Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

تصویری که شما از خود ساخته اید همچنین مشخص کننده موفقیت یا عدم موفقیت شما در معامله است. به عبارت دیگر اگر تصویر روشنی از خود به عنوان یک معامله گر موفق دارید، این تصویر بسیار فراتر از تصور شما در موفق بودن به شما کمک خواهد کرد. لازم است که فرا بگیرید چگونه این تصویر ذهنی خود را به وضوح ببینید. چرا که این تنها راه برای نیل به موفقیت است...

چه تصوری از خود دارید؟

آموزش بورس همراه با عصر ایران و بورس24 :

حقیقتا فکر میکنم که یادگیری و درک این مسئله و پیشینه ای از علم سایکو-سایبرنتیک برای شما بسیار حائز اهمیت است. اگر در درک این مطلب که ایده این علم از کجا آمده و بر چه اساسی واقع شده است، موفق باشید، فهم جزئیات برای شما بسیار آسان تر خواهد شد.

دکتر ماکسول مالتز کتابی به نام سایکو-سایبرنتیک نوشت که برای اولین بار در سال 1960 به چاپ رسید و در همان زمان فروش بالایی داشت. این کتاب به عنوان یکی از بهترین کتاب ها در زمینه روانشناسی و کمک به خود شناخته می شود. دکتر مالتز به عنوان یکی از شناخته شده ترین و مجرب ترین جراحان پلاستیک در دنیا شناخته می شد. وی به عنوان استاد دانشگاه نیکاراگوئه و السالوادور مشغول به کار بود. حتی امروزه کشفیات دکتر کالتز در زمینه روانشناسی تصویر خودساخته در بررسی روانشناختانه در چهار گوشه دنیا کاربرد دارد. علم سایکو-سایبرنتیک هنوز هم لبه برنده تکنولوژی توسعه انسانی است.در حقیقت در علم سایکو-سایبرنتیک به عنوان اولین و تنها علم حقیقی در رابطه با توسعه شخصی یا انسانی خوانده می شود و بسیاری از متخصصین بر این عقیده اند که این علم تنها راه برای تغییر شخصیت شما است.

دکتر ماکسول مالتز به عنوان یک جراح پلاستیک بر روی هزاران شخص اقدام به عمل جراحی کرده بود.جراحی پلاستیکی که او بر روی مردم انجام می داد (عموما بر روی صورت) نه تنها باعث تغییر در ظاهر افراد می شد بلکه در بسیاری از موارد موجب پدید آمدن تغیراتی شگفت انگیز در شخصیت این افراد نیز می شد.

این تغییر چشمگیر در شخصیت اغلب بلافاصله پس از اعمال تغییر بر روی ظاهر این افراد رخ می داد.

دکتر ماکسول مالتز دریافت که هنگامی که شما صورت یک انسان را تغییر می دهید عموما حالات روحی وی را نیز دستخوش تغییر کرده اید. دکتر مالتز درک کرد که این مساله مسئولیتی سخت و وحشت آوری برای وی در پی داشته است بنابراین به این نتیجه رسید که باید در مود این پدیده بیشتر بداند. او تصور کرد که نسبت به این مسئله به بیماران خود مدیون است و همچنین به خود نیز برای دانستن آنچه انجام می دهد و تغییراتی که در زندگی افراد به وجود می آورد.

نکته عجیب در اینجا این بود که بعضی از بیماران به هیچ وجه پس از عمل جراحی پلاستیک دچار تغییرات شخصیتی نمی شدند. در حالی که از طرف دیگر بسیاری از بیماران در کمتر از یک ماه پس از جراحی دچار تغییرات شخصیتی زیادی می شدند. دکتر مالتز نیاز داشت که دریابد چرا بعضی از افراد پس از عمل دارای شخصیتی بهتر شده و بعضی از افراد هیچ تغییری نمی کردند. مانند این که هیچ عمل جراحی انجام نشده است.

دکتر مالتز پس از بررسی های فراوان دریافت که تغییرات در ظاهر افراد کلید تغییر در شخصیت آنان نمی باشد. بنابراین باید "چیز دیگر" از نو ساخته می شد، شخصیت فرد نیز تغییر می کرد و هنگامی که این چیز دیگر دست نخورده باقی می ماند فرد هیچ تغییر شخصیتی را تجربه نمی کرد. با این که ممکن بود تغییرات فیزیکی فراوانی، اعمال شده باشد.

چنین به نظر می رسید که شخصیت هر فرد برای خود دارای یک "صورت" است این "صورت شخصیت " غیر فیزیکی به نظر راه حل مسئله تغییر شخصیت بود. اگر این صورت به شکلی آزرده ،آشفته ،زشت و پست تعریف شده باشد، خود شخص نیز بدون در نظر گرفتن تغییرات فیزیکی صورت گرفته در ظاهرش مطابق همان "صورت شخصیت" خود رفتار خواهد کرد. اگر این صورت "صورت شخصیت " را بتوان از نو ساخت، اگر احساسات جریحه دار شده قبلی را بتوان از ذهن پاک کرد آنگاه خود شخص نیز بدون احتیاج به جراحی پلاستیک بر روی صورت تغییر خواهد کرد. هنگامی که دکتر مالتز شروع به تحقیق در این باره کرد، بیشتر و بیشتر بر این پدیده واقف شد که "تصویر خود ساخته" یا همان تصویر ذهنی که هر فردی از خود در ناخودآگاه خود ساخته است ،کلید اصلی کشف شخصیت و رفتار هر فرد است.

تصویری که شما از خود ساخته اید همچنین مشخص کننده موفقیت یا عدم موفقیت شما در معامله است. به عبارت دیگر اگر تصویر روشنی از خود به عنوان یک معامله گر موفق دارید، این تصویر بسیار فراتر از تصور شما در موفق بودن به شما کمک خواهد کرد. لازم است که فرا بگیرید چگونه این تصویر ذهنی خود را به وضوح ببینید. چرا که این تنها راه برای نیل به موفقیت است.

مطلب قبل : پشت پرده فقر و غنا در کشورها

منبع خبر: برگرفته از کتاب کیش و مات ( اسرار روانشناسی موفقیت در معاملات بورس) اثر لاری لوین

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • کاظم کاظمی
    کاظم کاظمی

    وای خیلی عالی بود لذت بردم من واقعا تو همه چیز تو زندگی تصویر روشن و امیدوار کننده از خودم دارم و خودم رو ادم موفقی میدونم چقدر جالب که تحقیقات دکتر نشون داده برای تغییر شخصیت انسان باید تصوری که اون از خودش داره تغییر کنه
    و در اخر عالی بود

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24