Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

اگر نتوانید به وضوح خود را در تصور به عنوان یک معامله گر موفق ببینید هیچ گاه در واقعیت نیز معامله گری موفق نخواهید بود... بهترین و موفق ترین معامله گران برای سال های طولانی خود را به وضوح یک فرد موفق تصویر کرده اند ؛ مدت ها قبل از این که به واقع معامله گری موفق باشند...

این تمرین ذهنی را تکرار کنید : من از راه بورس ثروتمند شدم!

آموزش بورس همراه با بورس24 :

از ابتدای تاریخ مردان و زنان موفق برای دستیابی به موفقیت از تصاویر ذهنی و تمرین های مرور ذهنی بهره برده اند.برای مثال ناپلئون برای سال های متمادی ، سرباز بودن را در تخیل خود تمرین می کرد ، قبل از آن که به طور واقعی در میدان جنگ حضور یابد.

او به روشنی خود را به عنوان یک فرمانده تصور می کرد و نقشه هایی را ترسیم می کرد که نشان می داد مواضع دفاعی مختلف خود را در کجا قرار داده است. او تمام محاسبات خود را با دقتی ریاضی در مغز خود انجام می داد.

کنراد هیلتون،صاحب معروف هتل های زنجیره ای هیلتون سال ها قبل از این که اولین هتل خود را بخرد ، در تصور خود را مدیر هتل می دید. به گفته آقای هیلتون او مدت ها خود را یک مدیر هتل موفق تصور می کرد، قبل از این که واقعا چنین باشد.

یکبار یک مربی معروف بسکتبال گفت" اگر شما ابتدا در تصور خود به وضوح نبینید که توپ وارد حلقه می شود ، هیچ فشاری موجب این نخواهد شد که به راستی توپ چنین کند."

همه این افراد موفق قبل از انجام کارها برنامه ریزی ذهنی انجام داده اند.

می خواهم بگویم که چنین چیزی در معاملات بازار سهام نیز صادق است اگر نتوانید به وضوح خود را در تصور به عنوان یک معامله گر موفق ببینید هیچ گاه در واقعیت نیز معامله گری موفق نخواهید بود. بهترین و موفق ترین معامله گران برای سال های طولانی خود را به وضوح یک فرد موفق تصویر کرده اند ؛ مدت ها قبل از این که به واقع معامله گری موفق باشند.

مکانیزمی خودکار در درون همه ما وجود دارد. دکتر مالتز آن را "مکانیزم خودکار" نامید که ماشینی که به طور خودکار در جستجوی هدف بوده و راه خود را به سمت این هدف دنبال می کند. همه ما چنین چیزی را در درون خود داریم و می توانیم از آن برای رسیدن به اهدافمان سود ببریم .این مکانیزم خودکار بسیار شبیه یک موشک هدایت شونده عمل می کند. ولی مشابه همان موشک برای رسیدن به هدف احتیاج به برنامه ریزی مناسب دارد. این برنامه ریزی از تصور ذهنی که ما به این مکانیزم خودکار می دهیم، نشآت می گیرد.

اگر ما به طور پیوسته تصویری روشن و واضح از اهدافمان به این مکانیزم خودکار بدهیم، ضمیر ناخودآگاه ما به شکلی کاملا خودکار تمام لوازم رسیدن به هدف را برای ما فراهم می کند. از سوی دیگر اگر مکررا تصور کنیم که نمی خواهیم چیز خاصی اتفاق بیفتد مکانیزم خودکار ما این تصاویر را به عنوان هدف در نظر گرفته و تلاش خواهد کرد که این تصاویر نامطلوب را عینیت بخشد. همانگونه که می بینید این مکانیزم خودکار در واقع به شکلی خودکار عمل می کند .این مکانیزم به سادگی تصاویر ذهنی ما را گرفته و سعی بر عملی کردن آن ها دارد و برای این مکانیزم هیچ اهمیتی ندارد این تصاویر ذهنی به صلاح ما هستند یا نه ، بلکه فقط در مقابل تصاویر ذهنی دریافتی واکنش نشان می دهد. پس هیچ گاه قدرت ضمیر ناخودآگاه را دست کم نگیرید.

برای مثال اگر در مورد سخنرانی کردن در مقابل اشخاص زیادی نگران هستیم ، اگر به روشنی تصور کنیم که سخنرانی خوبی داشته ایم و شنوندگان نیز ما را به خوبی درک کرده اند این مسئله کمک بسیار بزرگی خواهد بود که نتیجه را مطابق آنچه که تصور کرده ایم، به دست آوریم .ولی از طرف دیگر اگر پیوسته نگران این باشیم که در هنگام سخنرانی شنوندگان به ما خواهند خندید ، مطمئنا سخنانی غلط بر زبان خواهیم آورد و سخنرانی ضعیفی خواهیم داشت. پس این چیزی است که برای ما اتفاق خواهد افتاد: بدین ترتیب که مکانیزم خودکار ما زمینه اجرای سخنرانی را فراهم خواهد کرد که ما به وضوح در تصویر ذهنی خود تصور کرده ایم. این نکته دقیقا بیانگر مکانیزم های موفقیت و شکست موجود در ماست.

