Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

دو روز پایانی هفته قبل روزهایی پرالتهاب بود و سرمایه گذاران به شدت دچار سردرگمی شدند. نوسان در شاخص های مالی و قیمت مواد خام افزایش یافته و انتظار می رود این وضعیت ادامه یابد. هفته پیش رو هفته ای پراهمیت برای تمامی سرمایه گذاران است و ..

برای چند روز پرخطر آماده باشید!

بورس24 : هفته گذشته هفته ای پرهیجان بود و شاخص های مالی در بورس های بزرگ رشد کردند. همچنین قیمت نفت و شاخص دلار افزایش یافت اما قیمت طلا در مسیر نزولی حرکت کرد. غیر از داده های مهم که از اقتصادهای بزرگ منتشر شد، روز پنجشنبه سخنان سخنگوی وزارت بازرگانی چین و روز جمعه سخنان ترامپ، بیشترین اثر را بر بازارهای مختلف برجا گذاشت و انتظار می‌رود این اثر در هفته پیش‌رو ادامه پیدا کند. خلاصه ماجرا این است که تحت تاثیر این سخنان، اکنون درباره پیشرفت مذاکرات تجاری چین و آمریکا و امضای توافق محدود اخیر تردیدهایی پدید آمده است.

در هفته پیش‌رو مجموعه ای مهم از گزارش‌ها از اقتصادهای بزرگ منتشر می‌شود و انتظار می‌رود نوسان در شاخص های مالی، قیمت مواد خام و ارزش ارزهای معتبر بزرگ باشد. در ادامه به تقویم اقتصاد جهان در هفته پیش‌رو و چند پیش بینی که از سوی تحلیلگران مطرح شده اشاره می کنیم.

روز دوشنبه تغییرات سرمایه گذاری مستقیم خارجی در چین در سال جاری میلادی تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و میزان وام‌دهی های جدید اعلام خواهد شد. همچنین نرخ رشد اقتصاد انگلستان و تغییرات تولید صنعتی در ماه سپتامبر در این کشور اعلام می‌شود. پنجشنبه هفته قبل سخنان سخنگوی وزارت بازرگانی چین درباره قبول موضوع لغو مرحله به مرحله تعرفه ها از سوی آمریکا، خبری مثبت بود که سبب رشد شاخص های مالی شد. اما روز جمعه ترامپ اعلام کرد توافقی بر سر این موضوع حاصل نشده است. با این اظهارنظر، بار دیگر جو منفی بر بورس‌های بزرگ حاکم شد و شاخص های مالی کاهش یافتند. این هفته خبرهای جدید درباره توافق تجاری اخیر بین چین و آمریکا بر بازارهای مالی اثر خواهد گذاشت. جو بازارهای مالی مثبت است اما سرمایه‌گذاران با احتیاط رفتار می کنند.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز سه‌شنبه شاخص اعتماد اقتصادی در منطقه یورو و آلمان در ماه جاری میلادی اعلام می‌شود. همچنین یکی از مقامات بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهد کرد. هفته قبل شاخص دلار رشد کرد و پیش بینی شده این هفته نیز این روند ادامه پیدا می‌کند. هر خبر مثبت از مذاکرات تجاری چین و آمریکا و امیدواری به بهبود شرایط سبب رشد ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر می شود البته عملکرد شاخص دلار در هفته های اخیر در مجموع مثبت نبوده زیرا بانک مرکزی آمریکا در حال اجرای سیاست‌های حمایتی پولی است و نرخ‌های بهره را پایین آورده است. بعید است از این پس تا مدتی نرخ های بهره باز هم پایین آورده شود. وضعیت بهتر اقتصاد آمریکا نسبت به اروپا و ژاپن و بالاتر بودن نرخ های بهره در آمریکا سبب بالا باقیماندن ارزش دلار می شود. رشد شاخص دلار عاملی برای فشار بر قیمت مواد خام است.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز چهارشنبه نرخ تورم در آلمان، تغییرات خرده‌فروشی در انگلستان، تغییرات تولید صنعتی در منطقه یورو، نرخ تورم در آمریکا و تغییرات ذخیره نفت این کشور در هفته قبل مشخص خواهد شد. هفته پیش قیمت نفت رشد کرد و این رشد که به رغم افزایش ارزش دلار رخ داد حاصل خوشبینی درباره افق روابط تجاری چین و آمریکا بود. همچنین انتظار می رود اوپک پلاس در نشست ماه آینده خود تدابیری برای حمایت از قیمت‌ها اتخاذ کند. این شرایط می‌تواند در هفته پیش‌رو ادامه یابد و سبب رشد قیمت نفت شود البته اگر تردیدهای جدی درباره پیشرفت مذاکرات تجاری چین و آمریکا پدید آید قیمت نفت تحت فشار قرار خواهد گرفت. دو روز پایانی هفته قبل نوسان قیمت نفت زیاد بود و احتمالاً در روزهای آینده نیز همین وضعیت ادامه پیدا خواهد کرد. اوپک در گزارش جدید خود پیش بینی رشد تقاضا برای نفت در جهان را پایین آورده است. از سوی دیگر میزان کافی نفت در بازار وجود دارد در نتیجه نباید انتظار داشت که قیمت‌ها رشد قابل ملاحظه و پایدار داشته باشد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر بشکه نفت برنت در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز پنجشنبه تغییرات تولید صنعتی و تغییرات خرده‌فروشی در چین در ماه گذشته میلادی اعلام می شود. همچنین نرخ رشد اقتصاد آلمان و منطقه یورو در سه ماهه سوم امسال و وضعیت بازار کار آمریکا در هفته قبل اعلام خواهد شد. این روز یک روز مهم است و باید برای نوسان در ارزش ارزهای معتبر و قیمت طلا آماده بود. احتمال آنکه شاهد رشد ارزش دلار در برابر یورو و پوند باشیم زیاد است در نتیجه بعید نیست قیمت طلا تحت فشار باشد. هفته قبل افزایش ریسک پذیری سرمایه گذاران به افت قیمت طلا منجر شد اما در نظرسنجی این هفته کیتکو سرمایه‌گذاران پیش بینی کردند این هفته قیمت طلا افزایش خواهد یافت. وضعیت بازار طلا مدتی است مستقیماً از تحولات در روابط تجاری چین و آمریکا تاثیر می پذیرد. هر خبر مثبت از این روابط به رشد ارزش دلار و افت قیمت طلا منجر می شود. هفته قبل عملکرد بازار نقره نیز منفی بود.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز جمعه شاخص قیمت مسکن در چین، نرخ تورم در منطقه یورو، شاخص بهای صادرات و واردات در آمریکا و تغییرات خرده‌فروشی در این کشور در ماه گذشته اعلام می شود. تغییرات تولید صنعتی و تغییرات ذخیره انبار شرکت ها دو شاخص دیگر از اقتصاد آمریکاست که روز جمعه منتشر می‌شود. به دلیل اظهارنظرهای سخنگوی وزارت بازرگانی چین و ترامپ درباره موضوع لغو تعرفه ها، سرمایه‌گذاران دچار سردرگمی شده اند اما امیدوارند شرایط خوب پیش برود. تحلیلگران معتقدند مذاکرات تجاری چین و آمریکا تا سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد اما شدت پیدا نکردن تنش های تجاری خبری مثبت است. انتظار می رود از ریسک پذیری سرمایه گذاران کاسته شود و خطرات بیشتری مشاهده گردد.

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24