Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بر میزان نوسان در شاخص های مالی و قیمت مواد خام افزوده شده و سرمایه گذاران باید خود را برای تحولات بزرگ تر آماده کنند. در واقع عوامل اثرگذار بر بازارهای مختلف قوی تر و متنوع تر شده اند و ..

برای چند روز پرهیجان آماده باشید! احتمال کسب سود زیاد است؟

بورس24 : هفته گذشته برای سرمایه گذاران در بازارهای مالی، بازار طلا و بازار نفت هفته ای زیانبار بود زیرا شاخص های مالی و قیمت این دو ماده خام کاهش یافت البته شاخص دلار رشد کرد و قیمت فلزات پایه نوسان‌های محدود داشت. می توان گفت دو عامل بیشترین اثر را بر بازارها داشتند: مطرح شدن موضوع استیضاح ترامپ و اخبار مربوط به مذاکرات تجاری چین و آمریکا. البته هفته قبل نشست عمومی سازمان ملل متحد نیز برگزار شد و سخنرانی ترامپ واکنش‌هایی به همراه داشت. در هفته پیش رو تعداد زیادی گزارش از اقتصادهای بزرگ منتشر می‌شود و دو عامل یاد شده همچنان بر بازارها اثر خواهند داشت. در ادامه به تقویم اقتصاد جهان در هفته پیش رو و چند پیش بینی که از سوی تحلیلگران مطرح شده اشاره می کنیم.

روز دوشنبه آخرین روز ماه جاری میلادی است و در آن وضعیت بخش های تولید کارخانه ای و خدمات در چین، تغییرات خرده‌فروشی در آلمان، نرخ رشد اقتصاد انگلستان در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، نرخ بیکاری در منطقه یورو و شاخص فعالیت‌های تولیدی فدرال رزرو دالاس منتشر می‌شود. کمتر از دو هفته دیگر مقامات عالی رتبه تجاری چین و آمریکا دیدار می‌کنند و احتمال حصول توافق بر سر برخی مسائل مورد اختلاف وجود دارد. دور سوم مذاکرات تجاری چین و آمریکا در هفته‌های اخیر ادامه داشته و به باور کارشناسان دو طرف به این نتیجه رسیده اند که نمی توانند بر سر تمامی موضوعات توافق کنند بنابراین به احتمال زیاد تنها برخی مسائل را حل و فصل خواهند کرد. این خبری مثبت برای بازارهای مالی و دیگر بازارهاست و به رشد شاخص های مالی در بورس های بزرگ منجر خواهد شد.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز سه شنبه دو گزارش از بخش مسکن انگلستان، گزارش وضعیت تولید کارخانه ای در منطقه یورو و آمریکا در ماه جاری، نرخ تورم در منطقه یورو و تغییرات ذخیره نفت آمریکا در هفته قبل منتشر خواهد شد. قیمت نفت هفته پیش به میزان قابل ملاحظه کاهش یافت زیرا از یک سو اثر کاهش شدید تولید نفت عربستان کمتر شده و این کشور از ذخایر نفت خود برای تامین سفارش‌ها استفاده کرده و از سوی دیگر نگرانی ها درباره ضعف در اقتصاد جهان سبب شده فشارهایی بر قیمت نفت وارد شود. هفته گذشته همچنین رشد شاخص دلار یک عامل کاهش قیمت‌ها بود. درباره توانایی عربستان در تامین نفت خریداران در بلندمدت تردیدهایی مطرح شده است اما به نظر نمی‌رسد قیمت نفت رشد قابل ملاحظه پیدا کند زیرا مازاد ظرفیت عرضه در برخی اعضای اوپک وجود دارد و آمریکا آماده است از ذخایر استراتژیک نفت خود برای پایین نگهداشتن قیمت ها استفاده کند.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر بشکه نفت برنت در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز چهارشنبه روزی نسبتاً آرام در بازارهای جهان است زیرا تنها یکی از مقامات بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهد کرد. این نهاد ماه جاری و ماه ژوییه در مجموع 0.5 درصد نرخ های بهره را پایین آورد و عده‌ای از کارشناسان معتقدند چند بار دیگر نرخ های بهره پایین آورده خواهد شد. بالا باقی ماندن نرخ های بهره سبب رشد ارزش دلار می شود و رشد ارزش دلار یک عامل منفی برای شرکت‌های آمریکایی است. ترامپ بارها بر بانک مرکزی فشار آورده تا نرخ های بهره را به صفر یا زیر صفر برساند. تحلیلگران می گویند حتی اگر خواست ترامپ تحقق یابد احتمال آنکه شاهد کاهش قابل ملاحظه شاخص دلار باشیم بسیار کم است زیرا ارزهای دیگر به ویژه یورو، پوند و ین تحت فشار قرار دارند و ارزش دلار در برابر آنها نمی تواند خیلی کاهش پیدا کند. در اکثر اقتصادهای توسعه یافته نرخ‌های بهره در سطوح منفی قرار دارد در نتیجه ارزش ارزها تحت فشار است.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز پنجشنبه وضعیت بخش های خدمات در اقتصاد منطقه یورو و آمریکا در ماه جاری میلادی مشخص می شود و نیز وضعیت بازار کار آمریکا در هفته گذشته اعلام خواهد شد. برخی نشانه های ضعف در اقتصاد آمریکا نمایان شده و بعید نیست نرخ رشد اقتصاد این کشور در فصول آینده کاهش یابد. تحقق این امر به کاهش ارزش دلار و رشد قیمت طلا منجر خواهد شد. هفته قبل رشد شاخص دلار و احتمال توافق تجاری بین چین و آمریکا سبب افت قیمت طلا شد. در نظرسنجی این هفته کیتکو درباره تغییرات قیمت طلا در هفته پیش رو، تحلیلگران دیدگاه خاصی درباره تغییرات قیمت‌ها نداشتند اما سرمایه گذاران معتقد بودند قیمت‌ها افزایش خواهد یافت. قیمت طلا امسال تاکنون ۲۱۵ دلار در هر اونس افزایش یافته است.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز جمعه وضعیت بازار کار آمریکا در ماه جاری میلادی مشخص می‌شود و این گزارش اثرات بزرگ بر بازارهای مالی و دیگر بازارها خواهد داشت. هرگونه خبر منفی از اقتصاد آمریکا زمینه را برای کاهش نرخ های بهره فراهم می کند. بانک مرکزی آمریکا تمایلی به کاستن از نرخ های بهره ندارد اما آماده است اقدامات لازم را برای حفظ ثبات اقتصاد انجام دهد.

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24