Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

فردا که بازارهای جهان باز می شوند سرمایه گذاران با نوسان های بزرگ در قیمت نفت و شاخص های مالی مواجه خواهند شد. انها همچنین باید منتظر روز چهارشنبه باشند تا تصمیم بانک مرکزی آمریکا در باره نرخ های بهره مشخص شود. هیچ چیز درباره آنچه رخ خواهد داد ..

حملات پهبادی و یک نشست؛ هفته ای پر شوک پیش روست!

بورس24 : هفته گذشته قیمت نفت، طلا و شاخص دلار کاهش یافت اما شاخص های مالی در بازارهای بزرگ رشد کردند. همچنین قیمت برخی فلزات پایه افزایش یافت. تداوم مذاکرات تجاری چین و آمریکا و پیش بینی اجرای سیاست‌های حمایتی جدید از سوی بانک های مرکزی اثرات مثبت بر بازارهای مالی گذاشته است. در واقع طی چند هفته اخیر جو حاکم بر بازارها مثبت بوده و بعید نیست این شرایط ادامه پیدا کند زیرا فعلاً دو عامل یاد شده به قوت خود باقی هستند و نیز اخیراً برخی گزارش ها از اقتصادهای بزرگ امیدبخش بوده است.

در هفته پیش‌رو تعداد زیادی گزارش از اقتصادهای بزرگ منتشر می‌شود و محتوای آنها بر رفتار سرمایه‌گذاران اثر خواهد گذاشت البته مهمترین رویداد این هفته نشست کمیته سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا است که همه منتظر نتیجه آن هستند. در ادامه به تقویم اقتصاد جهان در هفته پیش رو و چند پیش بینی که از سوی تحلیلگران مطرح شده اشاره می کنیم.

روز دوشنبه سه گزارش مهم از اقتصادی چین در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد: تغییرات خرده‌فروشی و تولید صنعتی در ماه گذشته در مقیاس سالانه و تغییرات سرمایه گذاری ثابت در سال جاری میلادی تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل. محتوای این گزارش ها نشان خواهد داد وضعیت دومین اقتصاد بزرگ جهان چگونه است. تداوم مذاکرات تجاری چین و آمریکا عاملی مثبت است. اوایل ماه آینده میلادی مقامات بلند پایه دو کشور دیدار خواهند کرد و تحلیل‌گران معتقدند حصول توافق محدود محتمل است. از آنجا که توافق بر سر تمامی مسائل مورد اختلاف غیرممکن است به نظر می‌رسد تصمیم گرفته شده بر سر برخی موضوعات توافق شود تا از شدت یافتن تنش ها جلوگیری گردد. این خبری مثبت است که هفته قبل به رشد شاخص های مالی در بورس های بزرگ کمک کرد

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز سه شنبه شاخص قیمت مسکن در چین، سه گزارش از اقتصاد آلمان، شاخص اعتماد اقتصادی در منطقه یورو، تغییرات تولید صنعتی در آمریکا و تغییرات ذخیره نفت این کشور در هفته قبل اعلام خواهد شد. در چند هفته قبل ذخیره نفت آمریکا کاهش یافته و قیمت ها حمایت شده است البته هفته گذشته احتمال ورود نفت ایران به بازار بر قیمت ها فشار وارد کرد. نکته بسیار مهم دیگر حملات حوثی های یمن به دو مرکز نفتی عربستان است که به کاهش ۵ میلیون بشکه ای تولید نفت این کشور منجر شده و تحلیلگران معتقدند عادی شدن شرایط زمان‌بر خواهد بود. اگر اروپا و آمریکا از ذخایر نفت استراتژیک خود استفاده کنند رشد قیمت نفت شدید نخواهد بود. میزان کاهش تولید نفت عربستان تاثیری بزرگ بر بازار نفت و دیگر بازارها خواهد داشت. بدون شک فردا بازار نفت با یک شوک کار خود را آغاز خواهد کرد و این واقعیت که ممکن است حملات پهپادی حوثی ها به تاسیسات نفتی عربستان ادامه پیدا کند ثبات بازار نفت را در معرض خطر قرار داده است.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر بشکه نفت برنت در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز چهارشنبه تغییرات خرده‌فروشی و نرخ تورم در انگلستان در ماه گذشته اعلام می‌شود. وضعیت سیاسی در انگلستان همچنان نگران کننده است و درباره آینده هیچ چیز مشخص نیست. در این روز همچنین نرخ تورم منطقه یورو و سه گزارش از بخش مسکن آمریکا منتشر می‌شود اما همانطور که ابتدای مطلب ذکر شد، مهمترین رویداد این هفته برگزاری نشست کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکاست که در این روز نتیجه آن مشخص می شود. سخنان آقای جروم اول بعد از نشست و بیانیه نشست بر بازارها اثر می گذارد. انتظار می رود نرخ های بهره کاهش یابد اما میزان کاهش مشخص نیست. اگر بانک مرکزی آمریکا تغییری در نرخ های بهره ایجاد نکند سرمایه‌گذاران نامیده می شوند و احتمالا قیمت طلا تحت فشار قرار خواهد گرفت زیرا ارزش دلار بالا می رود. قیمت طلا هفته گذشته به رغم افت ارزش دلار کاهش پیدا کرد زیرا از ریسک هایی که اقتصاد جهان را تهدید می‌کنند کاسته شده است.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز پنجشنبه تغییرات خرده‌فروشی در انگلستان اعلام می‌شود و نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی این کشور برگزار خواهد شد. ارزش پوند عموما تحت تاثیر اخبار مربوط به برنامه خروج انگلستان از اتحادیه اروپا قرار دارد و اگر شانس جدایی با برنامه بیشتر شود ارزش پوند حمایت خواهد شد. در این روز همچنین وضعیت بازار کار آمریکا در هفته گذشته و چند گزارش از بخش مسکن این کشور منتشر می‌شود. انتظار می رود نوسان ارزش دلار افزایش یابد زیرا از یک سو تصمیم بانک مرکزی آمریکا مشخص شده و از سوی دیگر داده های مهم از اقتصاد این کشور منتشر می شود. پیش بینی شده این هفته تغییرات ارزش دلار در برابر یورو و پوند بزرگ نخواهد بود اما نوسان ارزش دلار قابل ملاحظه است.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز جمعه شاخص بهای تولیدکننده در آلمان و شاخص اعتماد مصرف کنندگان در منطقه یورو در ماه جاری مشخص می شود. بانک مرکزی اروپا هفته گذشته اعلام کرد تدابیر جدید حمایتی اتخاذ می کند و پیش بینی شده این تدابیر برای مدتی طولانی اجرا خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24