Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

این صندوق ها در شرایط بازار مناسب بورس، درآمدزایی بالایی خواهند داشت و روند صعودی و شارپ در خالص ارزش دارایی ها مشاهده می گردد...

قسمت ششم؛ ریسک و بازدهی در صندوق ها!

آموزش بورس همراه با بورس24 :

شاید بسیاری از خوانندگان، پس از مطالعه مطالب قبلی علاقه مند به سرمایه گذاری در صندوق ها شده باشند و از میان صندوق های طلا، زمین و غیره ترجیح دهند به سراغ صندوق هایی بروند که با اوراق بهادار و سهام درگیر هستند. آن گاه سه گزینه پیش روی آنها خواهد بود. صندوق با درآمد ثابت، صندوق در سهام و مختلط.

صندوق با درآمد ثابت به خریداران واحدهای صندوق این تضمین را می دهد که در موعد مشخص، سود معینی به دارندگان یونیت ها پرداخت کند. دارایی های شرکت نیز عموما اوراق بدهی، مشارکت، اجاره ، سایر اوراق با درآمد ثابت و کم ریسک و حتی وجوه نقد در بانک و سپرده گذاری است که سود پیش بینی شده صندوق از آن محل تامین گردد. منطقی است که درآمد و بازدهی این صندوق ها از درآمد سپرده گذاری در بانک بیشتر خواهد بود اما نباید انتظار سودهای بالا داشت در عین حال این سرمایه گذاری ریسک کمی نیز به سرمایه گذار تحمیل می کند.

در صندوق سهام، مدیران و متولیان صندوق عمده سرمایه را در سهام قرار خواهند داد و به دلیل نوسانات سودآوری و ارزش متفاوت NAV صندوق در هر روز، مقدار مشخص درآمد تحت عنوان مقدار قابل اعتماد یا ثابت وجود ندارد و ریسک های کنترل شده از جنس سهام در این صندوق ها نیز وجود دارد و به همین دلیل افراد ریسک پذیر تر به سراغ این دسته از صندوق ها خواهند آمد. باید این نکته را خاطرنشان کرد که درآمد بیشتر در پی کسب ریسک بیشتر بدست می آیند و هرچقدر ریسک کمتر باشد، درآمد نیز کاهش خواهد یافت. این صندوق ها در شرایط بازار مناسب بورس، درآمدزایی بالایی خواهند داشت و روند صعودی و شارپ در خالص ارزش دارایی ها NAV مشاهده می گردد.

صندوق مختلط در حقیقت ترکیبی از سرمایه گذاری در سهام و صندوق درآمد ثابت است. این صندوق ها از لحاظ ریسک در رتبه میانی قرار می گیرند و دارایی های آن توسط مدیران صندوق و متولیان به شکل مناسب بین انواع دارایی تقسیم خواهد شد.

هر یک از سه مدل صندوق بالا می توانند به صورت ETF یعنی قابل معامله نیز وجود داشته باشند که در خصوص مزایای آن قبلا توضیحاتی داده شد. باید در نظر داشت هر دو نوع صندوق ETF و غیر قابل معامله در بازار بورس می توانند نقدشونده باشند و در حقیقت ضامن نقدشونده در این صندوق ها از نوع بازاری که در آن معامله می شوند اهمیت بیشتری دارد لذا نباید فراموش کرد که پیگیری شرایط و ارکان صندوق از اهمیت بالایی برخوردار است که در سایت fipiran می توان آن ها را مقایسه کرد. همچین سایت های صندوق ها نظیر NIBMARKET می توانند اطلاعات مورد نیاز را به شما بدهند.

منبع خبر: سازمان تحلیلی خبری بورس24 - سیاوش صبور

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • امیرناصر طلوعی
    امیرناصر طلوعی

    ممنون

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24