Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

خوشبینی درباره آینده سبب رشد قابل ملاحظه شاخص های مالی و قیمت مواد خام شده و سرمایه گذاران امیدوارند همه چیز سامان یابد. اما تحلیلگران با اشاره به رویدادهای قبل و چند نکته مهم، توصیه می کنند ..

بار دیگر هیجان؛ باز هم احتمال ناامید شدن و زیان!

بورس24 : شرایط بازار‌های مالی و مواد خام روز گذشته و امروز بهتر شده و به نظر می‌رسد ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران افزایش یافته است. رشد شاخص های مالی و قیمت مواد خام به ویژه نفت و فلزات پایه با انتشار برخی گزارش‌های مثبت از اقتصادهای بزرگ و خبر تداوم یافتن مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا آغاز شد. روز گذشته شاخص متوسط صنعتی داوجونز ۲۵۰ واحد رشد کرد و قیمت نفت بیش از ۴ درصد افزایش یافت. امروز نیز وضعیت بازارهای مالی، بازار نفت و فلزات پایه بسیار خوب بوده است.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

امروز اعلام شد چین و آمریکا توافق کرده اند اوایل ماه آینده میلادی در واشنگتن مذاکرات تجاری بین مقامات بلند پایه دو کشور انجام شود. واقعیت این است که در هفته‌های اخیر هراس درباره اثرات منفی تشدید تنش های تجاری و ضعف در اقتصادهای بزرگ بیشتر شده است و چین و آمریکا می‌دانند که باید راهی برای پایان دادن به جنگ تجاری بیابند در غیر اینصورت شرایط بدتر می شود و کنترل اوضاع بسیار دشوار خواهد شد.

هفته آینده هیئت های تجاری دو کشور مذاکره خواهند کرد و ماه آینده مذاکره بین مقامات ارشد دو طرف انجام می‌شود. هر دو طرف وعده داده اند برای ایجاد شرایط مساعد اقدام کنند. اما تحلیلگران درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات تردید دارند. در گذشته دو دور مذاکره بین چین و آمریکا انجام شده که به نتیجه نرسیده و طی هفته‌های اخیر شاهد افزایش شدت جنگ تجاری بین دو طرف بوده ایم.

اعمال تعرفه از اواسط سال قبل از سوی ترامپ آغاز شد و هدف او از آغاز جنگ تجاری وادار کردن چین به تغییر رویه خود در حوزه تجارت بوده است. چین در واکنش به اقدامات آمریکا بر کالاهای صادراتی این کشور تعرفه اعمال کرده و نتیجه ماه ها تنش تجاری ضعف در شاخص‌های اقتصاد جهان بوده است. در ماه‌های اخیر ضعف در بخش های خدمات و تولید کارخانه چین، کاهش تجارت جهانی و سرمایه گذاری شرکت ها و مصرف شهروندان مشهود بوده و اگر شرایط تغییر نکند احتمال بروز رکود کاملا وجود دارد.

ایالات متحده از اوایل ماه جدید میلادی تعرفه 25 درصدی به ۲۵۰ میلیارد دلار کالای صادراتی چین را به ۳۰ درصد بالا خواهد برد و ترامپ هشدار داده اگر مذاکرات تجاری به توافق منجر نشود او در دور دوم ریاست جمهوری خود مواضع سخت‌تر علیه چین اتخاذ خواهد کرد. این تهدید بر هراس سرمایه‌گذاران درباره بروز رکود در اقتصاد آمریکا و جهان در سال آینده میلادی افزوده است.

از آنجایی که در گذشته دو دور مذاکرات با شکست مواجه شده اکنون نمی‌توان مطمئن بود شرایط خوب پیش می‌رود. البته فعلاً جو بازارها مثبت است و سرمایه گذاران امیدوارند دو طرف در آینده به توافق برسند یک نکته مهم این است که وضعیت برخی اقتصادهای بزرگ از جمله آلمان و انگلستان نگران کننده شده و این بدان معناست که صرفاً با رفع تنش های تجاری بین چین و آمریکا همه چیز سامان نخواهد یافت.

بدون تردید اثرات این تنش ها برای مدتی نسبتاً طولانی باقی خواهد ماند و سرمایه‌گذاران از این واقعیت آگاهی دارند. کارشناسان به سرمایه گذاران توصیه می کنند با احتیاط رفتار کنند و ریسک بالا نپذیرند. احتمال رفع کامل اختلافات تجاری بین چین و آمریکا بسیار کم است و در خوشبینانه ترین حالت بر شدت تنش ها افزوده نخواهد شد.

امروز شرایط بازار‌های مختلف خوب بود و سرمایه‌گذاران شاهد رشد قابل ملاحظه شاخص های مالی، قیمت فلزات پایه و نفت بودند البته قیمت طلا به شدت کاهش یافته است.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24