Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

پرتفوی خود را روی کاغذ بنویس... آن را حفظ کن... تصور کن هر روز ۵ درصد مثبت می خورد... دارایی خود را بعد از این مثبت خوردن ها تصور کن و ... فقط اول صبح را برای این تمرین انتخاب کنید!

هفت تمرین برای شناسایی سود در بورس

بورس24 : این تمرین مجسم سازی است که برای مدت های مدیدی از آن استفاده شده است. به نظر نگارنده این روش برای موفقیت در بورس بسیار موثر است. در این مورد باید دارایی (پول) را در حساب بانکی تان به صورتی مستمر در حال افزایش تصور کنید. این تمرینی بسیار ساده بوده و باید هر روز تکرار شود.

تمرین

1.با استفاده از تکنیک آرامش بخش "جسم آرام-ذهن آرام" به حالت آرامش دست بیابید.

2.هدف از این تمرین مجسم سازی، تصور کردن صورت وضعیت معاملات شما در چشم ذهنی تان است. بهترین روش برای این کار نگاه کردن به صورت وضعیت معاملاتی خود و حفظ آن در چشم ذهنی می باشد.

3.اگر صورت وضعیتی واقعی را بر روی کاغذ دریافت کنید توجه کنید که از در دست داشتن کاغذ چه احساسی خواهید داشت. اسم و شماره حساب خود را بر بالای کاغذ ببینید .نام شرکت کارگزاری خود را بر بالای آن ببینید .به معاملات روز گذشته خود در صورت وضعیت دقت کنید. تمام جزئیات مربوط به صورت وضعیت را در چشم ذهنی خود ببینید .اگر صورت وضعیت خود را از طریق پست الکترونیک دریافت می کنید آن را بر روی صفحه کامپیوتر تصور کنید. این مساله بسیار مهم است که شما صورت وضعیت خود را دقیقا به همان صورتی که در واقعیت دریافت می کنید ، در ذهن ببینید.

4.حال از شما می خواهم که هدف روزانه خود را در نظر بگیرید. اجازه دهید برای این تمرین رسیدن به مبلغ 500 دلار در روز را هدف قرار دهیم. می خواهیم هدف روزانه خود را به صورت وضعیت روز گذشته خود اضافه کنیم. پس برای مثال اجازه دهید بگوئیم دیروز در حساب من 7200 دلار پول موجود بوده است. امروز می خواهم صورت وضعیت حساب مالی خود را بعد از کسب 500دلار تصور کنم. بنابراین در سینمای ذهنی خود صورت وضعیت امروز خود را با 7700 دلار موجودی خواهیم دید.

5.ولی صرف دیدن این مبلغ در صورت وضعیت کافی نیست. باید جزئیات بیشتری از آن را مشاهده کنیم تا احساسی حقیقی تر داشته باشیم. باید معاملاتی را ببینیم که موجب کسب درآمدی 500دلاری برای ما شده اند. پس در حالی که در چشم ذهنی خود به صورت وضعیت تان نگاه می کنید باید معاملاتی را نیز که موجب کسب چنین درآمدی برای شما شده اند ، مشاهده کنید.

6.این معاملات می توانند ذهنی باشند و یا این که از جمله معاملاتی باشند که در قبل انجام داده اید. در حقیقت بهتر خواهد بود که روزهای حقیقی را متصور شوید که در آن روزها به اهدافتان دست یافته اید و از آن ها در تمرینات ذهنی خود استفاده کنید. احساس چنین روزهایی را در خاطر خود زنده کنید و دوباره احساس برد را تجربه کنید. خود را در حال مشاهده صورت وضعیت و احساس رضایت از یک روز معاملاتی سودآور ببینید. چنین احساسی برای برنامه ریزی مکانیزم موفقیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

7.اگر روزهای موفقیت آمیز در بازار بورس نداشته اید، اشکالی ندارد. از لحظاتی موفقیت آمیز از زندگی خود که آن را به روشنی به خاطر دارید استفاده کنید و آن را برای صورت وضعیت معاملاتی خود تغییر دهید. سپس شروع به ساختن معاملات کنید. به خاطر داشته باشید که ضمیر ناخودآگاه شما نمی تواند بین یک تجربه واقعی و یک تجربه ذهنی واضح و روشن تفاوتی قائل شود. پس بسیار بهتر خواهد بود اگر از یک تجربه واقعی استفاده کنید ولی تجربه ای ذهنی نیز کارساز است.

بهترین زمان برای انجام این تمرین صبح قبل از باز شدن بازار است. باید خود را تا سر حد امکان به صورتی واضح و روشن در حال رسیدن به اهداف ببینید. پس از چندی که این کار را انجام دادید به ضمیر ناخودآگاه قدرتمند شما برای رسیدن به اهداف کمک می کند. باور کنید ، چنین تمرینی شما را از انجام اشتباه در معامله بر حذر خواهد داشت و ذهن شما را به وضوح بر روی اهداف متمرکز می کند. بنابراین اگر در حال انجام اشتباهی در معامله باشید ضمیر ناخودآگاه شما (اگر به شکلی مناسب آموزش داده شده باشد) مسیر افکار شما را تغییر داده و شما را در اجتناب از انجام این اشتباه یاری می کند. ولی این مسئله در صورتی صادق خواهد بود که آن را به اندازه کافی تمرین کرده و بتوانید تصوری موجود در چشم ذهنی خود را به وضوح ببینید .این کار یک شبه شدنی نیست ، ولی با تمرین روزانه پدیدار خواهد شد.

منبع خبر: برگرفته از کتاب کیش و مات ( اسرار روانشناسی موفقیت در معاملات بورس) اثر لاری لوین

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24