Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

محدود کردن ریسک تا سر حد امکان، کلید موفقیت در معامله است... اغلب افراد در هنگامی که اولین بار شروع به معامله می کنند چنین چیزی را درک نمی کنند. آن ها تصور می کنند که فقط پیدا کردن معاملات سودآور آن ها را ثروتمند می کند... ولی اگر برای مدتی طولانی به معامله در بازار سهام پرداخته باشید، می دانید که هیچ چیز از واقعیت بالاتر نیست... کلید پیشرفت، در خارج ماندن از مشکلات و اجتناب از معاملات زیان ده بزرگ و محافظت از معاملات سودآور می باشد...

تمرین «سیو» سود در بورس

بورس24 : محدود کردن ریسک تا سر حد امکان، کلید موفقیت در معامله است. اغلب افراد در هنگامی که اولین بار شروع به معامله می کنند چنین چیزی را درک نمی کنند. آن ها تصور می کنند که فقط پیدا کردن معاملات سودآور آن ها را ثروتمند می کند. ولی اگر برای مدتی طولانی به معامله در بازار سهام پرداخته باشید، می دانید که هیچ چیز از واقعیت بالاتر نیست.

کلید پیشرفت، در خارج ماندن از مشکلات و اجتناب از معاملات زیان ده بزرگ و محافظت از معاملات سودآور می باشد. بدون این مهارت تمامی معاملات سودآور در جهان نیز در طولانی مدت نخواهند توانست به شما کمک کنند.

من بر این تصورم که مشکل اصلی از این مسئله نشات می گیرد که اغلب افراد تا زمانی که دچار عادت های بدی که ترک آن ها مشکل است، نشده اند چنین چیزی را درک نمی کنند .بیشتر افراد می دانند که باید در مورد معاملات خود موقعیتی دفاعی اتخاذ کنند ، ولی این مسئله را به اندازه کافی زود در نمی یابند .در حقیقت هنگامی به این مسئله پی می برند که عاداتی بد را فرا گرفته اند که با ایده محافظت از خود، در تضاد هستند.

من با صدها معامله گر تماس داشته ام. متاسفانه بسیاری از آن ها چنین مشکلی داشته اند. به علت این که بارها توسط بازار ضربه خورده اند ، در زمان به دست آوردن یک معامله سودآور بسیار بسیار حریص می شوند. در حقیقت، حرص آنچنان بر آن ها غلبه کرده که از حفاظت از معاملات سودآور خود غافل می شوند. این بدین معنی نیست که آن ها نمی دانند که باید از خود محافظت کنند. آن ها براین امر واقف اند که باید رفتاری دفاعی در پیش گیرند.(به بیان دیگر ریسک خود را تا سر حد امکان محدود کنند) ولی حرص و طمع و عادات بد بر آنچه که باید به صلاح خود انجام دهند، غلبه می کند و البته جای هیچ تعجبی نیست که این افراد معاملات سودآور بزرگ را به معاملات بزرگ و زیان ده تبدیل می کنند.

بدون تغییر در این عادت بد، رسیدن به موفقیت غیر ممکن است. حرص موجب می شود که از خود محافظت نکنید و اصلا به صلاح شما نیست. در حقیقت در مقابل این عمل، حریص بودن یعنی به صلاح دیگر معامله گران عمل کردن می باشد زیرا اگر طماع باشید به راحتی پول خود را به دیگران می دهید.

بنابراین ما به تمرینی احتیاج داریم که با محدود کردن ریسک به محافظت از ما کمک کند. بدین ترتیب که به صلاح خود عمل کرده و حریص نباشیم .پیشنهاد من این است که اگر معاملات سودآور خود را به معاملاتی زیان ده تبدیل می کنید باید بدانید که این کار به صلاح شما نیست و این تمرین می تواند شما را در رهایی از این عادات بد کمک کند.

تمرین:

1.با استفاده از تمرین آرامش بخش"جسم آرام-ذهن آرام" به حالت آرامش برسید.

2.در این تمرین مجسم سازی، می خواهیم تمرینی ذهنی برای تعقیب stop order هایمان به منظور حفظ سود حاصله از معامله و یا حداقل سر به سر کردن آن انجام دهیم. اتخاذ رفتاری دفاعی در زمان انجام معامله بسیار مهم است و این تمرین می تواند کمکی به یادگیری این مطلب به عنوان یک عادت باشد. به عبارت دیگر می خواهیم "خارج ماندن از دردسر " را فرا بگیریم (این اصطلاحی است که در تالار بورس استفاده می شود و بدین معنی است که معامله گر روز بدی داشته ، ولی هنوز به صلاح خود عمل می کند . به عبارت دیگر با این که معاملاتی زیان ده داشته است ولی پول زیادی از دست نداده است.)

