Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

رشد قابل ملاحظه قیمت طلا در چند هفته اخیر عده ای از سرمایه گذاران را به سمت بازار این فلز گرانبها جذب کرده و آنها انتظار دارند قیمت ها پیوسته بالا رود اما در این زمینه ..

زمان تغییر سهم طلا در سبد دارایی است؟

بورس24 : در شش هفته اخیر احتمال کاهش نرخ های بهره در آمریکا تحت تاثیر نمایان شدن نشانه های ضعف در اقتصاد این کشور، به رشد قابل ملاحظه قیمت طلا منجر شده است. قیمت طلا اوایل سال جاری میلادی تا ۱۳۴۰ دلار بالا رفت اما طی سه ماه بعد، متوسط قیمت‌ها ۱۳۰۰ دلار بود. در هفته‌های اخیر قیمت‌ها پیوسته رشد کرده و به بالاتر از ۱۴۱۰ دلار رسیده است.

با توجه به تغییر موضع بانک مرکزی آمریکا و تداوم تنش های تجاری بین چین و آمریکا، عده زیادی از تحلیلگران معتقدند در نیمه دوم سال جاری میلادی که اکنون در آغاز آن هستیم عملکرد بازار طلا مثبت خواهد بود زیرا بانک مرکزی آمریکا بدون شک تدابیری برای حمایت از اقتصاد این کشور اتخاذ خواهد کرد و این یک عامل مهم حمایت از قیمت طلاست. البته مشخص نیست آیا نرخ های بهره در آینده نزدیک پایین آورده می‌شود یا نه.

در هر حال جو بازار طلا مثبت است بدین معنا که سرمایه‌گذاران معتقدند قیمت ها بالا خواهد رفت. در نظرسنجی این هفته کیتکو، سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند این هفته قیمت طلا بالا می رود اما تحلیلگران درباره رشد یا کاهش قیمت‌ها اتفاق نظر نداشتند.

این هفته سخنرانی رئیس بانک مرکزی آمریکا و چند تن از اعضای هیئت مدیره این نهاد در کنار گزارش‌هایی که از اقتصاد آمریکا و منطقه یورو منتشر می‌شود بر ارزش دلار و یورو و قیمت فلز زرد تاثیر خواهد گذاشت. البته از این هفته انتشار گزارش عملکرد شرکت‌های بورسی آمریکا در سه ماهه دوم آغاز می‌شود. عملکرد بورس این کشور بر بازار طلا تاثیر می‌گذارد. در واقع رونق در بورس از جذابیت طلا می کاهد.

تحلیلگران خوش‌بین به رشد قیمت طلا می گویند تأثیر موضع‌گیری هفته گذشته رئیس بانک مرکزی آمریکا این هفته نیز ادامه پیدا خواهد کرد. آقای پاول هفته گذشته در سخنرانی خود در کمیته خدمات مالی و کمیته بانکداری مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا به ریسک هایی که اقتصاد آمریکا را تهدید می‌کنند اشاره کرد و گفت بانک مرکزی آماده اقدام است.

برخی تحلیلگران معتقدند در نشست دو هفته دیگر کمیته سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره پایین آورده می‌شود و اگر چنین شود شرایط برای رشد بیشتر قیمت طلا فراهم خواهد شد. از سوی دیگر تنش های تجاری بین چین و آمریکا و تنش‌های ژئوپولیتیک در خاورمیانه از رشد قیمت طلا حمایت می‌کنند. اما یک نکته مهم وجود دارد و آن اینکه اثر تغییر موضع بانک مرکزی آمریکا یعنی احتمال کاهش نرخ های بهره در پایان ماه جاری میلادی، از پیش بر بازار طلا گذاشته شده است و نباید انتظار داشت قیمت ها خیلی بالا رود.

همچنین احتمال رشد شاخص دلار در هفته پیش رو وجود دارد. در نظرسنجی از تحلیلگران پیش بینی شده این هفته ارزش دلار رشد خواهد کرد. شاخص دلار هفته گذشته کاهش یافت اما بعید نیست این هفته بالا رود. بانک های مرکزی بزرگ از جمله بانک مرکزی اروپا و ژاپن قصد دارند تدابیر حمایتی جدید اتخاذ کنند در نتیجه ارزش یورو و ین تحت فشار قرار می گیرد.

نکته دیگر این است که ممکن است سرمایه‌گذاران برای شناسایی سود دست به فروش طلا بزنند. البته به دلیل وجود ابهام های متعدد در جهان، فشار فروش شدید نخواهد بود.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24