Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

آب سردی بنوشید با خود فکر کنید که چه کاری درست است؟ خرید و اضافه کردن سهم و یا فروش!؟ درنگ نکنید و اقدام نمائید

تمرین کشیدن ماشه در بورس

بورس24 : این مسئله که انسان ها در زمان مواجهه با فرصت ها نمی توانند اقدام لازم را انجام دهند، فقط و فقط به یک علت است. آن ها می ترسند! ولی ترس آن ها از بازار نیست، بلکه از خودشان می ترسند. این ترس از نداشتن اعتماد کامل به خود برای عمل کردن به صلاح خود نشات می گیرد.

شما در زمانی که نیاز به انجام کاری، بدون هیچ شک و تردیدی، دارید از توانایی خود می ترسید. ترس باعث می شود که در عمل کردن ناتوان شویم و ما را از کشیدن ماشه (از به موقع عمل کردن) باز می دارد و باعث می شود که فرصت ها را از دست بدهیم .ولی نتایج نهایی از دست دادن فرصت ها مهم ترین مشکل نکشیدن ماشه است.

پس از این که فرصتی را از دست می دهیم ( به علت این که می ترسیم) سناریویی غیر واقعی در مغز ما شروع به پردازش می شود. برای مثال می خواهیم معامله ای برای دراز مدت در بازار داشته باشیم ، فرصتی برای انجام این معامله در بازار به وجود می آید ولی ما را از کشیدن ماشه(اقدام به موقع) باز می دارد. آن گاه بدترین چیز ممکن در ذهن ما اتفاق می افتد.

بازار شروع به صعود کرده و ما شروع به شمردن پولی می کنیم که به علت نکشیدن ماشه در حال از دست دادن آن هستیم. اگر بازار در حدود 500 واحد رشد کند ، چنین فکر خواهیم کرد که این 500 واحد باید از آن ما می بود. ما این کار را بدون توجه به این مساله که غیر منطقی است انجام می دهیم. در اینجاست که مکانیزم شکست با حداکثر توان در ذهن ما در حال کار است.

این طرز تفکر برای آینده معاملات ما بسیار مضر است .ما در ذهن خود شروع به ملامت و سرزنش خود برای از دست دادن این معامله می کنیم و چنین احساس می کنیم که این مبلغ درآمد را که در صورت انجام معامله نصیبمان می شد از دست داده ایم. ما از دست خود به شدت عصبانی بوده و خود را نادان خطاب می کنیم. در این حالت شروع به مرور چند باره این معامله در ذهن مان می کنیم و به آنچه که به اشتباه انجام داده ایم ، فکر می کنیم. این دقیقا مشابه همان تکنیک های مجسم سازی است که قبلا در مورد آن صحبت کردیم ولی تفاوت ، اینجا در این است که شما درحال تجسم کردن خود در انجام کاری اشتباه هستید. با تکرار این تفکر از خود به عنوان شخصی که نمی تواند ماشه را بکشد، شما در حال ثبت این طرز فکر در ضمیر ناخودآگاه خود هستید. این کار اثری بسیار مخرب داشته و منجر به نتایجی ناگوارتر خواهد شد.

پس ما به تمرینی به منظور کمک کردن به ما برای کشیدن ماشه در زمان مواجه با فرصت ها نیاز داریم. ما احتیاج داریم ترسی را که موجب ناتوان شدن ما و نکشیدن ماشه می شود ، پشت سر بگذاریم و ما قطعا خواهان اجتناب از تجسم یا تفکر در مورد اشتباهات مان و فرصت های از دست رفته هستیم. ما تنها توانایی تغییر در آینده را داریم ، نه گذشته .

تمرین

1.با استفاده از تکنیک های آرامش بخش"جسم آرام-ذهن آرام" به حالت آرامش دست بیابید.

2.در این تمرین می خواهیم خود را در حالی تصور کنیم که قادر به کشیدن ماشه بدون هیچ شک و تردیدی، در زمانی هستیم که فرصتی برای انجام معامله پیش می آید یا زمان خارج شدن از یک معامله فرا رسیده است.

3.به سینمای ذهنی خود بروید و زمان هایی را در گذشته مرور کنید که به محض دستیابی به فرصت ماشه را کشیده اید. به خاطر بسپارید که جزئیات را ببینید خود را درحال بررسی نمودارها و فرصت ها ببینید. چراغ سبزی را در ذهن خود ببینید که برای شما روشن می شود و شما در آن لحظه هیچ شکی ندارید. تلفن را بر می دارید و در تماس با کارگزار خود دستور خرید خود را صادر می کنید .

