Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

پایان هفته گذشته شرایط در بازارهای مختلف بسیار نگران کننده شد و سرمایه گذاران میلیاردها دلار زیان دیدند. احتمال بروز رکود در اقتصاد جهان بیشتر شده اما برخی تحلیلگران معتقدند به دلایل مختلف ..

نمای بازارها در هفته پیش رو؛ شاید ورق برگردد

بورس24 : هفته گذشته عملکرد بازار طلا مثبت بود زیرا روز جمعه ریسک‌هایی که اقتصاد جهان را تهدید می‌کنند به ناگهان افزایش یافتند. طبیعی بود که شاخص های مالی در بورس های بزرگ کاهش یافتند و شاخص دلار پایین آمد. همچنین قیمت نفت به رغم نوسان هایی که داشت در نهایت کمی کاهش یافت و انتظار می رود در هفته پیش‌رو اثرات تشدید تنش های تجاری بین چین و آمریکا بر بازارها باقی بماند. البته این هفته تعداد زیادی گزارش مهم از اقتصادهای بزرگ اروپایی و آمریکا منتشر می‌شود که محتوای آن ها بر رفتار سرمایه گذاران اثر می گذارد. در ادامه به تقویم اقتصاد جهان در هفته پیش رو و چند پیش بینی که از سوی تحلیلگران مطرح شده اشاره می کنیم.

روز دوشنبه ۳ گزارش از اقتصاد آلمان منتشر می‌شود: شاخص انتظارات اقتصادی، جو تجاری و وضعیت موجود، که همگی مربوط به ماه جاری میلادی هستند. همچنین در آمریکا تغییرات سفارش کالاهای بادوام، شاخص فعالیت‌های تولیدی از سوی فدرال رزرو دالاس و شاخص فعالیت‌های ملی از سوی فدرال رزرو شیکاگو در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد. بعید نیست محتوای این گزارش را منفی باشد اما پیش بینی شده این هفته شاخص دلار رشد خواهد کرد. هفته گذشته رئیس بانک مرکزی آمریکا در سخنرانی خود بار دیگر بر آمادگی این نهاد برای اقدام مناسب در صورت لزوم تاکید کرد. علت کاهش شاخص دلار افزایش ریسک ها و احتمال کاهش نرخ های بهره در آمریکا بود.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز سه شنبه نرخ رشد اقتصاد آلمان در سه ماهه دوم امسال، سه گزارش از اقتصاد فرانسه، دو گزارش از بخش مسکن آمریکا و شاخص اعتماد مصرف کنندگان این کشور منتشر می شود. همچنین تغییرات ذخیره نفت آمریکا در هفته قبل اعلام خواهد شد. هفته گذشته قیمت نفت نوسان های چند دلاری داشت و در نهایت به دلیل شدت یافتن تنش های تجاری بین چین و آمریکا شاهد افت قیمت این ماده خام بودیم. پیش بینی شده امسال رشد تقاضای جهانی برای نفت بسیار پایین‌تر از تصور قبلی نهادهای تحلیلگر است زیرا نرخ رشد اقتصاد جهان تحت تاثیر تنش های تجاری و مشکلات سیاسی در اروپا کمتر از سال قبل خواهد بود. برخی اقتصادها در آستانه رکود قرار دارند و نرخ رشد اقتصاد چین و آمریکا کاهش می یابد. می توان انتظار داشت بازار نفت با مازاد عرضه مواجه شود و قیمت ها تحت فشار قرار گیرد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر بشکه نفت برنت در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز چهارشنبه شاخص اعتماد مصرف کنندگان در آلمان و ایتالیا و وضعیت وام ها در منطقه یورو مشخص خواهد شد. انتظار می‌رود عملکرد بورس های بزرگ جهان تحت تاثیر شدت یافتن تنش های تجاری منفی باقی بماند. هفته قبل نه تنها رییس بانک مرکزی آمریکا وعده ای درباره اجرای سیاست‌های حمایتی بیشتر نداد بلکه روز جامعه بر شدت تنش های تجاری بین چین و آمریکا افزوده شد. برخی سرمایه‌گذاران به اجرای سیاست‌های حمایتی پولی از سوی بانک های مرکزی امیدوار هستند اما همانطور که صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده این سیاست ها به تنهایی نمی تواند اقتصاد جهان را از بحران نجات دهد. برخی تحلیلگران معتقدند بانک مرکزی آمریکا مجبور خواهد شد در چند ماه آینده حداقل چهار بار نرخ های بهره را پایین آورد و یکی از دلایل رشد شاخص های مالی در ماه گذشته میلادی همین باور بود اما در سه هفته اخیر شاخص ها کاهش یافته اند.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز پنجشنبه شاخص بهای واردات در آلمان، نرخ رشد اقتصاد ایتالیا در سه ماه نخست امسال، نرخ تورم در اسپانیا و چهار گزارش مهم از منطقه یورو یعنی شاخص اعتماد در بخش های خدمات و تولید صنعتی، شاخص جو تجاری و شاخص اعتماد مصرف کنندگان منتشر خواهد شد. در این روز همچنین وضعیت بازار کار آمریکا در هفته قبل و نرخ رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی مشخص می‌شود. محتوای این گزارش ها اثرات بزرگ بر ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت. قیمت طلا هفته پیش رشد کرد و در نظر سنجی کیتکو سرمایه‌گذاران و تحلیلگران پیش بینی کردند این هفته نیز قیمت ها بالا خواهد رفت. روز جمعه قیمت طلا 30 دلار در هر اونس رشد کرد زیرا بر شدت ریسک ها افزوده شد. این هفته بازار طلا تحت تاثیر نگرانی سرمایه گذاران درباره آینده و احتمال کاهش نرخ های بهره در آمریکا قرار دارد.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز جمعه نیز روزی مهم است زیرا تعدادی گزارش از اقتصادهای بزرگ اروپایی و آمریکا منتشر می‌شود: تغییرات خرده فروشی در آلمان و اسپانیا، نرخ بیکاری در منطقه یورو، تغییرات درآمد و مصرف شخصی در آمریکا و شاخص اعتماد مصرف کنندگان در این کشور در ماه جاری میلادی. در هفته های اخیر بر ابهام ها درباره آینده افزوده شده و سرمایه گذاران با احتیاط رفتار می کنند. این احتمال وجود دارد که برای مدتی ضعف در اقتصادهای بزرگ بیشتر شود و بانک های مرکزی تلاش کنند از بروز رکود جلوگیری کنند اما تحولات پایان هفته گذشته احتمال بروز رکود را بیشتر کرده است.

در این میان برخی تحلیلگران معتقدند بزودی شاهد عقب نشینی ترامپ خواهیم بود زیرا وخیم شدن شرایط اقتصاد آمریکا به زیان اوست.

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24