3.دقیقا مانند تمرین قبلی می خواهیم معاملات گذشته را که در آن ها موفق بوده ایم مجسم کنیم .خوشبختانه همیشه می توانید تعدادی از معاملات گذشته را به خاطر بیاورید که در آن ها با استفاده از stop order در حفظ سودهایمان موفق بوده ایم .تا سر حد امکان جزئیات مربوط به این معاملات را دوباره در خاطر خود زنده کنید .این معاملات را با به یاد آوردن آن که به صلاح خود عمل کرده اید و از خود و سودتان محافظت نموده اید، مرور کنید.

4.اگر چنین معامله ای را نمی توانید به خاطر بیاورید یا چنین معامله ای نداشته اید، آنگاه نیازمند آن هستید که معامله موفقی را در ذهن خود بسازید .به خاطر داشته باشید که تا حد ممکن از جزئیات زیادی استفاده کنید و سعی در بازسازی احساس اعتماد به نفس را در خود زنده کنید، این تمرین بسیار مفید است(حتی اگر مربوط به معاملات نباشد).

5.صحنه بعدی که می خواهید در ذهن خود تماشا کنید این است که تصور کنید که وارد معامله ای می شوید که پیش بینی می نمائید فرصتی مناسب باشد. دوباره متذکر می شوم که بسیار آسان تر است اگر معامله ای را که قبلا انجام داده اید به یاد آورید (زیرا تجسم و به یادآوری جزئیات برای شما آسان تر است).ولی همواره می توانید از موقعیتی خیالی نیز استفاده کنید ، در صورتی که معامله ای حقیقی را به یاد نیاورید .خود را در حالی ببینید که دستور فروش و stop order های محافظت کننده را صادر می کنید (به عقیده من همیشه باید از stop order استفاده کنید .)دوباره خود را همراه با جزئیات در حال نظاره بازار ببینید.

6.حال می خواهیم این فیلم کوچک را بدینگونه تصور کنیم که بازار در حال حرکت در جهت منفعت شماست .در همین حین نقطه ای به عنوان نقطه حرکت بازار انتخاب کرده و از آن برای تنظیم stop order خود به منظور سر به سر کردن معامله بهره می بریم.

7.هنگامی که stop order را برای سر به سر کردن تعقیب می کنید مطمئن باشید که تمام آنچه برای اینکار لازم است را در چشم ذهنی خود ببینید .همچنین خود را در حال پاک کردن قیمت قبلی و نوشتن قیمت جدید برای stop order مشاهده کنید.

8.اگر از طریق کامپیوتر خرید و فروش می کنید آنگاه خود را در حال کار با کامپیوتر همراه با جزئیات کامل مشاهده کنید.

9.حال به صحنه بعدی در سینمای ذهنی شما می رویم. می خواهیم شاهد صحنه ای باشیم که بازار را همچنان در حال حرکت در جهت منافع شما نشان می دهد. فرض کنیم که تا به حال در این معامله 800دلار سود کرده ایم. پس در چشم ذهنی خود بازار را در حال حرکت به سمت 800دلار در نمودار مشاهده کنید. نمی خواهید که بازار تمام این راه را بازگشته و سود شما را از بین ببرد. بنابراین لازم است که stop order خود را به منظور حفظ مقداری از سود تعقیب و تنظیم کنید.

10.خود را در حال تنظیم stop order برای حفظ نیمی از سود ببینید. مشاهده کنید که تلفن را برداشته و در حال تنظیم مجدد stop order هستید.

11.حال بازار را درحال بازگشتن و رسیدن به قیمت تنظیم شده برای stop order تان تصور کنید. ببینید که سود مناسبی به دست آورده اید زیرا به صلاح خود عمل کرده اید. احساسات پیروزمندانه را تصور کرده و برای حرکت به سمت معامله بعدی آماده شوید.

12.یکی از مهم ترین چیزهایی که می توانید در مورد آن فکر کنید ( و به این طرز فکر عادت کنید ) این است که: معاملات گذشته تمام شده اند. مهم نیست که در آینده چه اتفاقی بیفتد ولی آن معاملات تمام شده اند و حال زمان آن است که آن ها را فراموش کرده و اقدام به معامله بعدی نمایید. بسیاری از افراد درگیر این فکر می شوند که باید فلان کار را به صورتی دیگر انجام می دادند. در پایان این تمرین مجسم سازی باید قادر باشید که به آسانی معامله قبلی را فراموش کنید (اهمیتی ندارد که آن معامله چگونه به پایان رسیده است) و به سمت معامله بعدی حرکت کنید . معاملات گذشته را فراموش کنید.

منبع خبر: برگرفته از کتاب کیش و مات ( اسرار روانشناسی موفقیت در معاملات بورس) اثر لاری لوین

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • عاطفه سامعه
    عاطفه سامعه

    مطلب مفید و اموزنده ای بود.

    3 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24