Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

کسب درآمد به این سرعت ، چیزی است که افراد (خارج از بازار بورس) هیچ گاه آن را تجربه نمی کنند... پس بنابراین وقتی که چنین اتفاقی می افتد و شخص برای مواجهه با آن آمادگی ذهنی ندارد، در اغلب موارد با اشتباه در معامله و یا انجام معاملات غیر منطقی شروع به پس دادن این پول می کند.... علت وقوع چنین مسئله ای این است که شخص در درون خود نسبت به کسب درآمد با این سرعت و بدون تلاش احساس گناه می کند... چه کنیم که واقعیت زود پولدار شدن از طریق بورس را بپذیریم؟؟

ما لیاقت کسب درآمد بالا را داریم؟

بورس24 : بسیاری از افراد هنگامی که از آن ها سوال می شود که آیا با درآمدهای بادآورده موافق هستند به سرعت به شما جواب می دهند که "البته، این که سوال ندارد." ولی آیا می دانید که تعداد بسیار اندکی از مردم در ضمیر ناخودآگاه خود با این مسئله راحت هستند؟ علت این مساله آن است که ایده اغلب افراد در مورد زمانی که برای کسب درآمدی معین طول می کشد، ریشه ای بس طولانی در ذهن آن ها دارد.

شاید باور نکنید ولی اغلب افراد به علت این که در ضمیر ناخودآگاه خود در مورد ثروت های بادآورده راحت نیستند، به طور ناخودآگاه آن پول ها را پس می دهند. عقاید مردم در مورد زمان، تلاش و درآمد ناشی از انجام یک شغل معمولی ، متفاوت است. بسیاری از افراد به دریافت حقوق عادت کرده اند.

ولی یک معامله گر سهام موقعیتی به وضوح متفاوت دارد. مقدار تلاش و زمانی که صرف کسب درآمدی معین در بازار بورس می شود مانند هیچ کسب و کاری در دنیا نیست. از آنجا که بیشتر انسان ها به این شرایط عادت ندارند. اگر ثروت باد آورده ای برای یک معامله گر سهام پیش آید، تصویر خود ساخته آن معامله گر باید با این موقعیت موافق باشد. به بیان دیگر ، شخص باید دارای تصویری خود ساخته مبنی بر لیاقت ثروت بادآورده را دارا باشد و اغلب معامله گران(به خصوص معامله گران تازه کار) فاقد این تصویر خود ساخته می باشند.

کسب درآمد به این سرعت ، چیزی است که افراد (خارج از بازار بورس) هیچ گاه آن را تجربه نمی کنند .پس بنابراین وقتی که چنین اتفاقی می افتد و شخص برای مواجهه با آن آمادگی ذهنی ندارد، در اغلب موارد با اشتباه در معامله و یا انجام معاملات غیر منطقی شروع به پس دادن این پول می کند.علت وقوع چنین مسئله ای این است که شخص در درون خود نسبت به کسب درآمد با این سرعت و بدون تلاش احساس گناه می کند.

هنگام وقوع چنین واکنشی، احتیاج به یک تمرین مجسم سازی برای عادت کردن به ثروت های باد آورده داریم. به بیان دیگر ما نیز داریم تا تصویر خود ساخته مان را مطابق شخصی تغییر می دهیم که لیاقت سود کردن در بازار سهام و حفاظت از آن را داراست.

بسیار مهم است که توجه داشته باشیم که اغلب افراد حقیقتا به چنین چیزی اعتقاد ندارند. آن ها تصور می کنند که لیاقت کسب درآمد بالا را ندارند و مشکلی در این مورد وجود ندارد. ولی در واقع برنامه ریزی رفتار آن ها از طریق افکارشان که ریشه ای طولانی در ذهن آن ها دارد ، چیزی خلاف آن را نشان می دهد.

تنها چیزی که می توانم به شما بگویم این است که کلید حل این مشکل در نتیجه معاملات شماست. اگر شما قادرید که ثروت هایی باد آورده کسب کرده و آن را برای خود نگه دارید بنابراین در موقعیت مناسبی از لحاظ روحی به سر می برید. در این مورد تصویر خود ساخته شما با ایده ثروت های بادآورده توافق دارد.

ولی از طرف دیگر اگر درآمدی مناسب را به سرعت از یک معامله سهام کسب کرده و بلافاصله پس از آن با انجام معاملاتی نسنجیده نسبت به پس دادن آن اقدام می کنید ، وضعیت شما روشن است. تصویر خود ساخته شما با چنین چیزی موافق نیست، زیرا اگر موافق بود بهتر می توانستید از سود خود محافظت کنید. دوباره می گویم که بسیاری از افراد این مساله را به این علت به راحتی قبول نمی کنند که به آن اعتقاد قلبی و عمیق ندارند.ولی می توانید مطمئن باشید که با انجام یک سری تکنیک های مجسم سازی قادر به تغییر این روند هستید. شما فرا خواهید گرفت که تصویر خود ساخته خود را نسبت به قبول و محافظت از ثروت های بادآورده تغییر دهید.

تمرین

1.با استفاده از تکنیک آرامش بخش "جسم آرام-ذهن آرام" به حالت آرامش برسید.