ولی هدف یا تصویر ذهنی شما باید در محدوده توانایی های شما باشد.برای مثال اگر در بازار سهام تصور کنید که در حال کسب چند صددلار در روز و یا در هفته هستید.آنگاه احتمالا تا هنگامی که چنین تصوری را به روشنی در ذهن دارید به چنین درآمدی خواهید رسید .از طرف دیگر اگر تصور کنید روزانه درآمدی معادل 5000دلار دارید ، بدون توجه به این که این تصویر چقدر واضح در ذهن شما حک شده است، انجام آن تقریبا غیر ممکن خواهد بود، زیرا خارج از توان شماست.

می توانید آینده خود را همراه با موفقیت و یا شکست در ذهن داشته باشید و این مسئله کاملا به خود شما مربوط است. ولی اکثریت قریب به اتفاق تمایل ندارند که به تمرین چنین کنترلی بپردازند .آن ها اجازه می دهند قوه تخیلشان پتانسیل آن ها را با تصور موقعیت های بدی که در گذشته داشته اند ، نابود کند .همه ما آلبوم عکسی در ذهن خود داریم ، ولی بعضی از افراد به جای ذخیره کردن خاطرات مثبت و خوب از گذشته ، تنها یاد ایام شکست را در خاطر دارند .ولی اعمال کنترل بر روی نیروی تخیل بسیار آسان است. تمام آنچه شما باید انجام دهید این است که به خاطر داشته باشید اگر تصورات به شکلی واضح حک شده باشند، مغز شما زمان زیادی را صرف تمایز بین واقعیت و تصور خواهد نمود.

اگر تصور کنیم که در موقعیت های خاص به خوبی در حال انجام امور هستیم، در واقعیت نیز چنین خواهیم کرد. تمرکز ذهن در این مورد می تواند منجر به عملکردی بهتر در زندگی واقعی شود . تمرین های ذهنی خاصی را یاد بگیرید.این تمرین های ذهنی اگر به اندازه کافی ، واضح تصور شوند ، در موقعیت های واقعی نیز چنین عمل خواهد شد .این تمرین ها به شما کمک خواهند کرد برای مقابله با موقعیت های مختلفی که در معاملات با آن ها مواجه می شوید ، آماده باشید.

یک روانشناس ، قدرت این تصاویر ذهنی را آشکار ساخت .او دریافت که تمرین های ذهنی می تواند به افراد کمک کند که در پرتاب تیر به سوی هدف دقت بیشتری داشته باشند.(اشتباه نکنید منظور من این نیست که پرتاب تیر را با معامله سهام مقایسه کنم .فقط می خواهم مثالی برای روشن شدن موضوع تصویر ذهنی بیاوریم.)او سوژه های خود را در مقابل هدف نشاند و از آن ها خواست که تصور کنند که در حال پرتاب تیر به سمت هدف می باشند. او این کار را برای چندین روز تکرار کرد و عملکرد واقعی آن ها را نیز آزمایش نمود و دریافت که این تمرین ذهنی هدف گیری آن ها را تا حد بسیار زیادی در عمل بهبود بخشیده است.

بازیکنان گلف نیزاز این تکنیک سود می برند. دفعه بعدی که بازی گلف تماشا می کنید ، دقت کنید که بازیکن چگونه قبل از این که به طور فیزیکی به توپ ضربه بزند در حال تصور نتیجه ضربه می باشد. بهترین بازیکن گلف تمام دوران ،بن هوگانف یک بار برای مجله تایم شرح داد که چگونه به صورت ذهنی هر ضربه را قبل از آن که واقعا به توپ ضربه بزند تصور می کند.بدین ترتیب که در خیال خود نظاره گر یک ضربه کامل و وارد شدن توپ به گودال می شود.

مثالی دیگر در این رابطه تمرین بوکس با سایه می باشد .بوکسورها اغلب از این تکنیک برای بهبود عملکرد خود در در رینگ استفاده می کنند. شما هم می توانید از این تکنیک برای بهبود انجام معاملات خود بهره ببرید. شما هم می توانید با تمرین بوکس با سایه خود، ولی در محدوده بازار بورس به نتایج مثبت برسید.

ممکن است از خود سوال کنید که آیا واقعا می توانید با استفاده از نیروی تخیل خود بر روی رفتارهایتان کنترل کامل داشته باشید. خب نمی توان به سادگی گفت که: من تصور می کنم که در راه موفقیت هستم و در پایان همه چیز ختم به خیر شود. بلکه در این روش گام های مختلفی وجود دارند که باید فرا گرفته شده و تمرین شوند.

تصویری که شما از خود دارید تعیین کننده این مطلب است که می توانید در معاملات بازار سهام موفق باشید یا خیر؟به عبارتی دیگر اگر تصویری روشن از خود به عنوان یک معامله گر موفق دارید، این مسئله بسیار فراتر از تصور شما در رسیدن به این هدف شما را یاری خواهد کرد. لازم است که فراگیرید که چگونه این تصویر ذهنی را واضح و روشن ببینید چرا که این تنها راه دستیابی به موفقیت است.

منبع خبر: برگرفته از کتاب کیش و مات ( اسرار روانشناسی موفقیت در معاملات بورس) اثر لاری لوین

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24