Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

درحالیکه سرمایه گذاران منتظر انتشار داده های جدید از اقتصادهای بزرگ هستند نهادهای تحلیلگر نسبت به آنچه در ماه های آینده رخ خواهد داد هشدار می دهند. سناریوهای مطرح شده از سوی این نهادها چندان امیدبخش نیست و ..

نمای بازارها در هفته پیش رو؛ عملیات احیاء ادامه می یابد!

بورس24 : هفته گذشته عملکرد بازار طلا مثبت بود اما قیمت نفت، شاخص دلار و شاخص های مالی در بورس های بزرگ عموما کاهش یافتند. همچنین قیمت برخی فلزات پایه افزایش یافت. داده‌های مربوط به اقتصاد چین که طی هفته گذشته منتشر شد مثبت نبود و نیز صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود از نرخ رشد اقتصاد جهان را پایین آورد. در هفته پیش رو گزارش‌های مختلف از اقتصاد چین، منطقه یورو و آمریکا در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد. در ادامه به تقویم اقتصاد جهان در هفته پیش‌رو و چند پیش بینی که از سوی تحلیلگران مطرح شده اشاره می کنیم.

روز دوشنبه شاخص قیمت مسکن در چین مربوط به ماه قبل اعلام می‌شود و بانک مرکزی این کشور نشست سیاستگذاری دارد. دولت و بانک مرکزی چین در ماه های اخیر تدابیر فراگیر برای کمک به ثبات اقتصاد این کشور اتخاذ کرده‌اند اما به نظر می رسد ضعف در شاخص های اقتصادی ادامه یافته است. در سه ماهه سوم سال جاری میلادی اقتصاد چین در مقیاس سالانه ۶ درصد رشد کرد و پیش بینی شده سال آینده نرخ رشد به زیر این رقم خواهد رسید. نگرانی‌هایی درباره افق بازار مواد خام وجود دارد زیرا نرخ رشد اقتصادهای بزرگ در حال کاهش است. توافق تجاری اخیر بین چین و آمریکا کمکی به بهبود شرایط نمی کند زیرا طبق این توافق قرار نیست از تعرفه ها کاسته شود. همچنین در اروپا و اقتصادهای نوظهور نرخ رشد در حال کاهش است.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن مس در یک ماه اخیر در بورس فلزات لندن نشان داده شده است:

روز سه شنبه دو گزارش از بخش مسکن آمریکا منتشر می‌شود و شاخص فعالیت‌های تولیدی فدرال رزرو ریچموند در ماه جاری اعلام خواهد شد. همچنین تغییرات ذخیره نفت آمریکا در هفته قبل مشخص می‌شود. هفته پیش قیمت نفت کاهش یافت و روز جمعه قیمت نفت برنت به زیر ۶۰ دلار در هر بشکه رسید زیرا از یک سو با انتشار گزارش چشم انداز اقتصاد جهان از سوی صندوق بین‌المللی پول، درباره افق تقاضا برای نفت نگرانی های بیشتری به وجود آمده و از سوی دیگر ذخیره نفت آمریکا در هفته های اخیر پیوسته افزایش یافته است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند رشد تقاضا برای نفت امسال کمتر از حدی است که قبلا تصور می‌شد و اگر اوپک سال آینده عرضه نفت خود را باز هم پایین نیاورد بازار با مازاد عرضه مواجه خواهد شد. برنامه کاهش 1.2 میلیون بشکه ای عرضه نفت اوپک و چند کشور دیگر از جمله روسیه که از ابتدای سال جاری میلادی شروع شده برای بالا نگهداشتن قیمت ها کافی نیست زیرا رشد اقتصاد جهان در حال کاهش است.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر بشکه نفت برنت در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

چهارشنبه روزی آرام در تقویم اقتصاد جهان است و صرفاً شاخص قیمت مسکن در آمریکا اعلام خواهد شد. هفته پیش شاخص دلار کاهش یافت زیرا پیش بینی می شود در نشست کمیته سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا که پایان هفته آینده برگزار می‌شود نرخ های بهره برای سومین بار در چند ماه اخیر پایین آورده خواهد شد. با آنکه کاهش نرخ های بهره برای نجات اقتصاد آمریکا کافی نیست اما تحلیل‌گران معتقدند اقدام بانک مرکزی آمریکا به حفظ ثبات اقتصادی کمک می کند. پیش بینی شده این هفته نوسان ارزش دلار در برابر یورو و پوند محدود خواهد بود و بر همین مبنا، احتمالاً قیمت طلا نیز تغییرات بزرگ نخواهد داشت. در نظرسنجی این هفته کیتکو تحلیلگران پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته پیش رو کاهش خواهد یافت اما دیدگاه سرمایه‌گذاران مثبت است. در سه هفته اخیر قیمت طلا از ۱۵۲۰ دلار به ۱۴۹۰ دلار کاهش یافته و این در حالی است که شاخص دلار در مسیر نزولی حرکت کرده و قاعدتاً باید قیمت طلا حمایت می شد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز پنجشنبه روی مهم است زیرا وضعیت بخش های خدمات و تولید کارخانه ای در منطقه یورو و آمریکا مشخص خواهد شد و نیز نشست شورای سیاستگذاری بانک مرکزی اروپا برگزار می شود. بانک مرکزی اروپا و دیگر بانک های مرکزی در کشورهای اروپایی، ژاپن و ... برای حمایت از ثبات اقتصادی در حال کاستن از نرخ های بهره و در برخی موارد منفی تر کردن آن هستند. اما نهادهای بین المللی از جمله صندوق بین‌المللی پول هشدار داده اند که استفاده از ابزار نرخ‌های بهره در بلندمدت تبعات منفی بزرگ خواهد داشت. در بازارهای مالی سرمایه گذاران نباید به امید کاهش نرخ های بهره ریسک بالا بپذیرند و ضروری است بر شاخص‌های اقتصادی تمرکز کنند. ریسک های مختلف اقتصاد جهان را تهدید می‌کند و این ریسک ها پایدار هستند در نتیجه بعید نیست شاهد اصلاح شاخص های مالی باشیم. البته در آمریکا گزارش‌های مثبت از عملکرد شرکت‌های بورسی در سه ماهه سوم امسال به رشد شاخص ها کمک کرده است.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز جمعه سه گزارش از اقتصاد آلمان در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت و در ایالات متحده شاخص اعتماد مصرف کنندگان در ماه جاری اعلام می‌شود. داده های مثبت از اقتصاد آمریکا به رشد شاخص دلار کمک می کند در هفته های اخیر این شاخص کاهش یافته زیرا از یک سو داده ها از اقتصاد آمریکا منفی بوده و از سوی دیگر انتظار می رود نرخ های بهره در این کشور بارها پایین آورده شود.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24