2.به سینمای ذهنی خود بروید. به خاطر داشته باشید که مانند قبل ، سینما را تا سر حد امکان راحت در نظر بگیرید .به خاطر داشته باشید که جزئیات بسیار مهم هستند .به آن ها توجه کنید. جزئیات، جزئیات، جزئیات و دوباره در حال تلاش برای تقویت قدرت تخیل خود بوده و تصاویر در چشم ذهنی خود را به وضوح می بینید. اگر هنوز نمی توانید این تصاویر را به وضوح و روشنی ببینید نگران نباشید. این مسئله با تمرین بیشتر رفع خواهد شد.

3.همانند تمرین های قبلی می خواهیم که به نتایج نهایی کار سری بزنیم با استفاده از تکنیک های مجسم سازی این نتایج هنگامی که خود را به وضوح در حال رسیدن به اهداف تان تصور می کنید ، بسیار موثر خواهند بود. هنگامی که این کار را به اندازه کافی انجام می دهید ضمیر ناخودآگاه قدرتمند شما رسیدن به اهداف تان را در خود ثبت خواهد کرد ولی بعید است که در ابتدا این اهداف را به وضوح ببینید.

4.این دقیقا همان کاری است که می خواهیم انجام دهیم .هدف ما حفظ ثروت های باد آورده و عدم بازگرداندن آن به بازار است بنابراین به سینمای ذهنی خود بروید و خود را به وضوح درحال تمام کردن یک معامله بسیار سودآور (برای مثال سودی معادل 15000 دلار) ببینید. حال پس از چنین اتفاقی اغلب افراد احساس خوبی نسبت به خود پیدا می کنند و ظاهرا مشکلی در این مساله وجود ندارد. ولی در اغلب اوقات چنین احساسی می تواند موجب بروز احساس اعتماد به نفس بیش از حد در شما شود. ممکن است احساس کنید که از بازار با هوش تر هستید و یا این که تصور کنید پول در آوردن در بازار سهام آسان است.

5.بنابراین تصویر واضح بعدی که باید آن را ببینید دید خودتان بدون احساس اعتماد به نفس بیش از حد است. واضح است زمانی که این مقدار پول را کسب کرده اید باید آن را حفظ کنید. بنابراین معامله بعدی را که می خواهید انجام دهید در ذهن تصور کنید. تصور کنید که در معامله بعدی ریسک کمتری را قبول خواهید کرد و در ذهن داشته باشید این معامله را در صورتی که سود مورد نظر را نداشته باشد هرچه سریع تر متوقف می کنید.(این در حقیقت خلاف آن چیزی است که اغلب مردم انجام می دهند و بدین ترتیب که پس از کسب درآمد بادآورده زیاد، آن ها ریسک بیشتری را قبول کرده و آمادگی برای خروج از فرصت های بد را ندارند.) در این تمرین می خواهیم عادت جدیدی را فرا بگیریم. می خواهیم عادت محافظت از معاملات سودآور را کسب کرده و عادت باز پس دادن آن به دیگر معامله گران را ترک کنیم. به خاطر داشته باشید که می توانید این فیلم های کوتاه را به هر شکلی که می خواهید بسازید. به هر شکلی که مایل هستید خود را مجسم کنید. شما سعی می کنید که ذهن خود را مجبور به داشتن عادت جدیدی بکنید.

6.در سینمای ذهن تان، خود را در حال انجام خلاف آنچه که دیگران انجام می دهند ببینید .پس از کسب ثروتی بادآورده خود را در موقعیتی دفاعی برای انجام معامله بعدی قرار دهید و جزئیات را در معامله بعدی به دقت مشاهده کنید. خود را برای تماس تلفنی برای دستور خرید یا فروش مشاهده کنید. از داشتن تلفن در دست چه احساسی دارید؟ خود را در حال تماشای نمودارها مشاهده کنید و اگر جالب به نظر نمی رسند سریعا از آن معامله خارج شوید تا از سودی که به تازگی کسب کرده اید حفاظت کنید جزئیات را به دقت ببینید .به خاطر داشته باشید که این فیلم ها را در چشم ذهنی خود به هر شکلی که بخواهید بسازید. مطمئن شوید که در فیلم هایتان اقداماتی صحیح برای حفظ خود انجام داده و به صلاح خود عمل می کنید.

پس از دیدن چنین فیلم هایی در سینمای ذهنی تان ( حداقل روزی یک بار به مدت یک ماه) برنامه ریزی شما در مورد ضمیر ناخود آگاه تان به عنوان یک عادت جدید پذیرفته خواهد شد و درست همانند بستن بند کفش به صورت خودکار انجام خواهد شد. ولی لازم است که تمرین کنید بدون تمرین ذهنی نمی توانید تغییر کنید. استفاده از قدرت اراده برای تغییر عادات فایده ای ندارد بلکه باید آن را به صورت تصویری در چشم ذهنی خود ببینید. این تنها راه تغییر عادت ها است.

منبع خبر: برگرفته از کتاب کیش و مات ( اسرار روانشناسی موفقیت در معاملات بورس) اثر لاری لوین

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • بهاره سیدکشمیری
    بهاره سیدکشمیری

    عالی...

    3 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24