Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

هفته پیش ریسک پذیری سرمایه گذاران بسیار بالا بود زیرا امیدهایی به اجرای برنامه های حمایتی بوجود آمده است اما برای اجتناب از زیان باید به برخی واقعیت ها توجه شود. در هفته پیش رو ..

رونق بر مبنای امید به حمایت های مالی و پولی!

بورس24 : هفته گذشته وضعیت بازارهای مختلف از جمله بازارهای مالی و مواد خام مطلوب بود و در بورس آمریکا شاخص‌ها به رکوردهای جدید رسیدند. همچنین قیمت نفت، طلا و سنگ آهن رشد کرد البته شاخص دلار کاهش یافت. در هفته پیش‌رو داده های متنوع و مهم از اقتصاد چین، منطقه یورو، انگلستان و آمریکا در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد و نیز جروم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهد کرد. در ادامه به تقویم اقتصاد جهان در هفته جاری و چند پیش بینی که از سوی تحلیلگران مطرح شده اشاره می‌کنیم.

فردا دوشنبه، شاخص قیمت مسکن، تغییرات خرده فروشی، تغییرات تولید صنعتی، تغییرات سرمایه گذاری ثابت و نرخ رشد اقتصاد چین در سه ماهه دوم سال جاری میلادی اعلام می‌شود. محتوای این گزارش ها بر بازار فلزات پایه و بازارهای مالی در آسیا تاثیر خواهد گذاشت و می توان فهمید تنش های تجاری چه اثراتی بر اقتصاد چین داشته است. پیش بینی شده امسال رشد اقتصاد چین ۶ درصد خواهد بود که بسیار پایین تر از نرخ مربوط به سال گذشته است. مذاکرات تجاری چین و آمریکا از سر گرفته شده اما درباره به نتیجه رسیدن آن قطعیتی وجود ندارد. عملکرد بازار فلزات پایه در ماه‌های اخیر تحت تاثیر نگرانی‌ها درباره کاهش نرخ رشد اقتصاد چین و جهان، منفی بوده است.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر تن مس در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز سه‌شنبه شاخص اعتماد اقتصادی در آلمان و منطقه یورو، تغییرات خرده فروشی، شاخص بهای صادرات و واردات، تغییرات تولید صنعتی و موجودی انبار شرکت ها در آمریکا مشخص می شود. همچنین تغییرات ذخیره نفت این کشور در هفته قبل اعلام می شود. در این روز رئیس بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهد کرد. او هفته پیش در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در دو کمیته از کنگره گزارشی از وضعیت اقتصاد آمریکا و اقدامات بانک مرکزی ارائه کرد و سخنان وی سبب کاهش شاخص دلار شد زیرا سرمایه گذاران به این نتیجه رسیدند که در آینده نزدیک نرخ های بهره پایین آورده خواهد شد. اما درباره زمان و میزان کاهش نرخ های بهره دیدگاه گوناگون مطرح است و برخی معتقدند در نشست پایان ماه جاری کمیته سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا این اقدام انجام خواهد شد. سخنان آقای پاول بر ارزش دلار و عملکرد بورس های بزرگ اثر خواهد گذاشت.

در زیر نمودار تغییرات شاخص دلار در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز چهارشنبه در انگلستان نرخ تورم و تغییرات خرده‌فروشی در ماه گذشته، نرخ تورم در منطقه یورو و چند گزارش از بازار مسکن آمریکا منتشر می‌شود. همچنین اداره اطلاعات انرژی آمریکا تغییرات ذخیره نفت این کشور در هفته قبل را اعلام می کند. هفته گذشته تنش‌ها در خاورمیانه، کاهش شاخص دلار و طوفان در خلیج مکزیک سبب رشد قیمت نفت شد. بازار نفت همچنان تحت فشار حاصل از ضعف در اقتصاد جهان و رشد تولید نفت در آمریکا است. البته عوامل حمایت کننده از جمله برنامه کاهش عرضه نفت از سوی و روسیه به رشد قیمت‌ها کمک می‌کند. برنامه کاهش عرضه نفت در نشست اخیر اوپک و روسیه برای ۹ ماه دیگر تمدید شد. اوپک و آژانس بین المللی انرژی پیش بینی خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری میلادی را کاهش داده اند. علت این اقدام، ضعف در اقتصاد جهان تحت تاثیر تنش های تجاری بین چین و آمریکاست.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر بشکه نفت برنت در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز پنجشنبه تغییرات خرده‌فروشی در انگلستان و وضعیت بازار کار آمریکا در هفته گذشته مشخص می شود. چند گزارش اخیر از بازار کار آمریکا مثبت بوده و سبب شده تردیدهایی درباره کاهش نرخ های بهره در این کشور در آینده نزدیک به وجود آید. البته در برخی شاخص‌های اقتصاد آمریکا ضعف هایی مشاهده شده و انتظار می‌رود این ضعف‌ها شدت پیدا کند زیرا اقتصاد این کشور تحت تاثیر تنش های تجاری با چین قرار دارد. در این میان سرمایه گذاران معتقدند بانک مرکزی آمریکا بارها نرخ‌های بهره را کاهش خواهد داد و از ثبات اقتصادی حمایت خواهد شد. بر همین مبناست که شاخص های مالی در بورس آمریکا به سطوح بی سابقه افزایش یافته اند. البته کارشناسان معتقدند کاهش نرخ های بهره برای غلبه بر ضعف ها کافی نیست.

در زیر نمودار تغییرات شاخص متوسط صنعتی داوجونز در بورس آمریکا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

روز جمعه روزی آرام است و تنها دو تن از مقامات بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهد کرد. محتوای سخنان مقامات بانک مرکزی بویژه رییس این نهاد بر ارزش دلار و قیمت طلا اثر می گذارد. در دو هفته اخیر احتمال کاهش نرخ های بهره به رشد قیمت فلز زرد منجر شده و بعید نیست این روند افزایش ادامه پیدا کند. عملکرد بازار طلا در سال جاری میلادی تاکنون مثبت بوده و قیمت ها حدود 130 دلار رشد کرده است.

در زیر نمودار تغییرات قیمت هر اونس طلا در یک ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24