4.فرآیند انجام معامله را در حالی ببینید که به نفع شما پیش می رود .احساسی را به یاد بیاورید که در زمان دیدن فرصت و کشیدن ماشه به شما دست داده است. احساس کنید که بدون هیچ تردیدی با استفاده از فرصت به معامله پرداخته اید. در هنگام انجام معامله در چه حالی بوده اید؟

5.اگر معاملاتی را که در آن ها چنین کاری را انجام داده اید بیاد ندارید، پس این را امتحان کنید: زمانی را به خاطر بیاورید که کاری را انجام داده اید که برای دیگران انجام آن سخت بوده است. برای مثال ممکن است در هنگام خرید برای چانه زدن برای پایین آوردن قیمت اعتماد به نفس خوبی داشته باشید. آن زمان ها را به روشنی به خاطر بیاورید و همان اعتماد به نفس را دوباره احساس کنید یا شاید تعمیرکار خوبی هستید و در قبول کردن یک کار تعمیراتی بزرگ شک و تردیدی به خود راه نمی دهید و در این حالت به روشنی برای انجام چنین کاری احساس اعتماد به نفس می کنید .پس این صحنه را در چشم ذهنی خود به موقعیت های معاملاتی بازار سهام تبدیل کرده و خود را در حال کشیدن ماشه در زمان مناسب تصور کنید. تا زمانی که این تصاویر را با جزئیات کامل و به روشنی در ذهن دارید، اشکالی ندارد که صحنه ها را در ذهن خود بسازید .ولی ابتدا باید آن احساس اعتماد به نفس را به دست آورید.

6.همچنین خود را در حال خارج شدن از معامله و تصفیه حساب در زمان مناسب مشاهده کنید. جزئیات را به وضوح ببینید. خود را به روشنی در حال خروج از معامله تصور کنید. یا اگر از طریق کامپیوتر معامله می کنید خود را در حال فشردن کلید ها برای تصفیه حساب مشاهده کنید. اعتماد به نفس ناشی از انجام یک معامله موفق را احساس کنید.

7.دوباره متذکر می شوم که انجام تمرین های روزانه بسیار مهم است زیرا انجام این کار در یک روز نشدنی است. ترس از کشیدن ماشه یک روزه در شما به وجود نیامده است. بنابراین نمی توانید انتظار داشته باشید که این مشکل را در یک روز حل کنید. همین طور اگر هر روز در زمانی مشخص به انجام این تمرینات بپردازید نتیجه بهتری خواهید گرفت.

تذکر مهم

تلاش برای انجام این تمرینات، درست بعد از انجام یک معامله زیان ده یا یک روز کاری بد، نتیجه ای در بر نخواهد داشت. اگر از دست خود عصبانی باشید قادر نخواهید بود به منظور انجام فرایند مجسم سازی، به اندازه کافی آرامش داشته باشید. پیشنهاد من بر این است فقط در زمانی به انجام این تمرینات بپردازید که در حالت آرامش به سر می برید. تلاش برای انجام آن ها در زمانی که عصبانی هستید ،نه تنها نتیجه ای نخواهد داشت بلکه شما را از انجام این تمرینات درآینده نیز ناامید می کند.

پیشنهاد می کنم که، اگر روز بدی داشته اید قبل از انجام این تمرینات کمی به خود زمان بدهید. ضرب المثل معروف" زمان مرهمی برای همه زخم هاست" در اینجا کاملا صادق است. اگر به خود فرصت دهید که آرام شوید(مثلا یک ساعت، یک روز یا...) در موقعیتی بهتر برای رسیدن به آرامش خواهید بود و نتیجه بهتری خواهید گرفت.

منبع خبر: برگرفته از کتاب کیش و مات ( اسرار روانشناسی موفقیت در معاملات بورس) اثر لاری لوین

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 2 نظر دارد.

  • مهدی زارع
    مهدی زارع

    با سلام جالب بود.اماخدایی در لحظه تصمیم گرفتن سخته.

    4 سال پیش
  • ali zakerian
    ali zakerian

    خیلی عالی بود خواهش می کنم بیشتر به این موارد بپردازید

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24