیازمند بازدید کارشناس شرکت بیمه ای مورد نظر است.

از سوی دیگر نکته جالبی که در خصوص بیمه نامه های آتش سوزی وجود دارد این است که پوشش های بیمه آتش سوزی مواردی همچون باغ، سنگ های قیمتی، جواهر و عتیقه جات، پول نقد، چک و سفته را شامل نمی شود. در حقیقت شما نمی توانید سرمایه های گران بهای خود را بیمه آتش سوزی کنید.

ارائه بیمه نامه آتش سوزی برای فروشگاه و انبار موبایل نیازمند این است که قیمت لوازم نو از کارکرده به صورت مجزا محاسبه شود. از سویی پوشش بیمه نامه های آتش سوزی برای هر نوع پارکینگ خودرو امکان پذیر نیست. در حقیقت صرفا پارکینگ مربوط به خودروهای فرسوده، سرقتی یا متعلق به نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی قابلیت دریافت بیمه نامه آتش سوزی را دارند. همچنین بیمه آتش سوزی برای نمایشگاه هایی که اسکلت داربست و یا چادر دارند نیز ارائه نمی شود.

در بیمه نامه های آتش سوزی منظور از ارزش ساختمان، فقط ارزش ابنیه ساختمان است که از ۸۰۰۰۰۰۰ ریال تا حداکثر ۱۲۰۰۰۰۰۰ ریال مبنای محاسبات برای هر متر مربع در نظر گرفته می شود.

از سوی کسانی که قصد دریافت بیمه نامه آتش سوزی برای ساختمانی را دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که قدمت ساختمان حتما در فرم پیشنهاد قید شود. چرا که ساختمان هایی که بیش از ۱۰ سال قدمت دارند به ازای هر سال حق بیمه افزایش پیدا می کند. با توجه به همین نکته بیان قدمت ساختمان در میزان حق بیمه تاثیرگذار است.

از سویی در فرم پیشنهاد بیمه نامه های آتش سوزی منظور از اثاثیه وسایلی است که مورد استفاده بیمه گذار بوده مانند میز، صندلی، فرش و... اما منظور از موجودی وسایلی است که برای فروش و عرضه در نظر گرفته شده اند.

این نکته را نیز یادآوری کنیم که برای بیمه اثاثیه و لوازم مسکونی که ارزش بالاتر از مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال دارند دریافت تفکیک ارزش اثاثیه لازم و ضروری است که به چهار بخش تقسیم می شود. سرویس خواب، رختخواب و البسه، مجموع ارزش مبلمان، فرش، میز و صندلی و مصنوعات چوبی، مجموع ارزش وسایل برقی سالن ها و آشپزخانه و مجموع ارزش سرویس ها، ظروف آشپزخانه و سایر.

ادامه دارد...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • بهاره سیدکشمیری
    بهاره سیدکشمیری

    به نکات خوبی اشاره کردید .ممنون.در مورد بیمه عمر هم مطلب بذارید لطفا.

    3 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24