Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نوشتاری از مرتضی علی اکبری خبره بازارهای مالی بازار شاهد تقابل غیر رسمی بین حقیقی ها و حقوقی ها است. یعنی حقیقی ها بیشتر با اتکاء به تحلیل تکنیکال اقدام به معامله می کنند و حقوقی ها بیشتر از تحلیل بنیادی بهره می گیرند لذا نظر به این که اکثریت معاملات و بازار متعلق به حقیقی ها است، معمولاً بر بازار حاکم می شوند... به همین دلیل در موقع فروش سهام با اتکاء به تحلیل تکنیکال بازار منفی می شود که در آن صورت همه دنبال دلیل می گردند که عمدتاً علت قابل اتکایی برای آن پیدا نمی کنند و در محافل عمومی مواردی مطرح می شود که قابل اتکاء و علمی نیست...

چرا بازار سیر نزولی پیدا کرده؟

مرتضی علی اکبری

به نظر من مدت هاست بازار شاهد تقابل غیر رسمی بین حقیقی ها و حقوقی ها است. یعنی حقیقی ها بیشتر با اتکاء به تحلیل تکنیکال اقدام به معامله می کنند و حقوقی ها بیشتر از تحلیل بنیادی بهره می گیرند لذا نظر به این که اکثریت معاملات و بازار متعلق به حقیقی ها است، معمولاً بر بازار حاکم می شوند و به همین دلیل در موقع فروش سهام با اتکاء به تحلیل تکنیکال بازار منفی می شود که در آن صورت همه دنبال دلیل می گردند که عمدتاً علت قابل اتکایی برای آن پیدا نمی کنند و در محافل عمومی مواردی مطرح می شود که قابل اتکاء و علمی نیست.

لذا فعالان بازار سرمایه (اشخاص حقیقی و حقوقی) می بایست همزمان از هر دو تحلیل بنیادی و تکنیکال بهره ببرند ، در غیر این صورت به نظر بنده بازار رفتاری را خواهد داشت که نوسانات شدید آن بدون دلیل محکمی عده زیادی از تازه واردها را فراری می دهد و این موضوع برای بازار سرمایه بسیار زیان آور خواهد بود.

اگر فعالان بالفعل و بالقوه از هر دو تحلیل استفاده کنند ، به طور قطع عمق بازار بیشتر خواهد شد و نوسانات بازار منطقی تر خواهد بود. هرچند این نیاز به زمان و چه بسا به فرهنگسازی دارد.

معاون مالی و اقتصادی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • سید محمد حسینی
    سید محمد حسینی

    ایکاش تکنیکال خرید میکردند..اینکاررا هم نمیکنند.صدای سودهای انچنانی را از صداو سیما و فضای مجازی میشنوند و ....باکمترین نوسان منفی میترسند و دست به فروش میزنند..در واقع تکنیکال خراب کن هستند ..از.همین ها هستندکه الگوهای عجیب و غریب اختراع میشود.

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24